Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Jeg, mannen og våre tre barn er i utlandet på ferie. Det er også med 5 stk til som mannen jobber med. Minste er 3 år. Vi stod opp kl. 03 i natt. Kjørte fly og var innom hotellet en kjapp tur før det bar i vegen til en fornøyelsespark. Det var langt å gå, og mannen har totalt oversett meg og minste. Han har hengt seg på de han jobber med og 3 åringen stakkar har bare hengt på slep. Kjempesliten. Alt går i hundre og de går 100 meter foran oss hele tiden. Nå har jeg sagt mange ganger at vi må ta hensyn til minste. Jeg får bare kjeft tilbake med bekjente om og ikke stresse å ta det helt med ro. Han forstår absolutt ikke at 3 åringen har vært oppe siden kl. tre i natt. Det var den ferien liksom... Anonymous poster hash: 8c8f2...29b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Drittpappa. Anonymous poster hash: 3e7d5...f4b
smurfis Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor reise på ferie med 5 kollegaer? Er det er jobb reise som familien får lov til å henge seg på eller er arbeidskameratene også gode venner?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Han virker da unormalt ufølsom! Ja jeg hadde vært forbanna!! Anonymous poster hash: c2af1...d37
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Drittpappa tenker jeg også nå. Det er ikke jobbreise, mer en fornøyelsesreise som er kombinert med kollegaer som også er venner av han. Han lovet meg på forhånd at vi måtte ta hensyn til minstemor. Det har ikke skjedd. Nå har vi dratt alene tilbake til hotellet så hun får sove. Han er garantert drittsur når han kommer tilbake, for i følge han er det jeg som er vanskelig. Anonymous poster hash: 8c8f2...29b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 HVOR i all verden finner dere disse ubrukelige mannfolka? (Eller drittungene!) Anonymous poster hash: a8d07...c1a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Jeg ville dratt hjem med barna uten å ha sagt et eneste ord i forveien. Så når han lurer på hvor dere er blitt av (dere rekker sikkert komme hjem før den tid), så får han kose seg alene med kollegene sine. Jeg hadde selvfølgelig bestilt en skikkelig kosetur til ungene og meg ved en senere anledning, og droppet ham fullstendig i planene. Anonymous poster hash: 833c8...32a
Gjest Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 Går`n på speed eller? Reiser vi på natta, så er vi "døde" kl åtte om kvelden og kryper til køys etter middag. Gjør det som #7 skriver. Så kan den guttunger dra på heisetur med kompisene sine!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Jeg er så utrolig skuffet over han. Jeg ga også beskjed om at de to eldste skulle tidlig i seng (8 og 10 år) , da de har vært oppe siden 02.30. Nå er kl. 21 og de er fortsatt ikke tilbake på hotellet. Snakk om å sette sine egne behov først... Jeg vet jeg får kjeft. Vet ikke hva jeg skal svare. Han har null selvinnsikt og finnes ikke ydmyk. Anonymous poster hash: 8c8f2...29b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor godtar du dette? Jeg hadde reist hjem. Anonymous poster hash: 02961...042
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Jeg skulle nok gjerne ha gjort det. Men, de to eldste hadde nok blitt skuffet. I tillegg hadde mannen framstilt meg som om jeg er gal. Ikke for at jeg burde bry meg om det men. Nå er kl. 21.30 og de to eldste har ikke sovet siden 02.30 i natt. Vi må tidlig opp i morgen også for å rekke frokosten. Akkurat nå lurer jeg på hva i helvete jeg gjør sammen med den mannen... Anonymous poster hash: 8c8f2...29b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Jeg skulle nok gjerne ha gjort det. Men, de to eldste hadde nok blitt skuffet. I tillegg hadde mannen framstilt meg som om jeg er gal. Ikke for at jeg burde bry meg om det men. Nå er kl. 21.30 og de to eldste har ikke sovet siden 02.30 i natt. Vi må tidlig opp i morgen også for å rekke frokosten. Akkurat nå lurer jeg på hva i helvete jeg gjør sammen med den mannen... Anonymous poster hash: 8c8f2...29b Stakkars barn! Er de ikke hjemme enda?? Ring mannen din og si at barna skal sove! Dette går ikke an!! Anonymous poster hash: c2af1...d37
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 De to eldste kan vel bare få være oppe og kose seg med pappaen sin? Det er jo ferie, så bit tenna sammen og ta denne konflikten når ting har roet seg ned. Snakk rolig sammen om hvordan de neste dagene bør bli! Sist vi reiste stod vi opp på natta, men 8 åringen og jeg, og alle de andre barna + de voksne var ikke i seng før 1 tiden om natta..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Jeg tenker at du bør ta hensyn til barna nå, ringe mannen og be ham få fingeren ut av fisepipa og få ungene hjem og i seng. Så får han heller dra ut igjen hvis det er så forbanna viktig, men ungene skal i seng! Noen ganger må man bare drite i hva andre måtte tro og mene og stå opp for seg selv, og i dette tilfellet, ungene. Om han blir sur så får det så være. Anonymous poster hash: 9e0c9...188
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #15 Skrevet 8. desember 2014 Jeg hadde sagt at han får dra alene med kompisene/kollegaene resten av ferien, så får du ta deg av ungene, siden han ikek kan ta ansvar for ungene og bare setter sine egne behov først. Så kan du si at dette er uakseptabelt og det er ikke du som er vanskelig. Om han egentlig ikke ville ha dere med på tur og bare vil gjøre som han vil burde han sagt det før dere dro. Da burde han skjønt at unger ikke burde vært med. Samt at om han er dritsur på deg og mener du er vanskelig kan du si at dette får deg til å revurdere forholdet, og ser helst at han tenker seg nøye om hva han egentlig vil fremover. Anonymous poster hash: 2cb32...267
