Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 Det har et navn, husker bare ikke hva nå... hvor lenge varer det og hva hjelper? Jentungen har det og har hatt det i snart 2 år. Hun har betennelse og skal derfor få såler. Etter jeg begynte å jogge har jeg og fått symptomer på det, men bare litt ubehag i helen. Tips og triks? Anonymous poster hash: aaad2...4c1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Helspore. Jeg sleit med det i mange år, sikker 3-4 før det endelig slapp taket. Var ikke like intenst hele tiden da, hadde noen perioder hvor det var bedre, men så kom det tilbake. Støpte såler i gode dempede sko var det som hjalp best mot smerten. Mange har god effekt av trykkbølgebehandling, men det hjalp ikke hos meg, hadde to veldig smertefulle runder med det. Anonymous poster hash: 34c0e...960
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Plantarfasciitt er jeg plaget med i allefall. Anonymous poster hash: 9c00e...156
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Helspore. Jeg sleit med det i mange år, sikker 3-4 før det endelig slapp taket. Var ikke like intenst hele tiden da, hadde noen perioder hvor det var bedre, men så kom det tilbake. Støpte såler i gode dempede sko var det som hjalp best mot smerten. Mange har god effekt av trykkbølgebehandling, men det hjalp ikke hos meg, hadde to veldig smertefulle runder med det. Anonymous poster hash: 34c0e...960 Var det det var ja! Kunne du trene med det da? Jeg har nok hatt det noen mnd nå, men går helt skeivt for å ikke belaste det punktet. Kjøpte sånne puter kl å ha i skoen i går, tenkte å prøve det. Men jeg kan ikke ikke trene.... :/ Anonymous poster hash: aaad2...4c1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Plantarfasciitt er jeg plaget med i allefall. Anonymous poster hash: 9c00e...156 Ja det er det jentungen har og, men hun har vondt i hele foten og må ha såler som bygger opp på midten... men jeg har (foreløpig ) bare vondt under. Har du noe triks som hjelper? Anonymous poster hash: aaad2...4c1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Plantarfasciitt er jeg plaget med i allefall. Anonymous poster hash: 9c00e...156 Ja det er det jentungen har og, men hun har vondt i hele foten og må ha såler som bygger opp på midten... men jeg har (foreløpig ) bare vondt under. Har du noe triks som hjelper? Anonymous poster hash: aaad2...4c1 Dessverre ingen råd her, sliter med det siden sommeren. Er blitt bedre nå som jeg går mindre pga været, men fremdeles vondt i perioder. Må til legen etter Jul for å be om henvisning til fysioterapeut, vil forsøke trykkbølgebehandling. Tenker kanskje at jeg skal forsøke innleggssåler som bygger opp under foten da jeg har ganske flatfot fra før. Har aldri vært plaget av det (er 39), men frem til jeg fikk vondt i den ene hælen gikk jeg mye barfot og jeg forestiller meg at føttene hadde det bedre. Nå som jeg bruker mer sko (og med mer polstring) har jeg på følelsen at begge føttene er blitt svakere generelt. Anonymous poster hash: b9ec1...409
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 Plantarfasciitt er jeg plaget med i allefall. Anonymous poster hash: 9c00e...156 Ja det er det jentungen har og, men hun har vondt i hele foten og må ha såler som bygger opp på midten... men jeg har (foreløpig ) bare vondt under. Har du noe triks som hjelper? Anonymous poster hash: aaad2...4c1 Dessverre ingen råd her, sliter med det siden sommeren. Er blitt bedre nå som jeg går mindre pga været, men fremdeles vondt i perioder. Må til legen etter Jul for å be om henvisning til fysioterapeut, vil forsøke trykkbølgebehandling. Tenker kanskje at jeg skal forsøke innleggssåler som bygger opp under foten da jeg har ganske