Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 hvordan blir man det? Har man barnet hos seg, eller er det mulig å være hos foreldrene? Vi har litt liten leilighet, det er jo i grunn ikke noe galt med det da, men ville du som foreldre reagert på det? Jeg har barn i 1.klasse fra før. Jeg så noen annonser hvor foreldrene legger ut en pris på 5000, er det normal pris? Tenkte å passe barn under 2år (som ikke rakk barnehageplass opptaket). Er det best å passe to barn, for det sosiale? Anonymous poster hash: 8674c...b71
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 dytt Anonymous poster hash: 8674c...b71
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Det er vanlig å ha barna hjemme hos seg selv ja, men det er selvfølgelig mulig å passe et barn hos de også. Du må først og fremst registrere deg som dagmamma, de du passer barn for sender på nyåret inn hvor mye de betalte deg året før så du får betalt riktig skatt. Om jeg skulle passet barn ville jeg passet to, så kunne de leke med hverandre. At du har liten leilighet trenger ikke være negativt, så lenge den er barnevennlig og du har muligheten til å ta barna ut. Barna må jo få utetid hver dag, så en lekeplass i nærheten og grønne utearealer ville jeg satt som et krav. Hadde dagmamma til eldstemann her da han ikke fikk barnehageplass som 1.åring. Dagmammaen hadde 5 barn og en "assistent" på tiltak fra nav, de brukte ikke hele huset når barna var der. Barna hadde en stor og lys kjellerstue som hovedbase, to soverom og en veranda med tak over (til vogn) hvor de kunne sove og kjøkkenet å boltre seg på. Hun hadde en sånn kjerre med plass til fire barn i og en vogn og var ute på tur hver dag. Hun hadde ikke stor hage, men trengte ikke gå så langt før de var i en park hvor barna kunne løpe og herje. Anonymous poster hash: 1f77b...890
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Her kan du lese deg opp litt: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Veiledning-til-selvangivelsen/Skatteregler-ved-barnepass/?chapter=3889 Anonymous poster hash: 1f77b...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå