Gå til innhold

Andre som har nattarbeid og er gravide?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det?
Jeg har en 60% nattstilling og er nå 11 uker på vei.

Elsker å jobbe natt, tar mye ekstravakter også, til nå har det godt helt fint, kvalme og oppkast til tross.
Men er litt spent på hvordan det skal gå videre ut i svangerskapet.

Er virkelig et nattmenneske da, så ubehag som andre opplever med å jobbe natt, kjenner jeg ikke noe på.
SOver fantastisk godt på dagen, ikke fult så godt på natten.
Så har ikke egentlig tent å endre stilling nå, kunne fått 100% dag/kval, men det bare stresser meg, så ønsket ikke det.

Dette er mitt 4de svangerskap, så vet jo litt hva jeg går til.



Anonymous poster hash: 7507e...cf4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min arbeidsplass blir alle gravide fritatt nattevakter. Det tror jeg de fleste er glad for. Tungt nok å jobbe natt som ikke-gravid.

 

Anonymous poster hash: 42805...d1c

Skrevet

På min arbeidsplass blir alle gravide fritatt nattevakter. Det tror jeg de fleste er glad for. Tungt nok å jobbe natt som ikke-gravid.

 

Anonymous poster hash: 42805...d1c

Det var ikke helt svar på spørsmålet da men...

 

HI

 

Anonymous poster hash: 7507e...cf4

Skrevet

Det gikk fint til ca halvvis i svangerskapet, jeg gikk da ut i svangerskapspermisjon siden jobben ikke hadde mulighet til å tilrettelegge arbeidstiden.

Skrevet

Det gikk fint til ca halvvis i svangerskapet, jeg gikk da ut i svangerskapspermisjon siden jobben ikke hadde mulighet til å tilrettelegge arbeidstiden.

Jeg tenker jeg går så lenge det går.

Jeg har aldri slitt med bekkenløsning eller noe annet fysisk enn ekstrem svangeskapskvalme 2 av 3 ganger.

Men denne gangen ar jeg ikke fått det, så føler meg veldig fin og heldig i formen.

 

Jeg har mulighet til å få kveld/dag stilling fra ca nå hvis jeg vil, men har virkelig ikke lyst.

Blir mer stresset av å måtte stå opp grytidlig og stresse gjennom rusj til jobbe, enn jeg gjør av å jobbe natt.

 

Sist svangerskap jobbet jeg kveld, fram til 2 uker før termin.

Jeg var nødt ti å bli ferdig med noe så siste uken jobbet jeg egenltig på permisjonspenger.

Men det måtte gjøres.

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: 7507e...cf4

Skrevet

Jeg jobbet natt i begge mine svangerskap. Ikke borte en eneste vakt før jeg gikk ut i permisjon ved 37 uker.

Var en del trøtt i det siste svangerskapet, men fikk lov av leder å legge meg nedpå litt. De andre på vakt var våkne og passet mine pasienter imens.

 

Anonymous poster hash: 07b02...67a

Skrevet

 

 

På min arbeidsplass blir alle gravide fritatt nattevakter. Det tror jeg de fleste er glad for. Tungt nok å jobbe natt som ikke-gravid.

 

Anonymous poster hash: 42805...d1c

Det var ikke helt svar på spørsmålet da men...

 

HI

 

Anonymous poster hash: 7507e...cf4

Litt tilleggsinformasjon bare. But her, dont shoot me!!

 

Anonymous poster hash: 42805...d1c

Skrevet

Jobbet dag, kveld, natt turnus forrige svangerskap. Gikk greit, men er overbevist om at det ville vært lettere å kun hatt natt uker enn å bytte for hver uke. Ble vanskelig å sovne da jeg måtte bytte på å sove litt på dagen, så kvelden ect.. så jeg tror du klarer det helt fint;-)

Skrevet

Jobbet dag, kveld, natt turnus forrige svangerskap. Gikk greit, men er overbevist om at det ville vært lettere å kun hatt natt uker enn å bytte for hver uke. Ble vanskelig å sovne da jeg måtte bytte på å sove litt på dagen, så kvelden ect.. så jeg tror du klarer det helt fint;-)

Den oppfattelsen deler jeg også.

At det nok er mye verre å jobbe tredelt turnus enn kun natt.

Jeg er så fornøyd med det.

 

Hadde det vært mitt første svangerskap, hadde jeg gjerne spurt om å få dag/aftenturnus, fordi jeg ikke hadde visst hvordan det skulle bli.

Jeg vet jo forsåvidt ikke det nå heller, men jeg vet at det ikke kan bli så ille som mitt forrige svangerskap, stressmessig med påvirkning utenfra tenker jeg på da.

 

Har aldri jobbet fult natt før når jeg har vært gravid, men ser ikke at skifte mellom kveld/dag vil bli  noe bedre. For ikke å snakke om at jeg da faktisk må jobbe mer..Og få dårligere søvn :P

 

Anonymous poster hash: 7507e...cf4

Skrevet

Jeg jobber ikke natt i svangerskapet. Tror ikke jeg hadde klart det heller...men blir nok litt annerledes med ren nattstilling enn dag/kveld/natt. Har vel hørt at det er skiftet mellom de ulike vaktene som ikke er gunstig som gravid.

 

Anonymous poster hash: 6deeb...2bb

Skrevet

Jeg jobbet 75% natt fram til uke 20 eller der omrking når jeg var gravid. Da gikk jeg over i svangerskapspenger. Merka at ungen i magen hadde problemer med døgnrytmen min, så da ville jeg ikke gå natt lengre.

Er også en nattperson tili vanlig. Kan heller ikke jobbe dag/kveld pga mannen sitt arbeid.

 

Anonymous poster hash: af725...d1c

Skrevet

Jeg jobber natt og er gravid, men veldig tidlig, uke 7.
Har heller ikke planer om å bytte jobb, trives med å jobbe kun natt.
Tar litt ekstravakter i mnd også.

Nei, jeg vil prøve å fortsette så langt det går.
Har ikke fortalt arbeidsgiver enda, så vet ikke om det går an  tilrettelegge noe for meg som jobber natt og er gravid.

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Ja, jobber som lege, og har 19 timers vakter fram til uke 28. Slitsomt.

Skrevet

Ja, jobber natt her også, 65%.

Jobbet frem til uke 32 forrige svangerskap. Måtte gi meg da pga bekkenløsning og hadde et fall på jobben så gjorde det verre. Tunge pasienter å slite på også. I tillegg hadde jeg to andre barn hjemme som trengte meg.

 

Men hadde ikke orket dag og kveld heller. Liker natten, men sliter med søvnen.

 

Anonymous poster hash: 852d2...76a

Skrevet

Ja, jobber 24-timer i strekk med hvilende mellom 00-06 uten at jeg sover noe særlig, men får hvilt. Det går helt utmerket :)

 

Anonymous poster hash: 9c80b...f00

Skrevet

Jeg jobbet natt sist graviditet, jobbet helt til BT mitt steg, og jeg måtte slutte på natt.

Ca Uke 28

 

Anonymous poster hash: 1d5f8...f37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...