Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Hei! Gubben skal ha ut feriepengene sine nå i januar. De sa han ville få lønn + feriepenger. .. Det jeg lurer på er om at han får det han har tjent opp i desember + det som står som opptjent feriepengegrunnlag på lønnsslippen? Han skal kun ha 1 uke ferie nå i januar,så blir han å ta litt mer ferie senere,men da bruker vi feriepengene jeg har tjent meg opp fra i fjor siden jeg skal ha permisjon... Anonymous poster hash: 29bb7...fbc
MrsMilla Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Skjønte ikke helt hva du mente med det han har tjent opp i desember... Han har rett på en viss prosent av totalen på bruttolønna for hele 2014, men om han kun tar ut en uke, har han ikke rett på å ta ut samtlige feriepenger i januar - men jobben kan være grei og gjøre det uansett :-) Obs - husk at om han bruker opp samtlige feriepenger i januar, og fortsatt har fire uker igjen, så kan det være en måned han ikke får utbetalt noe, typisk juni, siden det er da man gjerne får feriepenger istedet for lønn.... Obs - sjekk hvor mye du får utbetalt - du har kun krav på feriepenger for tre måneder omtrentlig fra i fjor om du ikke har særavtale gjennom fagforening eller liknende..
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Han får ikke det beløpet som står oppført som feriepengegrunnlag, men 10,2 eller 12 prosent av dette beløpet alt etter hvilken avtale mannen din har. Hvis mannen din får lønn utbetalt på etterskudd får han det han tjente i desember + feriepenger ja. Anonymous poster hash: 747b7...655
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Men skal han ikke ha ca 12 % det han tjente i fjor? F.eks viss han tjente 450 000,- skal han ikke da ha rundt 48 i feriepenger? Anonymous poster hash: 29bb7...fbc
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Skjønte ikke helt hva du mente med det han har tjent opp i desember... Han har rett på en viss prosent av totalen på bruttolønna for hele 2014, men om han kun tar ut en uke, har han ikke rett på å ta ut samtlige feriepenger i januar - men jobben kan være grei og gjøre det uansett :-) Obs - husk at om han bruker opp samtlige feriepenger i januar, og fortsatt har fire uker igjen, så kan det være en måned han ikke får utbetalt noe, typisk juni, siden det er da man gjerne får feriepenger istedet for lønn.... Obs - sjekk hvor mye du får utbetalt - du har kun krav på feriepenger for tre måneder omtrentlig fra i fjor om du ikke har særavtale gjennom fagforening eller liknende.. Jeg får da vell utbetalt det jeg har tjent opp i feriepenger i år fordet om jeg skal ut i mammapermisjon neste år? Anonymous poster hash: 29bb7...fbc
MrsMilla Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Skjønte ikke helt hva du mente med det han har tjent opp i desember... Han har rett på en viss prosent av totalen på bruttolønna for hele 2014, men om han kun tar ut en uke, har han ikke rett på å ta ut samtlige feriepenger i januar - men jobben kan være grei og gjøre det uansett :-) Obs - husk at om han bruker opp samtlige feriepenger i januar, og fortsatt har fire uker igjen, så kan det være en måned han ikke får utbetalt noe, typisk juni, siden det er da man gjerne får feriepenger istedet for lønn.... Obs - sjekk hvor mye du får utbetalt - du har kun krav på feriepenger for tre måneder omtrentlig fra i fjor om du ikke har særavtale gjennom fagforening eller liknende.. Jeg får da vell utbetalt det jeg har tjent opp i feriepenger i år fordet om jeg skal ut i mammapermisjon neste år? Anonymous poster hash: 29bb7...fbc ja det gjør du selvsagt, det blir neste år som er avhengig av de avtalene som er i kontrakt etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå