Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Har ei lita tulle på 8 mnd som ikke er den enkleste med søvnen. Vi sliter med å få inn 3 lurer uten at det blir sent og de fleste dagene får hun ikke sove den siste luren. Og denne trur jeg er viktig. Så til spørsmålet mitt. De aller fleste gangene hun får sove den siste luren og tre lurer så sover hun godt på kvelden. Hvis hun sover lite på dag og den siste luren blir tidlig så kan hun holde det gående med å våkne maaange ganger før hun finner søvnen og sover godt. Kan barn bli sååå urolige i mange timer ved å bli lagt når de er overtrøtte? Anonymous poster hash: 3d539...037
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Å, ja, overtrøtte barn kan holde det gående i timevis. Husker vår datters første jul, 8 mndr gammel. Det var et mareritt å få lagt henne. Skrek og skrek og skrek, ingenting roet henne ned... Det var grusomt. Vi har selvfølgelig hatt flere overtrøtte episoder, men julaften var ekstrem, da hun ikke fikk sin siste lur pga barnestøy, og ble veldig overaktivisert av alle menneskene og eventene... La henne til normal tid, men overtrøtt var hun. Hva med å prøve å forskyve de to duppene hun faktisk pleier å sove uten problemer? Ta den første duppen litt senere, og andre duppen litt senere, og til slutt vil den siste duppen ha vært når den tredje luren ville vært? I hvert fall ikke langt unna. Man kan ikke tvinge barn til å sove, er min erfaring... Anonymous poster hash: 895e5...70d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Å, ja, overtrøtte barn kan holde det gående i timevis. Husker vår datters første jul, 8 mndr gammel. Det var et mareritt å få lagt henne. Skrek og skrek og skrek, ingenting roet henne ned... Det var grusomt. Vi har selvfølgelig hatt flere overtrøtte episoder, men julaften var ekstrem, da hun ikke fikk sin siste lur pga barnestøy, og ble veldig overaktivisert av alle menneskene og eventene... La henne til normal tid, men overtrøtt var hun. Hva med å prøve å forskyve de to duppene hun faktisk pleier å sove uten problemer? Ta den første duppen litt senere, og andre duppen litt senere, og til slutt vil den siste duppen ha vært når den tredje luren ville vært? I hvert fall ikke langt unna. Man kan ikke tvinge barn til å sove, er min erfaring... Anonymous poster hash: 895e5...70d Har prøvd å forskyve mange ganger, men da blir hun så overtrøtt på dagen og sover mye kortere enn hun pleier. Men det hadde vært det beste. For når hun sover 3 ganger så må hun sovne på minuttet, for ellers så blir den siste så sen at hun ikke klarer å sovne da. Men kanskje jeg kunne vekt henne på lur nr 2, så hun blir trøtt nok til å sovne til den siste. Eller man vekker kanskje ikke så små barn? Anonymous poster hash: 3d539...037
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Å, ja, overtrøtte barn kan holde det gående i timevis. Husker vår datters første jul, 8 mndr gammel. Det var et mareritt å få lagt henne. Skrek og skrek og skrek, ingenting roet henne ned... Det var grusomt. Vi har selvfølgelig hatt flere overtrøtte episoder, men julaften var ekstrem, da hun ikke fikk sin siste lur pga barnestøy, og ble veldig overaktivisert av alle menneskene og eventene... La henne til normal tid, men overtrøtt var hun. Hva med å prøve å forskyve de to duppene hun faktisk pleier å sove uten problemer? Ta den første duppen litt senere, og andre duppen litt senere, og til slutt vil den siste duppen ha vært når den tredje luren ville vært? I hvert fall ikke langt unna. Man kan ikke tvinge barn til å sove, er min erfaring... Anonymous poster hash: 895e5...70d Har prøvd å forskyve mange ganger, men da blir hun så overtrøtt på dagen og sover mye kortere enn hun pleier. Men det hadde vært det beste. For når hun sover 3 ganger så må hun sovne på minuttet, for ellers så blir den siste så sen at hun ikke klarer å sovne da. Men kanskje jeg kunne vekt henne på lur nr 2, så hun blir trøtt nok til å sovne til den siste. Eller man vekker kanskje ikke så små barn? Anonymous poster hash: 3d539...037 Jeg ville ikke vekket henne, i fare for at hun faktisk tar duppen for en fullgod dupp - og derfor likevel vil ha problemer med å ta tredje duppen. 5 minutter eller 2 timer er det samme for jenta mi, dupp er dupp. Men hun blir jo ekstremt trøtt om hun sover for lite, type overtrøtt. Har du prøvd å forskyve dupp nr to da? Sånn at dupp nr 2 på en måte går for både nr to og nr tre? At hun sover midt i mellom tidspunktene. Dere kan jo også forskyve nattsøvnen med en time eller halvannen, så hun får sin tredje dupp, uten at det trenger å bli for sent om hun ikke sovner med det samme. Jeg har egentlig ikke så mange andre råd å gi, annet enn å gi det tid, og prøve å legge henne som du til nå har gjort. Det er bare en fase, og denne fasen vil gli over i en ny en før eller siden. Men er tøft når det står på, det vet jeg alt om... Anonymous poster hash: 895e5...70d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Vi sliter med det samme med 1-åringen. Han har alltid hatt to blunder på dagen, med en varighet på 30-60 min hver blund, og ingen problemer med å sovne på kvelden og sov ofte 12 timer uten å våkne. Han begynte i barnehagen i august og det var nok slitsomt for da begynte han å sove 3 timer i strekk i barnehagen men sovnet bra på kvelden for det. Men nå har han begynt å sove 1-1,5 time i barnehagen og en sjelden gang en til blund. Får han en til blund ikke lenge før henting så sovner han fort på kvelden og sover godt hele natta. Barnehagen er veldig samarbeidsvillige men vil han ikke sove en gang til så vil han ikke, går ikke an å tvinge han. Så nå for tiden bruker han 2 timer på å sovne og er våken 1-2 ganger om natten, og vi som har vært bortskjemte med en sovebaby på natta blir slitne. Håper det vil bli bedre for oss og dere Anonymous poster hash: e9ec6...ce7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå