Gå til innhold

Sint på samboer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han fylte full tank på bilen i går, for da var det billig. Vel, det er bra han fylte bensin, men problemet er at det var resten av pengene våre som vi også skulle bruke på mat.... Vi trenger ikke så mye bensin på en uke, og nå har vi ingenting igjen til mat før lønning på fredag.... kjenner jeg er så sint! Forklarte det for han da han kom hjem, da ble han bare sur og kalte meg utakknemlig!! Heldigvis har vi en del i fryser og litt tørvarer, så vi klarer oss jo, men det er bare så tankeløst!!

Anonymous poster hash: c5916...508
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mastercard bruker jeg,

Anonymous poster hash: 3f449...44d
Skrevet

Han fylte full tank på bilen i går, for da var det billig. Vel, det er bra han fylte bensin, men problemet er at det var resten av pengene våre som vi også skulle bruke på mat.... Vi trenger ikke så mye bensin på en uke, og nå har vi ingenting igjen til mat før lønning på fredag.... kjenner jeg er så sint! Forklarte det for han da han kom hjem, da ble han bare sur og kalte meg utakknemlig!! Heldigvis har vi en del i fryser og litt tørvarer, så vi klarer oss jo, men det er bare så tankeløst!!

Har dere mat er det vel vinn-vinn? Og vits å bli sint for dette? Er jo deres felles bil?

Skrevet

Mastercard bruker jeg,

Anonymous poster hash: 3f449...44d

har akkurat betalt ned på vårt gamle, vil ikke gå i den fellen igjen!!!! hi

Skrevet

Da var det jo smart av han da. Da sparer dere masse penger på mat denne uken i tillegg til penger spart på bensin.

Anonymous poster hash: 62e55...30a
Skrevet

Har dere mat er det vel vinn-vinn? Og vits å bli sint for dette? Er jo deres felles bil?

Joda, vi har mat, men mangler en del ingredienser for å få et fullverdig måltid... er sint for han visste budsjettet vårt, men han har ikke peiling på hva vi har i skapene! Så han brukte bevisst opp pengene våre uten å være sikker på at vi har mat ut uken..! Hi

Skrevet

pante flasker?

Anonymous poster hash: 62e55...30a
Skrevet

For en tankeløs toms. Håper det går bra denne uken. 

Anonymous poster hash: 9c71c...18b
Skrevet

Ja da synes jeg faktisk han var teit. Mente det sikkert godt men mannfolk glemmer gjerne det store bildet. Innbiller meg at Samboern min kunne gjort det samme. Hukommelse som en gullfisk og oversikten rekker til nesetippen .

Anonymous poster hash: 6550d...f6c

Skrevet

Derfor er det veldig greit med hver sin konto og heller dere regningene mellom seg og overføre om den ene trenger. Da har dere begge kontroll over hva dere har på kortet.

Anonymous poster hash: 7bf6f...dda
Skrevet

Statoil kort :P

Anonymous poster hash: 5a9bc...f5f

Skrevet

Da har han kanskje lært til neste gang, men ser ikke hvorfor du reagerer så sterkt. Dere har mat ut uka, selv om du ikke føler det blir så bra...

Kanskje lage et system pengemessig fremover slik at dere ikke havner i en slik situasjon igjen. Egen regningskonto for eksempel, overfør litt mer enn dere trenger så opparbeider dere dere en buffer i samme slengen som dere kan bruke i slike situasjoner.

Anonymous poster hash: fc3b1...3ad
Skrevet

Tror grunnen til at hun reagerer så sterkt er at mannen kunne satt dem i en ganske så kjip situasjon iom at han ikke visste at de hadde mat som rakk til fredag.

Dette handler om at når han kan gjøre sånt gjør han henne utrygg og hun føler ikke hun kan stole på at han passer på at de har alt de trenger for å klare seg..

Anonymous poster hash: 9febb...e82

Skrevet

Hehe. Det gjorde jeg også i går.

Blir havregrøt og vann resten av uka;-)

Anonymous poster hash: 43358...07c

Skrevet

Vi betaler inn en ganske stor sum hver i mnd. til en felles konto. Av denne går ex lån, forsikring, abonnementet, telefon strøm, SFO OG Bensin(kort). En litt mindre sum kontanter legger vi i et låst skrin, dette er pengene vi har å bruke på mat i mnd. Den av oss som handler mat tar kontanter til det derifra. Da ser vi lett hvor mye vi har igjen. Dette fungerer veldig bra for oss, slipper i hvertfall krangel over penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...