Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 I ca 6 mnd har jeg hatt pipete bryst og tungt for å puste, nese som enten renner eller er helt tørr med tørre klumper som sitter fast. Øynene er hovne av og til på morgenen. Vi har ikke noen dyr, ikke tepper og ikke gardiner. Jeg har en julestjerne som jeg har hatt 1 år. Den er uten blomst men det grønne vokser og gror som en urskog. Kan det være denne jeg reagerer på selv om den ikke har blomst? Anonymous poster hash: fef52...5f5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Ja! Sønnen min reagerer akkurat slik på julestjerner. Kast den ut! 🎅🎅🎅 Anonymous poster hash: 4dfb8...d98
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Jeg reagerer helt likt på julestjerne, men er usikker på hvordan det er når den ikke blomstrer... Er det knopper på den? Da kan i tilfelle dette være synderen. Har du prøvd å ta allerimedisin og blir du bedre av det? Jeg ville kastet ut blomsten... Anonymous poster hash: a9076...885
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Det er ikke knopper på den, bare masse blader tett i tett. Jeg er også sår i halsen, stikker liksom. Hele tiden. Aldri reagert på julestjerner før. Vet ikke om det er den. Kan man plutselig bli allergisk mot noe? Hi Anonymous poster hash: fef52...5f5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Det er ikke blomsten med bladsaften man reagerer på, så du kan fint få allergisk reaksjon selv om den ikke blomstrer. Kast den ut og se om du merker bedring. "Fjern støvbærerne i julestjernen, rådes man til. Her kommer svaret fra Astma- og Allergiforbundets seniorforsker og ansvarlig for den daglige pollenvarslingen i forbundets regi: "- Det er ikke støvbærerne på julestjerna som er problemet for allergikere, men den irritante bladsaften som frigis til lufta i ørsmå dråper. Fjerning av støvbærerne forbedrer med andre ord ikke situasjonen overhodet." Anonymous poster hash: ad630...b5b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Høres det ut som allergisk reaksjon jeg har? Anonymous poster hash: fef52...5f5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Sånne reaksjoner får jeg også. Kast den og kjøp en kunstig😊😊. Jeg ble allergisk for 3 år siden. Har alltid hatt mange stjerner tidligere, så du kan plutselig ha blitt allergisk. Anonymous poster hash: c8466...1ba
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Da går den i søpla i dag. Takk for svar. Hi Anonymous poster hash: fef52...5f5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Julestjernealergi er jo ikke så vanlig og du har jo hatt stjernen i hus lengre enn fra du fikk symptomer så jeg tviler egentlig på at det er den som er synderen, men det er jo en enkel ting å fjerne så ser du om du blir bra da. Anonymous poster hash: ff018...1fe
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Jeg håper det er den. Slitsomt å gå sånn som jeg gjør. Hi Anonymous poster hash: fef52...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå