Gå til innhold

Hva smaker kanel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanel smaker kanel

Anonymous poster hash: 57422...c47

Skrevet

Dette høres sikkert litt rart ut, men for meg er kanel mer en lukt enn en smak.

Anonymous poster hash: 628ee...800

Skrevet

Søtt, antydning til litt skarpt som pepper som er avrundet eller en svak antydning av bitterhet som nærmest er skjult i det søte, litt tørt, antydning av metall, jord og bark.

Ha-ha... jeg kjeder meg tydeligvis også, måtte springe i skapet og smake... to ganger ;)

Anonymous poster hash: f2989...35b
Skrevet

Dette høres sikkert litt rart ut, men for meg er kanel mer en lukt enn en smak. Anonymous poster hash: 628ee...800

Kanel smaker ingenting, men det er lukten som gjør at vi kjenner det som en smak. Hvis man ikke har luktesans smaker ikke kanel noe.

Eller man kan knipd for nesen, ta litt kanel i munnen og så slippe knipingen på nesen. Da kommer "smak"

Skrevet

Søtt, antydning til litt skarpt som pepper som er avrundet eller en svak antydning av bitterhet som nærmest er skjult i det søte, litt tørt, antydning av metall, jord og bark. Ha-ha... jeg kjeder meg tydeligvis også, måtte springe i skapet og smake... to ganger ;)Anonymous poster hash: f2989...35b

Feil, kanel smaker ingenting, kun lukt

Skrevet

Kanel smaker kanelAnonymous poster hash: 57422...c47

Skrevet

Søtt, antydning til litt skarpt som pepper som er avrundet eller en svak antydning av bitterhet som nærmest er skjult i det søte, litt tørt, antydning av metall, jord og bark. Ha-ha... jeg kjeder meg tydeligvis også, måtte springe i skapet og smake... to ganger ;)Anonymous poster hash: f2989...35b

Det gjelder vel alt. Jeg kjenner ikke smak av noe om jeg er skikkelig tett i nesen.

Anonymous poster hash: 9b236...0a3

Skrevet

Jeg har en bekjent som har begrenset luktesans. Han har derfor også begrenset smakssans. For ham smaker mat veldig lite, og lukter også veldig lite. Jeg vet ikke om dette bare er hans tilstand, eller om alle med begrenset luktesans opplever begrenset smakssans, men det er kanskje vanskelig å vite om man aldri har luktet eller smakt annerledes :-) Han har fikset opp i problemene nå (noenlunde), og sier at det er en helt ny verden, både lukt og smaksmessig.

Anonymous poster hash: 53d51...254
Skrevet (endret)

For meg er kanel en basis lukt eller smak. Akkurat som gul, rød og blå er basisfarger :)

Endret av geitemarken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...