Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Har vært jobbsøker i permisjonen, og har nå fått to tilbud men, usikker. Barnehageplass er i boks, gutten er snart 2 år, så en av jobbene blir det jo. Men hvilken? 1. Gåavstand! 08.00 - 16.00. Man-fre. Ingen fleksitid. Lønn 350.000. 2. 40 min kjøring hver vei. 08.00 - 15.30. Man-fre. Fleksitid. Mulighet for hjemmekontor en dag i uka. Lønn 430.000. hva hadde du valgt, og hvorfor? For meg ødelegger reisevei gleden... Anonymous poster hash: c7d5d...3ef
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Kommer helt an på hva du må ut med i reiseutgifter, og eventuelle merkostnader på vedlikehold på bilen. 350 000,- er utrolig dårlig betalt, men om du får høye reiseutgifter + mindre tid med barnet så er kanskje en lav lønn det beste. Anonymous poster hash: 9624b...0fe
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 2 Anonymous poster hash: ab034...2d6
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Hvordan er arbeidsoppgavene? Arbeidsmiljøet? Dette er viktige ting for meg, så jeg hadde vektlagt det. Er det rimelig likt, kan du jo si til de som tilbyr 350.000 i lønn at du har et annet jobbtilbud som er bedre, og forhandle lønn eller andre betingelser. Bruk det for alt det er verdt! Anonymous poster hash: 7c02d...82e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Kommer helt an på hva du må ut med i reiseutgifter, og eventuelle merkostnader på vedlikehold på bilen. 350 000,- er utrolig dårlig betalt, men om du får høye reiseutgifter + mindre tid med barnet så er kanskje en lav lønn det beste. Anonymous poster hash: 9624b...0fe Jeg får mindre tid til barnet og han får lengre dager i bhg med jobb nummer to. Blir en del bensinpenger. Vedlikehold av bilen og km.stand på forsikringen kommer vel i tillegg. Jobb nummer en kan jeg gå til. Arbeidsmiljø vet jeg ikke noe om, begge sier miljøet er bra. Arbeidsoppgaver er ca likt. Anonymous poster hash: c7d5d...3ef
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 2 Anonymous poster hash: d896a...2c7
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 Nr 2, ihvertfall hvis du kan ta buss/ tog til jobb. Fleksitid er praktisk og du kommer nok bedre ut av det økonomisk, selv med bil. Anonymous poster hash: cbc68...431
førskolelæreren Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Nr 2 helt klart. Mer fleks gir flere goder :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #9 Skrevet 9. desember 2014 40 min midt på natta eller 40 min når du faktisk skal kjøre den biten?(Hvis det er bil du skal pendle med) Det kan være veldig stor forskjell. Hvordan er økonomien deres? Hvor fleksi er fleksitiden? Kan du begynne kl7 i stedet for kl8 og dermed gå hjem en time tidligere også? Eller er det bare at hvis du må jobbe 1 time over en gang fordi noe må bli gjort, så kan du avspassere den timen en gang det passer arbeidsgiver? Jeg hadde antagelig endt opp med å velge jobb nr2 hvis den faktisk er fleksibel, som fleksitid normalt er. Hvis fleksitiden i jobb nr2 ikke er så veldig fleksibel, så hadde jeg nok antagelig kunnet ende opp med jobb nr1 fordi det hadde gjort det enklere med levering og henting i barnehage ved at det blir totalt kortere dager og at man ikke er avhengig av tog/buss går som det skal, køen ikke er lengre enn den pleier el (opplevde nylig å bli godt over 1,5 time forsinket hjem fra jobb pga togproblemer så jeg ikke fikk hentet i barnehagen før etter den stengte, "heldigvis" var jeg ikke den eneste) Anonymous poster hash: faab7...37e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #10 Skrevet 9. desember 2014 Jeg har en time reiseveg til og fra jobb nå og synes det er helt greit, så jeg ville definitivt valgt nummer to. Anonymous poster hash: 9a722...028
geitemarken Skrevet 9. desember 2014 #11 Skrevet 9. desember 2014 Jeg personlig ville glatt ha gått NED 100000 i lønn for fleksitid. Så at du får 100000 mer i lønn pluss fleksitid er et yes fra meg, ville ha takket ja til jobb nr 2. Om det ikke funker virker det jo ikke som du har vanskelig for å finne ny jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå