GÃ¥ til innhold

"Mobbing" i jentegjeng" i bhg 😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 4 år og de har i ca to år nå vært en jentegjeng i bhg på 3-5 stk. De to siste jentene er kommet inn nå i det siste. Dette er alle såkalte "pene" jenter med fine "kjole" klær. Å det er blitt en slags konkurranse. Problemet er at min jente (som er blandt de opprinnelige 3) blir ofte holdt utenfor i det siste. Både hjemme og i bhg har hun alltid fremstilt seg selv som en meget oppegående gå sterk jente. Men nå ser både bhg og jeg at hun blir såret av dette. Men når jeg spør henne så "pynter" hun på det og sier at de er snill med henne.

Jeg pirkee og graver da litt videre og da kommer det ofte litt mer frem. Samtidig som hun "unnskylder dem". I dag hadde de sagt at hun var et monster og at hun var ond og løp fra henne. 😔. Skjønner at unger sier mye rart men.. Disse jentene virker så søte og uskyldige.. Månen morning for en stund siden når jeg kom i bhg med jenten min så satt disse to beste venninne jentene på hver sitt do sammen med åpen dør ved sidene av avdelingen. Og når vi gikk forbi dem , jeg og jenten min sa den ene til den andre "åååå neeeei,kommer HUN no"" å hvorfor måtte hun komme no". Å disse skal være venninner. Blir så lei meg på jenten min sine vegne 😞

Anonymous poster hash: 4d781...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeil😜 skriver fra mobil. Og er selvsagt mer til historien..

Hi

Anonymous poster hash: dbdc9...fd6

Skrevet

Jeg kan også påpeke at jenten min og hun ene har vært "bestevenninner" fra de var "født". Og jenten min strever no for å opprettholde vennskapet føles det som..

Hi

Skrevet

Opp..

Skrevet

En annen gang de sier noe slikt mens du hører på, kan du si; "Tror du jeg er dauvhørt, eller?" For hva kan de ikke si eller gjøre når du ikke er der? Mye verre ting, sikkert.

Når det er såpass små barn, er det vel et håp om at de kan endre seg når det blir tatt opp.

Forhåpentligvis vil barnehagen ta tak i problemet.

Men for at de skal gjøre det, må du ta opp problemet med barnehagen.

Personer kan ikke bare bestemme seg for å tåle langvarig utestenging, samme hvor kjekk og flink personen måtte være. Over tid blir det systematisk, og det er sårende.

Skrevet

Det løste barnehagen våres med å forby skjørt og kjoler i barnehagen.

Anonymous poster hash: 45f26...fa2

Skrevet

Hehe ....

Jeg har hørt om liknende løsninger tidligere. Jeg er imidlertid av den oppfatning at dette er en alt for "enkel" løsning. Her pirker personalet på overflaten av problematikken, i kontrast til å aktivt jobbe med de sosiale strukturene i barnegruppen - noe som er langt mer krevende enn å forby et klesplagg.

For meg er et slikt tiltak lite gjennomtenkt og problematikken i jentegruppen vil sannsynligvis (i løpet av kort tid) gjøre seg gjeldende på andre måter.

Hva skulle de ha gjort dersom dette hadde vært en gruppe gutter? Nektet dem å gå i bukser?

Skrevet

Ikke nekte de gå med bukser nei men lære barna at noen klær er hverdagsklær,mens andre er finklær

Skrevet

Hehe ....

Jeg har hørt om liknende løsninger tidligere. Jeg er imidlertid av den oppfatning at dette er en alt for "enkel" løsning. Her pirker personalet på overflaten av problematikken, i kontrast til å aktivt jobbe med de sosiale strukturene i barnegruppen - noe som er langt mer krevende enn å forby et klesplagg.

For meg er et slikt tiltak lite gjennomtenkt og problematikken i jentegruppen vil sannsynligvis (i løpet av kort tid) gjøre seg gjeldende på andre måter.

Hva skulle de ha gjort dersom dette hadde vært en gruppe gutter? Nektet dem å gå i bukser?

Vår barnehage hadde lignende 'forbud', og selv om det kanskje bare pirket overflaten, som du kaller det, så eliminere det i det minste mange uenigheter og krangling om morgenen hjemme!

Barnehagen vår satte også inn andre tiltak i tillegg, men vil ikke si det løste seg før de to 'verste' jentene begynte på skolen. Dessverre.

Anonymous poster hash: 572a1...3ad

Skrevet

Noe må du gjøre, ikke finn deg i at dette er lov. Husk dette er datteren din. Å aldri vis framfor henne at noen får lov å si slikt til henne framfor deg,tenk hvilke signalet du gir når du ikke reagerer å tar tak i det med en gang... jo da tror hun det er greit at de sier slikt.. å det er ikke lov,skjerpins.

Masse klem til deg,skjønner hvordan du/hun har det! Min datter blir også mobbet i bh😡 hun er 3,og hun starter i sommer.helt forferdelig når de ikke blir inkludert og får stygge kommentarer! Har jeg kunnet har jeg byttet plass.

Anonymous poster hash: 93ed3...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...