Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 hvordan fikk dere denne jobben? (type søknad, skal den skille seg ut fra søknader tll private bedrifter?) Jeg har en bachelor fra BI og mitt største ønske er å jobbe i staten som førstekonsulent, syns bare det virker umulig å få jobb der når man ikke har erfaring fra offentlig forvaltning fra før.. hvordan skiller man seg ut? Tips mottas gjerne! Anonymous poster hash: aba19...24b
Graciegirl Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Hva slags bachelor har du og hvilken type jobb ønsker du deg i staten? Staten = mange ulike arbeidsgivere/type stillinger. Lettere å gi deg råd dersom du sier litt mer om din bakgrunn og ønsker. Jobber selv i staten og kom inn fra det private til å begynne med.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Hva slags bachelor har du og hvilken type jobb ønsker du deg i staten? Staten = mange ulike arbeidsgivere/type stillinger. Lettere å gi deg råd dersom du sier litt mer om din bakgrunn og ønsker. Jobber selv i staten og kom inn fra det private til å begynne med. bachelor of management, jeg har jobbet som kundekonsulent før og salgskoordinator i private bedrifter. Jeg ser etter en vanlig førstekonsulent stilling til å begynne med. Saksbehandling, administrasjon ect Anonymous poster hash: aba19...24b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Hvorfor vil du jobbe i staten? Jeg har jobbet i staten en periode, aldri mer!! Makan til lite effektive folk skal du jaggu lete lenge etter. Jeg trodde det var en myte at ansatte i staten var ineffektive, men nei da!! Greit at en får velferdspermisjoner slengt etter seg, men det hjelper ikke. En må faktisk føle at en selv (og kollegaer) yter noe! Anonymous poster hash: 50d10...81b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Hvorfor vil du jobbe i staten? Jeg har jobbet i staten en periode, aldri mer!! Makan til lite effektive folk skal du jaggu lete lenge etter. Jeg trodde det var en myte at ansatte i staten var ineffektive, men nei da!! Greit at en får velferdspermisjoner slengt etter seg, men det hjelper ikke. En må faktisk føle at en selv (og kollegaer) yter noe! Anonymous poster hash: 50d10...81b fordi det passer meg bra nå når jeg har to små barn og en mann som jobber mye. Vil gjerne ha en "sikker" jobb med fleksitid og gode pensjonsordninger… da kan jeg jakte karriere når barna har blitt større Anonymous poster hash: aba19...24b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Vel, i den delen av staten hvor jeg jobber må en førstekonsulent ha master. Men du søker på jobber i staten som ikke krever det? For øvrig kan det godt hende de var ineffektive der du (over her) jobbet men det betyr jo ikke at hele staten er det. Jeg har jobbet privat tidligere, og arbeidsinnsatsen var ikke noe å skryte av. Anonymous poster hash: 6cba7...15a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 Vel, i den delen av staten hvor jeg jobber må en førstekonsulent ha master. Men du søker på jobber i staten som ikke krever det? For øvrig kan det godt hende de var ineffektive der du (over her) jobbet men det betyr jo ikke at hele staten er det. Jeg har jobbet privat tidligere, og arbeidsinnsatsen var ikke noe å skryte av. Anonymous poster hash: 6cba7...15a nei søker ikke på jobber der det kreves eller foretrekkes master Anonymous poster hash: aba19...24b
Graciegirl Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Med din bakgrunn kan jo kanskje jobb innen personal være aktuelt. Alle har jo dessuten en personalavdeling! Ville hørt med vikarbyrå, det kan skje at de rekrutterer til vikariater også i staten. Hvis du tar sjansen på vikariat kan det gjerne dukke opp nye muligheter. Mange jobber MYE i staten og ofrer seg i travle tider, det er min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #9 Skrevet 9. desember 2014 Med din bakgrunn kan jo kanskje jobb innen personal være aktuelt. Alle har jo dessuten en personalavdeling! Ville hørt med vikarbyrå, det kan skje at de rekrutterer til vikariater også i staten. Hvis du tar sjansen på vikariat kan det gjerne dukke opp nye muligheter. Mange jobber MYE i staten og ofrer seg i travle tider, det er min erfaring. min erfaring er at HR er meget populært (særlig hos kvinner) så her kreves det ofte erfaring eller spesialisering innen HR. Hvordan fikk du deg jobb og hva jobber du som? Skrev du en lang utfyllende søknad eller kort og konsis? Formell eller jovial søknad? Takk for svar Anonymous poster hash: aba19...24b
Graciegirl Skrevet 9. desember 2014 #10 Skrevet 9. desember 2014 Søkte tilfeldig fordi jobben så spennende ut. Førstekonsulent, så seniorkonsulent, jobbet i administrasjonen med mye studentkontakt/utadrettet virksomhet. Sluttet pga (ny) leder. Etter opphold i det private er jeg nå tilbake i staten. Denne gangen kriminalomsorgen! Skriver som regel søknad på 1 A4 side og legger stor vekt på at teksten matcher meg og (det som treffer) av utlysningsteksten. Målet er å skrive slik at mitt engasjement skinner gjennom. Midt i mellom på formell-skalaen. På Nav sine sider ligger det eksempler på søknader til mange ulike jobber, har funnet inspirasjon der! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #11 Skrevet 9. desember 2014 Søkte tilfeldig fordi jobben så spennende ut. Førstekonsulent, så seniorkonsulent, jobbet i administrasjonen med mye studentkontakt/utadrettet virksomhet. Sluttet pga (ny) leder. Etter opphold i det private er jeg nå tilbake i staten. Denne gangen kriminalomsorgen! Skriver som regel søknad på 1 A4 side og legger stor vekt på at teksten matcher meg og (det som treffer) av utlysningsteksten. Målet er å skrive slik at mitt engasjement skinner gjennom. Midt i mellom på formell-skalaen. På Nav sine sider ligger det eksempler på søknader til mange ulike jobber, har funnet inspirasjon der! Lykke til! studieadministrasjon er det jeg allerhelst vil jobbe med, men har mistet motet litt etter jeg har sendt en haug med søknader til slike stillinger og aldri kommet til intervju engang da du fikk jobb i staten første gang, hadde du mye relevant erfaring og hvilken utdanning har du? Anonymous poster hash: aba19...24b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #12 Skrevet 9. desember 2014 Søkte tilfeldig fordi jobben så spennende ut. Førstekonsulent, så seniorkonsulent, jobbet i administrasjonen med mye studentkontakt/utadrettet virksomhet. Sluttet pga (ny) leder. Etter opphold i det private er jeg nå tilbake i staten. Denne gangen kriminalomsorgen! Skriver som regel søknad på 1 A4 side og legger stor vekt på at teksten matcher meg og (det som treffer) av utlysningsteksten. Målet er å skrive slik at mitt engasjement skinner gjennom. Midt i mellom på formell-skalaen. På Nav sine sider ligger det eksempler på søknader til mange ulike jobber, har funnet inspirasjon der! Lykke til! og takk for tips om Nav, skal ta en titt på søknadene Anonymous poster hash: aba19...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå