Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Setter dere de likt? Anonymous poster hash: 54573...f05
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Yrket har mindre betydning. Om jeg setter et menneske høyt eller ikke kommer an på helt andre ting. Anonymous poster hash: 0ee71...b29
Gjest Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har den evnen som ikke setter folk i båser eller opphøyner folk med " finere" statuser / utdanning!! Dette er en barnelærdom og blei oppgradert ennå en gang da jeg utdannet meg som hjelpepleier. ALLE pasienter er like vikitge, like syke m.m
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Ja, tja, gjr vel egentlig kanskje det. Anonymous poster hash: 009f9...469
Berta_78 Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Nei, de har da veldig ulike kompetanseområder...? Hva mener du "likt"?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har den evnen som ikke setter folk i båser eller opphøyner folk med " finere" statuser / utdanning!! Dette er en barnelærdom og blei oppgradert ennå en gang da jeg utdannet meg som hjelpepleier. ALLE pasienter er like vikitge, like syke m.m Jeg digger folk som deg! Er helt enig med deg. Jeg jobber som tannlege, og uttaler meg nok annerledes til helsepersonell enn andre, men det er fordi de har større muligheter til å forstå fagspråket. Ellers tror og håper jeg jeg behandler alle likt. Har selv opplevd å få elendig behandling på sykehus (av overlege) helt til jeg skulle oppgi yrke. Da snudde hun tvert om. Tror faktisk hun studerte et kull over meg også, synes jeg husker henne fra studiene Orker ikke folk som rangerer mennesker etter utdanning. Tror de som gjør det er usikre på seg selv. Det viktigste må være å ha en jobb man trives i og som oppleves som meningsfull. Anonymous poster hash: 8c981...7a1
Gjest Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Ikke sant. For meg er det likegyldig om hun heter Fru "Fiffen" eller Fru Hansen. Begge har brukket lårhalsen og skal ha den samme pleie og stell Husker vi hadde noen nyutdannende sykepleiere som trippet etter status og leger, og ikke minst forgudet legene.... Helt til ei gærva eldre hjelpepleier spurte de om hvem de trodde var viktigst på infeksjonsavdelingen? - svaret blei jo legen, men.... feil svar! Uten rengjøringshjelpene så kunne avdelingen blitt stengt. Altså de som var "lavest" i deres øyne. Skulle se de måpte.. Hehe
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 Ikke sant. For meg er det likegyldig om hun heter Fru "Fiffen" eller Fru Hansen. Begge har brukket lårhalsen og skal ha den samme pleie og stell Husker vi hadde noen nyutdannende sykepleiere som trippet etter status og leger, og ikke minst forgudet legene.... Helt til ei gærva eldre hjelpepleier spurte de om hvem de trodde var viktigst på infeksjonsavdelingen? - svaret blei jo legen, men.... feil svar! Uten rengjøringshjelpene så kunne avdelingen blitt stengt. Altså de som var "lavest" i deres øyne. Skulle se de måpte.. Hehe Du er rar. Uten legene ville også avdelingen blitt stengt. Poenget er at vi trenger alle yrkene, men ikke alle mennesker har evnen til å bli leger. Det er flere som evner å bli vaskehjelp enn å bli lege. Og hvis du mener at alle pasienter er like syke, passer du tydeligvis ikke som hjelpepleier! Anonymous poster hash: af314...aff
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Hehe. En av yndlingshistoriene til min far var fra legens besøk på barselavdelingen da min søster ble født på 60-tallet. Det var i gode, gamle dager, da legen fortsatt var Gud, og journalene hang i fotenden av sengen. Legen påpekte overlegent til et rivjern av en jordmor at journalen visst hadde falt ned på gulvet, hvorpå jordmora svarte "Javel, og hva gjør man med en journal som har falt ned, Dr Hansen?". Legen ble skikkelig paff Anonymous poster hash: 8c981...7a1