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #16 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor i all verden tenkte dere at det var en god ide å dra i en fornøyelsespark samme dag som dere kom fram? Eller å ha sovet lite og reist halve natta?? Første dagen bør vel handle om å bli installert på hotellet, sjekke ut basseng/Strand, se an nærområdet, handle litt basisvarer og ikke minst SLAPPE AV!! Skulle tro dere gikk på speed....... Anonymous poster hash: 7935a...4ce
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #17 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har ringt nå. Da er de enda 20 minutt fra å være her. 8-åringen var sliten allerede før vi dro i parken, så dette er ikke akseptabelt for meg. Svaret jeg fikk på tlf var: Ja, ja, nå ble det som det ble. Også la han på. Regner med han og følget har bestemt løpet for morgendagen allerede. Vi skal være der hele dagen i morgen. Jeg blir ikke spurt en gang. Det er tross alt jeg som tar meg av 3 åringen. Han glemmer minste totalt. Hun er tydeligvis mitt ansvar, og om hun koser seg eller ikke spiller tydeligvis ingen rolle. Anonymous poster hash: 8c8f2...29b
PRobert Skrevet 8. desember 2014 #18 Skrevet 8. desember 2014 Hadde nok skjelt ham ut etter noter, for sånn behandling finner ikke jeg meg i Hadde også vært så sur at jeg nok hadde booket meg inn på et annet hotell eller reist hjem, og fortalt ungene at vi heller skulle reise igjen over nyttår.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #19 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor i all verden tenkte dere at det var en god ide å dra i en fornøyelsespark samme dag som dere kom fram? Eller å ha sovet lite og reist halve natta?? Første dagen bør vel handle om å bli installert på hotellet, sjekke ut basseng/Strand, se an nærområdet, handle litt basisvarer og ikke minst SLAPPE AV!! Skulle tro dere gikk på speed.......Anonymous poster hash: 7935a...4ce Ja, jeg vet. Det var det jeg sa vi skulle. Jeg ble ikke hørt. HAN skulle i allefall i parken i dag. Og da vil jo selvfølgelig de to eldste bli med han (de vet jo ikke sitt eget beste), og da ville jo minste også bli med. Jeg ble lovet at ting ikke skulle ta lang tid og at det absolutt ikke skulle bli sent for barna i allefall. Anonymous poster hash: 8c8f2...29b
PartyOfFour Skrevet 8. desember 2014 #20 Skrevet 8. desember 2014 Så trist det høres ut... Og dårlig ide å kombinere guttetur og familieferie kanskje?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #21 Skrevet 8. desember 2014 Okay, så mannen er en egoistisk drittsekk, det har blitt grundig etablert. Føler med deg! Men hvorfor lar du han diktere hvor dere skal dra og hva dere skal gjøre? Sett foten ned! I morgen, kan du ikke bare si at DU blir ved hotellet, og at dersom han tar med seg barna så får han ta ansvar for de alle sammen? Og han må regne med at de er grundig slitne av alt for lite søvn og å bli drasset rundt alt for lenge i dag. Hvis ikke kan barna få bli ved hotellet, på stranda, ved bassenget etc med deg, og han kan dra på vift med guttevennene sine. Og sånn hadde jeg fortsatt, satt meg i mot galskapsplaner fra mannen og (tydeligvis barnløse) kompiser, og lagt opp til en familieferie for deg selv og barna. Anonymous poster hash: 836ff...7c9
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #22 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor i all verden tenkte dere at det var en god ide å dra i en fornøyelsespark samme dag som dere kom fram? Eller å ha sovet lite og reist halve natta?? Første dagen bør vel handle om å bli installert på hotellet, sjekke ut basseng/Strand, se an nærområdet, handle litt basisvarer og ikke minst SLAPPE AV!! Skulle tro dere gikk på speed.......Anonymous poster hash: 7935a...4ce Ja, jeg vet. Det var det jeg sa vi skulle. Jeg ble ikke hørt. HAN skulle i allefall i parken i dag. Og da vil jo selvfølgelig de to eldste bli med han (de vet jo ikke sitt eget beste), og da ville jo minste også bli med. Jeg ble lovet at ting ikke skulle ta lang tid og at det absolutt ikke skulle bli sent for barna i allefall.Anonymous poster hash: 8c8f2...29b Oi... Fnis...beklager altså, men HAN skulle absolutt i en fornøyelsespark? Hvem er den voksne og hvem er barnet her egentlig? Jeg trodde de fleste familier dro i slike parker pga barna, ikke fordi den voksne i familien insisterte på det!! Anonymous poster hash: 7935a...4ce
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #24 Skrevet 8. desember 2014 Det jeg ikke forstår er hvorfor dere reiser på familieferie sammen med 5 arbeidskamerater av mannen, er ikke det litt spesielt? Anonymous poster hash: c35f2...e98
supersnartmamma Skrevet 8. desember 2014 #25 Skrevet 8. desember 2014 jeg ser det er mange andre som har svart det samme eller noe lignende men jeg hadde absolutt ikke funnet meg i det, å hadde nok komt med noen gloser til både mannen og kompisene, å så tatt med meg ungene å nøte ferien uten de forvokste guttene, eventuelt dradd hjem med de å virkelig revudere hele forholdet, alle fedre burde jo ha ungene som første prioritet og venner på andre plass, du burde i allefall snakket sikkelig med han å forklare akkurat hva du mener om dette, så får du ha lykke til å håper at ting ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå