Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Jeg er forholdsvis ny på jobben (jobbet der i 3 måneder). I dag skjedde det en missforståelse. Jeg hadde delegert en arbeidsoppgave til min kollega, som ikke ble utført i tide. Egentlig ingen krise, men det ble huauset veldig opp som en "big deal". Jeg fortalte sjefen at jeg hadde delegert oppgaven videre da jeg måtte ha meg litt lunsj (de andre hadde hatt lunsj en times tid). Sjefen virket mest irritert, og det virket som hun ikke trodde helt på meg. Litt senere går jeg inn på kontoret til min sjef, hvor hun sitter sammen med min kollega. Jeg forstår med én gang at hun diskuterer meg og min kompetanse, da hun snakket om hva som var forventet at en ansatt skulle kunne etter så og så lang tid, og slutter tvert å snakke da hun ser meg. Etterpå spør jeg min kollega om sjefen hadde diskutert meg, og uttrykt at hun ikke syntes jeg hadde oppnådd forventet kompetanse, noe min kollega bekreftet. Kjenner meg mer og mer irritert over sjefens oppførsel, jo mer jeg tenker over det. Særlig fordi det var basert på en missforståelse, og fordi hun ellers pleier å rose meg (noe jeg nå nesten oppfatter som ironi). Er det greit at min sjef diskuterer min kompetanse, eller mangel på sådan, med min kollega? Anonymous poster hash: 4d8f8...95b
Førstemann Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Nei, det er ikke greit, og det hadde jeg definitivt tatt opp med sjefen snarest. Hvis sjefen har spørsmål, bør de komme til deg først!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Nei, det er ikke greit Avtal møte med sjefen og vær klar og konsis på at du ikke godtar og bli diskutert/omtalt på denne måten Vitner mer om hans profesjonalitet enn dine evner til å lede dine kolleger... Er det noe han er misfornøyd med/vil endre på, er dette ikke riktige måten å håndtere det på Anonymous poster hash: ce69c...859
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Ja, noen forslag til hvordan jeg kan ta det opp? Synes det er veldig ubehagelig, sørlig siden jeg ikke har fast jobb enda.. Anonymous poster hash: 4d8f8...95b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Ja, noen forslag til hvordan jeg kan ta det opp? Synes det er veldig ubehagelig, sørlig siden jeg ikke har fast jobb enda.. Anonymous poster hash: 4d8f8...95b Hvorfor har du ikke fast jobb? Er du i prøvetid? Det er en vanlig misforståelse at en ikke har fast jobb før prøvetiden er utløpt, men dette er feil! Det skal MYE til for å si opp noen i prøvetiden. Anonymous poster hash: 250fe...312
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Ja, noen forslag til hvordan jeg kan ta det opp? Synes det er veldig ubehagelig, sørlig siden jeg ikke har fast jobb enda.. Anonymous poster hash: 4d8f8...95b Hvorfor har du ikke fast jobb? Er du i prøvetid? Det er en vanlig misforståelse at en ikke har fast jobb før prøvetiden er utløpt, men dette er feil! Det skal MYE til for å si opp noen i prøvetiden. Anonymous poster hash: 250fe...312 Ja, er i prøvetid. Hva skal til for å si opp noen etter prøvetid da? Hi Anonymous poster hash: 4d8f8...95b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 Jeg ville sagt at jeg ville snakke om det som skjedde i dag, og at du regner med at det er en misforståelse siden sjefen begynner å diskutere din kompetanse med andre kolleger når du hadde delegert bort en oppgave som den som fikk ansvaret for det ikke gjorde. Så ville jeg spurt hva sjefen mente det har med din kompetanse å gjøre. Ville også sagt at du tar det som en selvfølge at sjefen kommer til deg hvis h*n lurer på noe om deg og din kompetanse, ikke går bak din rygg til kolleger. Googler du prøvetid og oppsigelse finner du mye på nettet. Her er noe: http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=1&FagKey=3&ArtKey=131 Anonymous poster hash: 1a8b3...996
førskolelæreren Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Er det barnehage sektoren? Høres egentlig veldig kjent ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå