Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Har funnet en jobb jeg liker veldig godt. Deltid fordi jeg går på aap. I ennå en periode må jeg jobbe ca 50%, i samråd med lege. Står fint i jobben. Har ikke lyst til å fortelle at jeg er på aap. Bør jeg fortelle? Trenger ingen tilrettelegging på jobb, fungerer like bra som andre! Anonymous poster hash: 21135...2d8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Dytt Anonymous poster hash: 21135...2d8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Du må fortelle fordi du ikke har vanlige trygderettigheter. Så lenge du går på aap har du jo ikke rett på hverken egenmeldingsdager eller sykemelding, dette er noe sjefen din må vite om. Anonymous poster hash: 7a6fc...81b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Sjefen må vel ikke det, dersom jeg greier å være frisk på jobb? HI Anonymous poster hash: 21135...2d8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Nei du trenger ikke fortelle det før du evt kommer i en situasjon hvor du får fravær fra jobb pga sykdom! Anonymous poster hash: 9dde9...b81
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Jeg ville hørt med NAV. Tenker at jobben har ingenting med hvorfor du jobber 50%. Samme når legen skriver sykemeldinger, så skriver de aldri på den biten til arbeidsgiver hva som feiler deg. Synes det er rart om arbeidsgiver MÅ vite dette. Skal man liksom si det på intervju da eller? Da får man jo ikek jobb? Anonymous poster hash: 111f2...6fb
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 Takk for svar. Sa ingenting på intervju og fikk jobben. Hadde jeg sagt noe er jeg rimelig sikker på at jeg ikke hadde fått tilbudet. Så lenge jeg ikke MÅ si noe så vil jeg ikke opplyse om det. HI Anonymous poster hash: 21135...2d8
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 hmm jeg har aap og er i jobb og jeg har da egenmeldingsdager og får penger for disse. Jobben vet jeg mottar aap, nav vet jeg jobber. Har aldri hørt noe om at jeg ikke skal ha krav på slikt. Eneste jeg har fått beskjed om er at når jeg er hjemme syk eller med syk barn skal jeg allikevel føre opp arbeidstimene mine som vanlig. Permisjon med lønn har jeg også hatt grunnet barn som innlegges på sykehus og skal på samme måte føre opp jobb som vanlig da jeg får betalt fra jobben for de timene jeg skulle ha vært der. Permisjon uten lønn skriver jeg opp som fri/ferie. I en periode prøvde jeg ut å jobbe i større stilling, og var da i praksis i de resterende prosentene på jobben min. Om jeg da var syk var det et helt annet varslingssystem og opplegg. Aner ikke hvordan det ville være med sykemelding da siden jeg på de nå 2 åra jeg har jobbet der ikke har hatt behov for sykemelding. jeg har faktisk bare vært borte grunnet egen sykdom 3 dager tilsammen. Strekker meg så langt som mulig for jobben da det å være i jobb selv om det bare er deltid er veldig viktig for meg Anonymous poster hash: 81e55...979
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #9 Skrevet 9. desember 2014 hmm jeg har aap og er i jobb og jeg har da egenmeldingsdager og får penger for disse. Jobben vet jeg mottar aap, nav vet jeg jobber. Har aldri hørt noe om at jeg ikke skal ha krav på slikt. Eneste jeg har fått beskjed om er at når jeg er hjemme syk eller med syk barn skal jeg allikevel føre opp arbeidstimene mine som vanlig. Permisjon med lønn har jeg også hatt grunnet barn som innlegges på sykehus og skal på samme måte føre opp jobb som vanlig da jeg får betalt fra jobben for de timene jeg skulle ha vært der. Permisjon uten lønn skriver jeg opp som fri/ferie. I en periode prøvde jeg ut å jobbe i større stilling, og var da i praksis i de resterende prosentene på jobben min. Om jeg da var syk var det et helt annet varslingssystem og opplegg. Aner ikke hvordan det ville være med sykemelding da siden jeg på de nå 2 åra jeg har jobbet der ikke har hatt behov for sykemelding. jeg har faktisk bare vært borte grunnet egen sykdom 3 dager tilsammen. Strekker meg så langt som mulig for jobben da det å være i jobb selv om det bare er deltid er veldig viktig for meg Anonymous poster hash: 81e55...979 Om du ikke er på jobb skal du skrive det på meldekortet og få mer arbeidsavklaringspenger, og ikke sykepenger fra arbeidsgiver. Du får jo penger fra nav for de dagene du ikke er på jobb og penger fra arbeidsgiver for de dagene du er der, men siden du har vært sykemeldt i over et år og gått over på aap har du ikke sykepengerettigheter lenger, du har bare krav på aap de dagene du ikke jobber. Når du ikke lenger mottar aap kan du tjene deg opp rettighet på sykepenger igjen, men så lenge du mottar aap har du ikke rett på det. http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/jobb/Kan-jeg-levere-egenmelding-nar-jeg-er-delvis-i-jobb-3346467.html Anonymous poster hash: 7a6fc...81b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2014 #10 Skrevet 9. desember 2014 NAV vet at jeg jobber (Selvfølgelig) og nåværende arbeidsgiver vet at jeg har AAP (fordi jeg først ble sykmeldt som ansatt der). Jobber ca 50% og målet er å klore meg opp i 60% i løpet av våren/sommeren. Deretter av AAP og det skal bli SÅ BRA. Bør jeg ha dårlig samvittighet for å ikke si noe til ny arbeidsgiver? Har så og si ikke at en eneste fraværsdag på nåværende jobb. Fungerer som før så lenge jeg jobber redusert. HI Anonymous poster hash: 21135...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå