Gå til innhold

Stemmer dette? Ang sykemelding


Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen har sykemeldt meg pga svimmelhet, proteiner i urinen og blodtrykk som svinger i alle retninger. Da jeg sa fra på jobb fikk jeg beskjed om at jeg selv måtte skaffe vikar. Stemmer det? Høres helt merkelig ut. Dette er en offentlig stilling.

 

Anonymous poster hash: af45c...5a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du hva? Nei det må de faktisk ordne selv :P



Anonymous poster hash: 8428d...fe1
Skrevet

Hahaha, ja det er lov å prøve seg ;)

 

Nei, det stemmer selvfølgelig ikke, det er arbeidsgivers ansvar. Det er en grunn til at sjefen har bedre betalt enn deg altså, det er fordi slike ansvar som dette faller inn under deres arbeidsoppgaver.



Anonymous poster hash: cc107...798
Skrevet

Hmm. Tenkte meg det. Har aldri vært sykemeldt før, så ble litt usikker. Da tar jeg det hele ett trinn opp, og sender epost til noen jeg håper kan hjelpe. Takk for svar! HI

 

Anonymous poster hash: af45c...5a2

Skrevet

Åå fy faen for en sjef! Kjenner det koker inni meg! Er ingen vits å ta det lengre opp. Bare sleng det i trynet på sjefen at det får du gjøre selv fordi det er ditt ansvar.

 

Anonymous poster hash: d99cd...1e9

Skrevet

Åå fy faen for en sjef! Kjenner det koker inni meg! Er ingen vits å ta det lengre opp. Bare sleng det i trynet på sjefen at det får du gjøre selv fordi det er ditt ansvar.Anonymous poster hash: d99cd...1e9

Jeg er enig, men orker faktisk ikke ta tak i dette nå. Vet ikke om det er riktig person jeg har kontaktet (han er ansvarlig for daglig drift, administrativ ledelse og personaloppfølging), men det er i alle fall han som skal ha sykemeldingen. Fikk bare beskjed om at han ikke kunne hjelpe meg, og at jeg måtte kontakte aktuelle vikarer selv. Ingen beskjed om hvor jeg kunne henvende meg for hjelp. Så da videresender jeg bare eposten jeg først skrev til ham oppover i systemet.

 

Anonymous poster hash: af45c...5a2

Skrevet

Om du ikke er 100% sykmeldt og du til vanlig har ansvaret for vikarer så er det jo naturlig at du skaffer vikar for deg selv. Ellers er jo ikke det arbeidstakerens ansvar selv om det jo går an å være behjelplig når man kan.



Anonymous poster hash: 179ae...e75
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du skal ikke gjøre noe annet enn å levere sykemelding og så er resten opp til de. Hadde ikke giddi å sendt mail noe som helst sted

Skrevet

Du skal ikke gjøre noe annet enn å levere sykemelding og så er resten opp til de. Hadde ikke giddi å sendt mail noe som helst sted

Jeg er egentlig helt enig med deg, men dette gjelder obligatorisk undervisning av en gruppe studenter. Dersom jeg/vikar ikke er tilstede og fører oppmøteliste får de ikke gå opp til eksamen. Vil ikke at det skal gå ut over uskyldig tredjepart. Sikker på at dette ordner seg når jeg får snakket med noen andre. Har som sagt aldri vært i denne situasjonen før, men regner med arbeidsgiver må ha erfaringer, så det finnes nok en løsning. Takk og lov for alt som kan løses fra senga :)

Tusen takk for svar :)

HI

 

Anonymous poster hash: af45c...5a2

Gjest Sekretøsa
Skrevet

 

Du skal ikke gjøre noe annet enn å levere sykemelding og så er resten opp til de. Hadde ikke giddi å sendt mail noe som helst sted

Jeg er egentlig helt enig med deg, men dette gjelder obligatorisk undervisning av en gruppe studenter. Dersom jeg/vikar ikke er tilstede og fører oppmøteliste får de ikke gå opp til eksamen. Vil ikke at det skal gå ut over uskyldig tredjepart. Sikker på at dette ordner seg når jeg får snakket med noen andre. Har som sagt aldri vært i denne situasjonen før, men regner med arbeidsgiver må ha erfaringer, så det finnes nok en løsning. Takk og lov for alt som kan løses fra senga :)

Tusen takk for svar :)

HI

 

Anonymous poster hash: af45c...5a2

Ja da skjønner jeg. Håper du får ordnet det uten for mye hodebry! Og god bedring!

Skrevet

 

 

Du skal ikke gjøre noe annet enn å levere sykemelding og så er resten opp til de. Hadde ikke giddi å sendt mail noe som helst sted

Jeg er egentlig helt enig med deg, men dette gjelder obligatorisk undervisning av en gruppe studenter. Dersom jeg/vikar ikke er tilstede og fører oppmøteliste får de ikke gå opp til eksamen. Vil ikke at det skal gå ut over uskyldig tredjepart. Sikker på at dette ordner seg når jeg får snakket med noen andre. Har som sagt aldri vært i denne situasjonen før, men regner med arbeidsgiver må ha erfaringer, så det finnes nok en løsning. Takk og lov for alt som kan løses fra senga :)

Tusen takk for svar :)

HI

 

Anonymous poster hash: af45c...5a2

Ja da skjønner jeg. Håper du får ordnet det uten for mye hodebry! Og god bedring!

Tusen takk :)

 

Anonymous poster hash: af45c...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...