Gjest Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Med bakterier på avd, så hadde den blitt også stengt vettu! Så du mener at fru Fiffen er sykere og skal ha mer bahndling enn Fru Hansen? En såkalt bruntungeslikker? Eller følte du deg truffet? Men enig at man trenger alle sammen for å få en avd til funke! Endret 8. desember 2014 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Jeg forstår ikke spørsmålet. Det er tre ganske ulike profesjoner, de driver med helt ulike ting. Tenker du på om jeg tillegger dem samme "status?" I så fall, nei. Det gjør jeg ikke. Anonymous poster hash: 29f88...70f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Jeg forstår ikke spørsmålet. Det er tre ganske ulike profesjoner, de driver med helt ulike ting. Tenker du på om jeg tillegger dem samme "status?" I så fall, nei. Det gjør jeg ikke. Anonymous poster hash: 29f88...70f Ja, status? Anonymous poster hash: 54573...f05
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 Nei, advokat kommer et godt stykke nede på stigen for min del. Anonymous poster hash: 81170...04b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Med bakterier på avd, så hadde den blitt også stengt vettu! Så du mener at fru Fiffen er sykere og skal ha mer bahndling enn Fru Hansen? En såkalt bruntungeslikker? Eller følte du deg truffet? Men enig at man trenger alle sammen for å få en avd til funke! Du sa ikke at de to pasientene hadde samme diagnose. Du sa "alle pasienter er like syke". Jeg vil våge å påstå at en som er lagt inn med kreft med spredning er sykere enn en som er lagt inn med brukket lårhals. Anonymous poster hash: af314...aff
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #15 Skrevet 8. desember 2014 Med bakterier på avd, så hadde den blitt også stengt vettu! Så du mener at fru Fiffen er sykere og skal ha mer bahndling enn Fru Hansen? En såkalt bruntungeslikker? Eller følte du deg truffet? Men enig at man trenger alle sammen for å få en avd til funke! Du sa ikke at de to pasientene hadde samme diagnose. Du sa "alle pasienter er like syke". Jeg vil våge å påstå at en som er lagt inn med kreft med spredning er sykere enn en som er lagt inn med brukket lårhals. Anonymous poster hash: af314...aff Tarmkreft med spredning til lever (for eksempel) kan man godt leve med i noen år. Et lårhalsbrudd i "godt voksen" alder kan være begynnelsen på en nedadgående spiral, hvor korttidsoppholdet på hjemmet blir til permanent plass, degenerasjon og mors i løpet av noen korte måneder. Når du først skulle flisespikke, hvorfor ikke velge STEMI vs brukket håndledd? Selvfølgelig er ikke alle pasienter like syke, men med litt godvilje skjønte til og med jeg (også kranglefant) at hun mente at alle med lik sykdom er like syke. Med andre ord, hjertesvikt og lungeødem er like skremmende, ubehagelig og dødelig for fattig og rik, høy og lav. Jeg synes for øvrig alltid det er hyggelig med "kolleger" som pasienter, nettopp fordi man kan slippe seg løs og snakke litt mer fag. Håper virkelig ikke at jeg dermed gir inntrykk av å forskjellsbehandle fordi leger/tannleger liksom er overmennesker!! Anonymous poster hash: 603af...8a6
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #16 Skrevet 8. desember 2014 Lege øverst med siv.ing. ørlite bak. Advokat et godt stykke lenger ned på lista. Anonymous poster hash: 6e976...17b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #17 Skrevet 8. desember 2014 Nei. Anonymous poster hash: b387c...754
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #18 Skrevet 8. desember 2014 Statusmessig: 1 advokat 2 siv ing 3 lege (Jeg har ett av yrkene selv ) Anonymous poster hash: 319b2...f92
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #20 Skrevet 8. desember 2014 Å nei, statusanonym er tilbake. Gjesp. Ja, og med de samme alternativene, trøtte alternativene. Anonymous poster hash: 6e976...17b
Lepidoptera Skrevet 8. desember 2014 #21 Skrevet 8. desember 2014 Lege høyt i toppen alene! advokat sivilingeniør
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #22 Skrevet 8. desember 2014 Setter dere de likt? Anonymous poster hash: 54573...f05 Jeg liker ikke advokater og er livredd leger, så da må jeg vel velge sivilingeniør.. Anonymous poster hash: 6e85c...9c9
Gjest Antarctica Skrevet 8. desember 2014 #23 Skrevet 8. desember 2014 Nei, advokat kommer et godt stykke nede på stigen for min del.Anonymous poster hash: 81170...04b Min også, dessverre. Sannsynligvis urettferdig og urimelig, men sånn har det blitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå