Gå til innhold

julehandel i Sverige, hva handler dere inn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha tips fra dere som julehandler i Sverige :)

 

Anonymous poster hash: 0bd8d...e1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skinkestek, Kong Edwardpoteter, kanskje litt smågodt, sjokolade og slikt

Skrevet

Massa svensk julemat. Prinsskorv, kjøttbullar, sylter, ost, sill, etc.

 

Det er ikke lov å ta med poteter fra sve til Norge...

Skrevet

julmust_59646151.jpg



Anonymous poster hash: 00162...332
Skrevet

Det med potetene har jeg ikke hørt før. 

 

Vi handler brus, vin og noen ganger ribbe. Godterier og Capri Sonne! Bearnaise-saus noe pålegg og meieriprodukter (yoghurt)

Tobakk hvis noen skulle trenge det.

Meste av kjøtt har vi kuttet ut å handle der, det er stort sett elendig kvalitet på det vi har fått (tror kanskje de spekulerer i å tine og fryse flere ganger), kjøttdeigen er motbydelig!!!

 



Anonymous poster hash: 675fd...cc7
Skrevet

Massa svensk julemat. Prinsskorv, kjøttbullar, sylter, ost, sill, etc.

 

Det er ikke lov å ta med poteter fra sve til Norge...

Er det ikke lov? Det visste jeg ikke. Vips, så ble jeg forbryter🙈🙉🙊 Men da skal jeg i alle fall ikke gjøre det igjen!

 

Anonymous poster hash: 2c5c8...323

Skrevet

 

Det med potetene har jeg ikke hørt før.

 

Vi handler brus, vin og noen ganger ribbe. Godterier og Capri Sonne! Bearnaise-saus noe pålegg og meieriprodukter (yoghurt)

Tobakk hvis noen skulle trenge det.

Meste av kjøtt har vi kuttet ut å handle der, det er stort sett elendig kvalitet på det vi har fått (tror kanskje de spekulerer i å tine og fryse flere ganger), kjøttdeigen er motbydelig!!!

 

 

Anonymous poster hash: 675fd...cc7

Enig. Kjøttdeigen lukter blod, og er avskyelig. Vi kjøper heller ikke kjøtt der, bortsett fra viltkjøtt (indrefilet av rein) en sjelden gang.

 

Anonymous poster hash: 2c5c8...323

Skrevet

Øl, vin, colabokser, capri sonne og sjokolade fra åre sjokoladefabrikk

Skrevet

Det er en sykdom i poteter som frykter bli innført i Norge. Står sikkert om det på toll.no.

Skrevet

Jeg kjøper kyllingfilet som ikke er tilsatt salt og vann, falukorv, div kjøttpålegg, kokt juleskinke, div oster, smågodt, twist, potetgull, brus.

Skrevet

Det er en sykdom i poteter som frykter bli innført i Norge. Står sikkert om det på toll.no.

Du har helt rett. Fant dette på toll.no

 

 

Obs! Du må ha eit særleg løyve for å ta med deg potetar til Noreg uansett mengde.

 

Merkelig at det ikke er opplyst om dette på matbutikkene ved grensen. Men takk for opplysningen!

 

Anonymous poster hash: 2c5c8...323

Skrevet

 

Det er en sykdom i poteter som frykter bli innført i Norge. Står sikkert om det på toll.no.

Du har helt rett. Fant dette på toll.no

 

 

Obs! Du må ha eit særleg løyve for å ta med deg potetar til Noreg uansett mengde.

 

Merkelig at det ikke er opplyst om dette på matbutikkene ved grensen. Men takk for opplysningen!

 

Anonymous poster hash: 2c5c8...323

Ja der ser man. Ikke lett å vite.

Skrevet

Jeg kjøper pålegg,som leverpostei,gode oster og serrano skinke. Sild. Andebryst og biff. Og alt til baking og laging av konfekt o.l. da sukkervarer er mye rimeligere!

Vin,øl og andre polvarer. Gløgg.

Godterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...