flatfot fra før. Har aldri vært plaget av det (er 39), men frem til jeg fikk vondt i den ene hælen gikk jeg mye barfot og jeg forestiller meg at føttene hadde det bedre. Nå som jeg bruker mer sko (og med mer polstring) har jeg på følelsen at begge føttene er blitt svakere generelt. Anonymous poster hash: b9ec1...409 Jeg har ikke jogga på et par mnd pga smerter i ryggen, så syns det er rart det kommer nå :/ Får be om henvisning av legen jeg og. Kan jo ikke ha det sånn. Det verker når jeg ligger i ro og Anonymous poster hash: aaad2...4c1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Jeg har hatt Plantarfasciitt. Hadde 8 behandlinger med trykkbølge. De 5 første med ca. 1 uke mellom og de tre siste med lengre mellomrom. Brukte ca 1 år på å bli bedre. Jeg kan ikke jogge eller gå mye utenom arbeid for da får jeg fort vondt igjen, men går hele tiden på jobb( kokk). Jeg har fra før av fotsenger på grunn av andre plager i føttene. Anonymous poster hash: 237bd...fb0
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #9 Skrevet 9. desember 2014 Jeg har hatt Plantarfasciitt. Hadde 8 behandlinger med trykkbølge. De 5 første med ca. 1 uke mellom og de tre siste med lengre mellomrom. Brukte ca 1 år på å bli bedre. Jeg kan ikke jogge eller gå mye utenom arbeid for da får jeg fort vondt igjen, men går hele tiden på jobb( kokk). Jeg har fra før av fotsenger på grunn av andre plager i føttene. Anonymous poster hash: 237bd...fb0 Kunne du trene noe da? Sånn som det er nå kan jeg nok ikke jogge, men jeg må trene, av hensyn til helsa.... :/ Anonymous poster hash: aaad2...4c1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #10 Skrevet 9. desember 2014 Du kan ikke jogge, men du kan jo sykle, svømme og tråkke på elipsemaskinen. Anonymous poster hash: 34c0e...960
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #11 Skrevet 9. desember 2014 Du kan ikke jogge, men du kan jo sykle, svømme og tråkke på elipsemaskinen. Anonymous poster hash: 34c0e...960 Det krever endel ting jeg ikke har :/ som sykkel, feks men får reise til legen og høre. Takk Anonymous poster hash: aaad2...4c1
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #12 Skrevet 9. desember 2014 Hvor gammel er jenta di? hvis hun er i vokseperiode kan det hende det er irritasjon i vekstsonen i helen. Dette kan være vondt i flere år men går bort når man er ferdig utvokst. Dette er ikke noe farlig men man må kanskje trappe litt ned på trening hvis hun driver med det, og være så aktiv som man orker. Såler med god støtdemping kan hjelpe litt på smertene. Plantarfacitt er det veldig sjeldent at små barn har men kan jo forekomme. Hvis du har vondt i helene også er det nok plantarfacitt. Da kan det hjelpe å tøye ut achillessenen, bruke såler med støtdemping og avlastning og gode sko. Trykkbølgebehandling kan også være lurt å prøve selv om det ikke virker på alle. Anonymous poster hash: a9a39...89b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #13 Skrevet 9. desember 2014 Jeg har hatt Plantarfasciitt. Hadde 8 behandlinger med trykkbølge. De 5 første med ca. 1 uke mellom og de tre siste med lengre mellomrom. Brukte ca 1 år på å bli bedre. Jeg kan ikke jogge eller gå mye utenom arbeid for da får jeg fort vondt igjen, men går hele tiden på jobb( kokk). Jeg har fra før av fotsenger på grunn av andre plager i føttene. Anonymous poster hash: 237bd...fb0 Kunne du trene noe da? Sånn som det er nå kan jeg nok ikke jogge, men jeg må trene, av hensyn til helsa.... :/ Anonymous poster hash: aaad2...4c1 Jeg trener for det meste på sykkel og noe elipse,svømming og styrke. Har sykkel og vekter hjemme så veldig greit. Anonymous poster hash: 237bd...fb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå