Gå til innhold

Jeg synes jeg har rett


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eks thai dama til gubben driver å skriver til han på facebook. Forrige helg sendte hun ham bilder av når de va sammen og sa hun savnet han. Gubben bare blåste av det og sa like greit å ignorere. Jeg ble forbanna å sendte hun en mld hvor jeg sa hun kunne fint la være ta kontakt da han ikke var interessert. Ingen svar. Så jeg sa til han at det kanskje var på tide å be henne ryke og reise (Det er snart 3 år siden det ble slutt med dem, de var så godt som gifte) men han nekta. Til slutt skrev han at hun skulle holde opp å skrive til han, og sletta facebooken i samme slengen! Nå er han drittsur på meg fordi jeg bryr meg om at eksen hans skriver til han, og jeg er irritert fordi jeg ikke skjønner hvorfor han ikke bare kunne be henne dra dit peppern gror. Jeg blir faktisk usikker når han er så tilbakeholden, og at han sletter hele facebooken sin?? Ligger noe mer bak her kansje som han ikke vil jeg skal vite? Kjærringa må være tett som tror han enda er interessert i henne.....



Anonymous poster hash: ada2b...934
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, hvorfor gjør det noe at eksen skriver til han, når han sier at han ikke bryr seg om det og at det bare er til å ignorere? Du nærmest krever at han skal be henne ryke og reise, ikke for sin egen skyld, men for din skyld, og du maste kanskje en del om det også? Jeg skjønner godt at han er sur. Sjalusi, og antagelig uberettiget, er aldri særlig hyggelig å bli utsatt for, og jeg vil tro at han slettet hele fb-profilen sin for å slippe mer mas fra deg. 

 

Alle mennesker har en fortid. Å komme inn på et tidspunkt i noens liv og forvente at all kontakt med mennesker, steder, opplevelser og følelser fra fortiden skal slettes av hensyn til "den nye", er langt fra greit. Mannen din er den han er, og en del av den han er skyldes de menneskene han har møtt på sin vei, deriblant eksen. Han var glad i henne en gang, og det å skulle være frekk mot henne, som å be henne "dra dit pepper'n gror" , er kanskje ikke noe han ønsker å gjøre, mot noen. Det betyr ikke det samme som at han vil ha henne tilbake igjen, eller at han ikke elsker deg, men du bør kanskje revurdere de tingene du mener du har rett til. I forhold jeg har villet være i, så har ingen hatt rett til å bestemme hvem jeg skal ha kontakt med.

Skrevet

Men, hvorfor gjør det noe at eksen skriver til han, når han sier at han ikke bryr seg om det og at det bare er til å ignorere? Du nærmest krever at han skal be henne ryke og reise, ikke for sin egen skyld, men for din skyld, og du maste kanskje en del om det også? Jeg skjønner godt at han er sur. Sjalusi, og antagelig uberettiget, er aldri særlig hyggelig å bli utsatt for, og jeg vil tro at han slettet hele fb-profilen sin for å slippe mer mas fra deg. 

 

Alle mennesker har en fortid. Å komme inn på et tidspunkt i noens liv og forvente at all kontakt med mennesker, steder, opplevelser og følelser fra fortiden skal slettes av hensyn til "den nye", er langt fra greit. Mannen din er den han er, og en del av den han er skyldes de menneskene han har møtt på sin vei, deriblant eksen. Han var glad i henne en gang, og det å skulle være frekk mot henne, som å be henne "dra dit pepper'n gror" , er kanskje ikke noe han ønsker å gjøre, mot noen. Det betyr ikke det samme som at han vil ha henne tilbake igjen, eller at han ikke elsker deg, men du bør kanskje revurdere de tingene du mener du har rett til. I forhold jeg har villet være i, så har ingen hatt rett til å bestemme hvem jeg skal ha kontakt med.

Veldig enig!

 

Anonymous poster hash: 59468...2cf

Skrevet

Er det relevant for saken at hun er "thai dame"?

 

Ellers signerer jeg himmel & hav.

Kan tenke meg han slettet hele kontoen (istedenfor å blokkere henne) for å slippe mer gnål fra deg. (Særlig om det kanskje ikke er første gangen du henger deg opp i noe på hans profil??)

 

 

 

Anonymous poster hash: 157bd...e8e

Skrevet

Det handler om at han kan vise meg at han ikke bryr seg om henne mer  ved å sende henne den meldinga. Når han nekter får jeg følelsen av at han enda bryr seg om henne eller prøver å skjule noe for meg. Ja jeg er sjalu og usikker på meg selv grunnet en ganske røff fortid. Er forsåvidt ikke relevant at hun er thai, tror bare det irriterer meg enda mer. At min mann har vært sammen med ei lita snelle fra thailand og velger å prioritere hva hun føler framfor meg gjør meg uendelig sint. Han sitter selv å snakker ned om thaifolk, men var nesten gift med ei selv. Blir kvalm.

 

HI



Anonymous poster hash: ada2b...934
Skrevet

 

Det handler om at han kan vise meg at han ikke bryr seg om henne mer  ved å sende henne den meldinga. Når han nekter får jeg følelsen av at han enda bryr seg om henne eller prøver å skjule noe for meg. Ja jeg er sjalu og usikker på meg selv grunnet en ganske røff fortid. Er forsåvidt ikke relevant at hun er thai, tror bare det irriterer meg enda mer. At min mann har vært sammen med ei lita snelle fra thailand og velger å prioritere hva hun føler framfor meg gjør meg uendelig sint. Han sitter selv å snakker ned om thaifolk, men var nesten gift med ei selv. Blir kvalm.

 

HI

 

Anonymous poster hash: ada2b...934

 

Du høres utrolig usympatisk og selvsentrert ut, du kan da ikke forlange at han skal såre henne bare for å tekke deg og din sykelige sjalusi.

 

Du kan skylde på en "røff fortid" når det kommer til sjalusien din, men uansett hva som er årsaken til den er den ditt problem og noe du må jobbe med. Mannen din kan da ikke noe for din sjalusi og skal ikke straffes for den.

 

At du blir rasende sier mer om deg enn om han. Det er klart han kunne sikkert sendt en snill melding til henne, og bedt henne slutte å ta kontakt fordi hans nye dame ikke likte at han har kontakt med gamle kjærester, men når du reagerer på denne måten skjønner jeg faktisk at han blir irritert og på trass bare sletter hele facebook. Jeg hadde også slettet hele facebook om mannen min skulle overvåket meg der altså... Jeg har overhodet ingenting å skjule, men selv om vi er et par er jeg også et selvstendig individ og har kontakt med de jeg selv ønsker å ha kontakt med.

 

Anonymous poster hash: 59468...2cf

Skrevet

Enig med Himmel og hav.

 

Og hadde du ikke sluttet med dette tullet hadde jeg faktisk dumpet deg.



Anonymous poster hash: b943d...d96
Skrevet

Vel kanskje å såre henne er måten å få henne til å slutte å sende lovey-dovey melding til han på. Nesten 3 år, og enda sitter hun dere nede og håper at det skal bli dem to. Det er vel til hennes eget beste og da at han ber henne drite og dra så hun kan gå videre i livet? Så blir vi kvitt maset hennes i same slengen, vinn vinn spør du meg. Hun var et utyske av et menneske ifølge min samboer, så at han driver å skal være snill og grei forstår jeg ikke. Han har gjort noe lignende med meg, og jeg ringte faktisk han som drev å sendte meg meldinger å ba han gi faen. Ikke mye å be om at han gjør det samme, og med eksen i tillegg.

 

HI



Anonymous poster hash: ada2b...934
Skrevet

Jeg synes dette bunner i respekt for den man er sammen med jeg. Trenger ikke handle om sjalusi heller. Om eksdama til den du er sammen med sender bilder på face fra de var sammen og sier hun savner han, burde han sagt at han ikke synes noe om det. Trenger ikke nødvendigvis be hun dra til h...... men sagt at dette ikke er greit, nå er jeg sammen med en annen.

 

Alt har ikke med sjulusi og gjøre, men det er ikke noe hyggelig at noen fra fortiden skal legge seg opp i nåtiden. det hadde vært noe annet om hun bare spurte om det gikk bra, men hun savner han og bildet.

 

Mannen din trenger nødvendigvis ikke ha noe å skjule men jeg forstår at du føler det sånn. Si det til han på en ordentlig måte. 

Han reaksjon kan ha vært i affekt og barnslig spontan måte



Anonymous poster hash: 227d3...306
Skrevet

Synes faktisk også du har rett HI

 

Anonymous poster hash: eef84...cd9

Skrevet

 

Vel kanskje å såre henne er måten å få henne til å slutte å sende lovey-dovey melding til han på. Nesten 3 år, og enda sitter hun dere nede og håper at det skal bli dem to. Det er vel til hennes eget beste og da at han ber henne drite og dra så hun kan gå videre i livet? Så blir vi kvitt maset hennes i same slengen, vinn vinn spør du meg. Hun var et utyske av et menneske ifølge min samboer, så at han driver å skal være snill og grei forstår jeg ikke. Han har gjort noe lignende med meg, og jeg ringte faktisk han som drev å sendte meg meldinger å ba han gi faen. Ikke mye å be om at han gjør det samme, og med eksen i tillegg.

 

HI

 

Anonymous poster hash: ada2b...934

 

 

Jeg som skrev: Jeg synes det bunner i respekt.

Og når du skriver han har tatt deg i det samme, men blir drit sur for at han må kutte bånd, da er det bare rett og rimelig at han gjør det samme. Og hvorfor vil han ha kontakt med en som ikke har gjort han godt? Merkelig.

 

Anonymous poster hash: 227d3...306

Skrevet

Nei jeg sa faktisk til han igår at det bunner egentlig ikke så mye i selve sjalusien, fordi jeg vet jo at han ikke vil ha henne tilbake, det bekymrer meg ikke i det hele tatt. Det er mer den barnslige staheten han utviser, og det at han blånekter å be henne slutte kontakte han. Han påstår selv at det er fordi han ikke vil ha noe med henne å gjøre, så jeg vet rett og slett ikke. Jeg bare vet at jeg var i samme situasjon, og da gjorde jeg faktisk som han ba meg om, og det kostet meg et vennskap. Men fordi han følte seg ukomfortabel, så gjorde jeg det og angrer ikke. Da blir jeg lei meg når han er i en situasjon som er verre enn min, og viser liten interesse i å rydde opp. Ikke misforstå, jeg er ikke for å såre folk. Men hun har holdt på nå i snart 3 år å sende meldinger om hvor hun savner han, at han må hente tingene sine, å nå sender hun bilder fra de var ilag. Sorry, men IKKE greit!

 

HI



Anonymous poster hash: ada2b...934
Skrevet

Jeg tror du trenger hjelp av en psykolog.

Mannen har tidligere vært veldig glad i denne dama. Selv om han ikke ønsket å gifte seg med henne og ikke er interessert i henne lengre er det helt naturlig at han ønsker henne alt godt og ikke ønsker å såre henne.



Anonymous poster hash: 3b21f...f70
Skrevet

 

Jeg tror du trenger hjelp av en psykolog.

Mannen har tidligere vært veldig glad i denne dama. Selv om han ikke ønsket å gifte seg med henne og ikke er interessert i henne lengre er det helt naturlig at han ønsker henne alt godt og ikke ønsker å såre henne.

 

Anonymous poster hash: 3b21f...f70

 

 

Nei, han trenger ikke såre henne, men han burde sette grenser. 

 

Ikke HI her.

 

Anonymous poster hash: 227d3...306

Skrevet

Når han krevde du skulle kutte kontakten med en kompis er det en selvfølge at han skal kutte kontakten med eksdama.

 

Anonymous poster hash: 8a202...cc8

Gjest Antarctica
Skrevet

Vel kanskje å såre henne er måten å få henne til å slutte å sende lovey-dovey melding til han på. Nesten 3 år, og enda sitter hun dere nede og håper at det skal bli dem to. Det er vel til hennes eget beste og da at han ber henne drite og dra så hun kan gå videre i livet? Så blir vi kvitt maset hennes i same slengen, vinn vinn spør du meg. Hun var et utyske av et menneske ifølge min samboer, så at han driver å skal være snill og grei forstår jeg ikke. Han har gjort noe lignende med meg, og jeg ringte faktisk han som drev å sendte meg meldinger å ba han gi faen. Ikke mye å be om at han gjør det samme, og med eksen i tillegg. HI Anonymous poster hash: ada2b...934

Nå ja, sånt sier jo alle menn ... ikke sikkert hun var et utyske, vet du. Kan godt hende han sier det for å gjøre deg litt mindre sjalu, eller litt mindre oppmerksom.

 

Når det er sagt: jeg har alle mine gamlekjærester på facebook, dem jeg fortsatt liker i alle fall, og jeg kan ikke se at det er respektløst å ha kontakt med dem. Hvis hun sitter "der nede" og lengter, hva klarer hun egentlig å gjøre for å ødelegge for deg? På 1000 mils avstand?

Skrevet

Hun klarer jo ikke gjøre noe som helst annet enn å være irriterende. Poenget mitt er jo at han burde ikke sitte der be meg kutte kontakt med folk når han ikke evner å gjøre det samme selv. Likt skal være likt.

 

HI



Anonymous poster hash: ada2b...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...