Gå til innhold

Er så lei.. gruer meg til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles som jeg helst bare vil være i fred, ligge på sofaen min med ipaden og kun forholde meg til mann og barn. Ikke gå på jobb, ikke snakke med verken venner eller annen familie - til nød kassadama. Er så slitsomt med jul. Slitsomt å forvente at alt skal være så hyggelig, for nok en gang å innse at storfamilien går hverandre på nervene etter noen dager. Jeg har ikke lyst til å pynte meg, spise julemat, synge julesanger, kjøpe julegaver.. Jeg liker hverdagen best, gå på jobb i ukedagene, være hjemme i helgen.

Livet er så rart, det liksom seiler av gårde.. Vår, sommer, høst, vinter.. Jul og påske, avløst av sommerferie. Også på'n igjen. Folk snakker om det samme hele tiden, hvor skal vi være på nyttårsaften, hva ønsker vi oss til jul, skal vi på sydenferie med eller uten bamseklubb? Hva er poenget da? Det går rundt i hodet mitt også. Jeg orker ikke, gidder ikke, la meg være, ikke snakk til meg. Jeg vil bare ligge her og døse, helt til livet ebber ut og jeg ser meningen. I mellomtiden vil jeg slå i hjel tiden med tv og pc, mann og barn.

Anonymous poster hash: 68046...a12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oida, du , har du snakket med lege eller psykolog? Angst ? Depresjon ?

Du har ingen glede igjen, jo!

Jul er jo kaoskos, masse besøk, mat ,kaker ,gaver og all verdens galskap.

Gleden over å se barneøyne glitre av forventninger :)

Påske er ekstra fri og tid med de mest dyrebare , pølser,bål, påskeeggjakt, familie.

Sommer er fantastisk ! Med lange ,lyse dager, liggende med tærne i sjøen , duppende i båt på sundet,

sene kvelder med krabbefiske, koking og spise disse når sola står opp.

Alle disse små øyeblikkene må nytes, du har bare en sjanse.

Skrevet

Anbefaler deg å oppsøke en psykolog! Virker som om du er deprimert.

Du har masse bra i livet ditt, du trenger hjelp til å se det.

Og en annen ting, du må ta tak i det selv. Er du ikke fornøyd så får du gjøre ting som gjør deg mer fornøyd.

Meningen med livet ditt kommer ikke en dag og faller ned i hodet på deg, heller ikke får du inspirasjon fra nett og tv.

Hva kan du gjøre for å få det bedre med det livet du lever?

Anonymous poster hash: defda...d91
Skrevet

Her var det mye negativt? Ser du frem til bor i det hele tatt? Håper barna dine kan få glede seg til tross for din negativitet. Er du deprimert? Du har så mye positivt i livet også får du alt til å bli negativt. Psykolog?

Anonymous poster hash: 7a9a8...b8a

Gjest Antarctica
Skrevet

Så trist å ha det sånn ...

Kanskje du lider av "Weltschmerz".

Ikke alle utslag av det moderne samfunn er meningsfylte. Jul er blant de ting som for meg drukner i kjøperi. Men derfor har vi bestemt oss for å definere vår egen jul. Da går det an å glede seg til jul igjen.

Skrevet

Høres ut som om du trenger mer innhold i livet. Når en ikke engasjerer seg blir livet kjipt. Angående jula så kan du vel begrense antall dager sammen med familien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...