Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Jeg sliter litt med bekkenløsning, og etter å ha vært borte fra jobb en periode trodde jeg at jeg var i like god form som før (er i uke 23). Så jeg har gjort slik som før , men etter å ha satt meg ned når jeg kom fra jobb, har jeg nesten ikke vært bevegelig. Er det å være ute i snøen og terreng som er hardest nå, men redd for å bli ei belastning om jeg ber om å være inne, er nesten alltid en som er inne iallfall mesteparten av tiden. Må klare mg, og redd for å bli ei belastning som sagt, og for at den redselen går på samvittigheten og psyke meg ned. Anonymous poster hash: 246df...680
Hjertefru Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Herrefred, slutt å ha dårlig samvittighet. Det gagner ingen. Be om en prat med sjefen din, du har rett på tilrettelagt jobb når du er gravid. Jobber du i barnehage? Alternativet kan jo fort bli at du detter helt ut av jobben.
sug lut Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Tull og tøys - har du bekkenløsning skal du ta det på alvor, for du skal fungere som mamma i mange år, ikke sitte i rullestol. Trenger du sykmelding så skaffer du det, hel eller delvis. Trenger du tilpasninger i forhold til hva du kan og ikke kan gjøre så skal du få legen til å skrive det. Ta vare på deg selv, den evt belastningen jobben din har ved det er ingenting i forhold til hva du kan påføre deg selv ved å overbelaste. Ellers: gå med små skritt, ikke skjevbelast, gå ett og ett trinn i trapp, unngå store forskyvninger og hold bekkenet plant. Hvil. Ligg på siden og avlast med pute mellom knærne. Undersøk om du kan få fysio. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Kan de ikke tilrettelegge så sykemeld deg, er ikke noe poeng i å være "flink-pike" nå. Du er ikke gravid for resten av livet men om du presser deg selv for langt kan du ende opp med bekkenløsning resten av livet, vil du det? Jeg kjenner tre som presset seg og alle er i dag uføre og under 30 år. Hun ene presset seg i jobben i barnehage til tross for krykker, klart hun da var en belastning for sine kollegere. Det er bedre å sykemelde seg (om noen vil kvervulere så er det selvfølgelig legen som sykemelder) så arbeidsgiver kan finne en vikar som kan gjøre jobben bedre enn ei med smerter. Følte at jeg presset meg litt for langt og i dag 14 mnd etter fødselen så sliter jeg ennå med bekkenet, men er bedre heldigvis. Er ikke noe manuellterapeuten min kan gjøre, har blant annet låsninger som kommer og går av seg selv, men også bekkenløsning. Om du blir sykemeldt eller ikke så anbefaler jeg deg å finne en god manuellterapeut, de er fysioterapeuter med videreutdannelse så de kan fikse låsninger. Kan være at du har låsninger og. Og om man har gangvansker pga bekkenløsningen så får man gratis behandling. Man trenger ikke henvisning til manuellterapeut og de kan sykemelde. Anonymous poster hash: ecf66...45f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Og ikke støvsug og vaske gulv, det er mannen sin oppgave til bekkenet ditt er bra. Det er dårlige bevegelser for bekkenet. Anonymous poster hash: ecf66...45f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Takk for svar. Trudde jo jeg klarte mer enn jeg gjorde i dag, så litt frustrert når jeg ligger på sofaen. Jobber i bhg ja. Sykmelding må jeg prøve å unngå i en mnd pga at jeg har vært borte fra jobb i ei mnd (ulønnet permisjon), og må opparbeide meg rett til sykepenger. Må si det går mer på meg enn på de jeg jobber med, jeg er bare ikke så glad i å ikke stå på fullt, og ikke vant med hva jeg kan og ikke kan gjøre. Anonymous poster hash: 246df...680
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Og ikke støvsug og vaske gulv, det er mannen sin oppgave til bekkenet ditt er bra. Det er dårlige bevegelser for bekkenet. Anonymous poster hash: ecf66...45f Med ettåring i hus, og mann som er sjømann så må jeg både vaske og støvsuge, blir ikke så mye som vanlig, men må gjøre det. Anonymous poster hash: 246df...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå