Gå til innhold

Hva er det greit å bruke Facebook til da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest den andre tråden lurer jeg på hva dere selv bruker fb til?

Anonymous poster hash: 0cabf...7ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer meg utmerket uten.

Anonymous poster hash: 9e969...16b
Skrevet

Jeg klarer meg utmerket uten.

Anonymous poster hash: 9e969...16b

👍

Anonymous poster hash: 0cabf...7ec

Skrevet

Vet du hva. Bruk det slik du vil selv. Hvis det plager/irriterer noen så er det jo bare å fjerne de som venn.

Ikke la andre diktere hva som er rett for deg.

MEN samtidig: Prøv å ha et "normalt" filter. Er IKKE alt som trenger å legges ut på nett :nisseblunk:

Anonymous poster hash: 0a13c...0e3
Skrevet

Jeg har konto

Bruker den aldri bortsett fra å oppdatere når jeg har fått barn og giftet meg

Anonymous poster hash: 342af...a8b

Skrevet

Jeg synes det er superkoselig når folk legger ut bilder og tekst fra ferier, søndagsturer. Og store og små begivenheter som skjer i mine fb-venners liv. 

Det er lite jeg gremmes over faktisk, kun de som fisker veldig etter oppmerksomhet. 

Skrevet

Stalking.

Hehe jeg og

Anonymous poster hash: c9652...0aa

Skrevet

Jeg bruker fb mest til å se vines og artige videosnutter. Måtte nettopp utvide mobilabonnementet mitt fordi jeg alltid bruker opp mobildata på å se vines i lunsjpausen.

Eller til å oppdatere om artige/koselige ting som skjer i livet (men det er sjelden, sist var guttungens bursdag for 2 mnd siden), og å holde kontakt med venner og familie.

Anonymous poster hash: 8f2c2...20c

Skrevet

Fb kan brukes til det aller meste. Men det lønner seg å ha litt filter og et snev av sosiale antenner. Greit å legge ut visdomsord, men hver dag?? Bytte profilbilde er ok, men ikke flere ganger for dag... Sutring og sykdom, men hele tiden?

Anonymous poster hash: ae5f3...cb7

Skrevet

Ingenting. Det har et brukergrensesnitt for VG-huer og får fram det verste i folk. Men om man må - helt praktiske ting som arrangementer/avtaler med flere uten å sende hundreogsytten sms eller ringe en haug telefoner. Forøvrig aldri sett en facebookside som har interessert meg, ikke mine venners heller.

Skrevet

Bli invitert på arrangement og som en mld-tjeneste for å holde kontakt med venner.

Skrevet

Bruker det som en måte å holde meg oppdatert på ting som skjer i nærmiljøet, siden det gjerne lages eventer for det på facebook. og så er det en grei måte å passe på hva som legges ut om meg og mine, siden jeg gjerne blir tagget om noen skulle finne på det (heldigvis kjenner de fleste mine ønsker rundt dette og respekterer det). Ellers skriver jeg fint lite, og minimalt personlig. Legger ut bilder av natur, ting, bakst osv, men aldri personer, så jeg er vel en typisk kjedelig person. Tenker som så at de som har behov for å se bilder av meg og familien min kjenner meg såpass godt at de kan få dem i hånda. Ikke vil jeg gi facebook råderett over bilder av oss heller. 

Har ikke lest den andre tråden, men når det kommer til facebook så er vel jeg en av de sterkere stemmene for å begrense privatlivet mest mulig. 

Anonymous poster hash: c8364...e86
Skrevet

Bruker det som en måte å holde meg oppdatert på ting som skjer i nærmiljøet, siden det gjerne lages eventer for det på facebook. og så er det en grei måte å passe på hva som legges ut om meg og mine, siden jeg gjerne blir tagget om noen skulle finne på det (heldigvis kjenner de fleste mine ønsker rundt dette og respekterer det). Ellers skriver jeg fint lite, og minimalt personlig. Legger ut bilder av natur, ting, bakst osv, men aldri personer, så jeg er vel en typisk kjedelig person. Tenker som så at de som har behov for å se bilder av meg og familien min kjenner meg såpass godt at de kan få dem i hånda. Ikke vil jeg gi facebook råderett over bilder av oss heller. 

Har ikke lest den andre tråden, men når det kommer til facebook så er vel jeg en av de sterkere stemmene for å begrense privatlivet mest mulig. 

*begrense publisering av privatlivet mest mulig.

Skrevet

Kommer vel an på hvem du er.

Mammas kusine har KUN familiemedlemmer på facebook, og bruker det som forum for slekta, legger ut antikke familiebilder osv. Hun bor i et annet land og vil gjerne ha kontakt med den norske delen av familien på denne måten. Antar hun har ca 100 venner (slektninger). Da blir det en viss type bruk.

Selv har jeg i alle fall 1100 venner og kjente der. Dermed blir alt jeg legger ut tilgjengelig for mange. Det nærmer seg en norsk lokalavis hvis man ser på antall mennesker som har tilgang til infoen der. Dermed blir det et helt annet bruksområde enn det min slektning i utlandet ønsker seg. Jeg har f eks bestemt hvem som kan se bildene mine, jeg har en streng politikk på hvordan jeg f eks håndterer bilder av ungene eller sitater fra ungene, og nivået på hvor personlig en status kan være dikteres jo også av at folk jeg kjenner på face er både kolleger, gamle studievenner, naboer, alle mulige.

Men en del av det jeg har skrevet har fått et nedslagsfelt jeg var glad for. En av statusene mine ble til en VG-kronikk fordi en facebookvenn fanget den opp og formidlet kontakt mellom VG og meg. Jeg syntes jeg skrev noe viktig, og det passet meg godt å offentliggjøre det (det var noe politisk.) Men det sier seg selv at det ikke går an å skrive om soppinfeksjoner og kjærlighetssorg til så mange mennesker.

Anonymous poster hash: a169c...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...