Gå til innhold

Sutring og "liksom-vondt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Femåringen min har hatt en periode der han klager over vondt i magen, vondt i bena (feks påstår han har brukket bena) og sier han har drømt vondt - selv før han har sovnet om kvelden, selv om han påstår at han hadde sovnet og våknet av vonde drømmer..

Mye sånt for tiden. Han sier aldri sånt til pappan sin men veldig mye til meg. Hvis han roper om kvelden og mannen min går opp til han han om mamma.. Selv om han er veldig pappagutt ellers..

jeg har fått litt motstridende råd..

1. Overse det litt, la han forstå at jeg gjennomskuer bløffen, gi han mye og god oppmerksomhet når han er glad, tøyser, leker osv.

2. Gi han oppmerksomhet, trøst og kos.. det er det han ber om og trenger og klarer kanskje ikke finne på en bedre grunn..

Hva tenker dere om dette?

Anonymous poster hash: 391b1...4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt ;)

Anonymous poster hash: 225dc...09d

Skrevet

Er det virkelig ingen som har erfaring med dette og/eller tanker om det? Please. .

Skrevet

Med min 2åring koser jeg. Hun får vondt i magen når hun blir lei seg eller noe får imot. Hva jeg hadde gjort ved 5 års alder vet jeg ikke. Snakke med han og be han spørre om kos om han vil ha det isteden? Ikke rope ulv, ulv.

Skrevet

Takk for svar:) Jeg har hatt endel samtaler med han om at det er i orden å Være lei seg og be om kos og trøst, men han vil ikke innrømme at han ikke har vondt.. jeg har også snakket med han i etterkant av slike episoder, men han blånekter på at han latet som å ha vondt..

Er litt i villrede her..

Skrevet

Jentungen min på samme alder har gjort akkurat det samme. Jeg trøstet masse, ikke på grunn av vondtene, jeg sa at hun ikke trengte å late som hun hadde vondt for å få kos. Det hjalp masse. Jeg måtte gjenta meg ganske mange ganger før hun sluttet. og det hedner innimellom at hun fortsatt gjør det, men da bruker jeg litt ekstra tid med henne så blir det bedre. Det er et rop om å bli sett og få nærhet.

Anonymous poster hash: c537b...026
Gjest Antarctica
Skrevet

Nr 2. Gi kos, og etter noen minutter kan du jo si: "Nå gikk det sikkert over. Men vi kan jo kose litt likevel!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...