Gå til innhold

På dagbladet står det.Eksploderende utvikling i kreft.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skremmende.Hva forårsaker kreft? Hva står det i avisa?

Anonymous poster hash: 63d1a...826
Videoannonse
Annonse
Skrevet

VAKSINER OG ALDERDOM..

Anonymous poster hash: 66e0e...e91
Skrevet

Røyking. Miljøgifter. Bruk av kunstige hormoner (kvinner). Lavt antall barn og lite amming (kvinner).

Mye industrimat. Og at folk blir eldre. Mine teorier.

Skrevet

MinSky, og ellers ekstremt høyt forbruk av trådløst nett...

Anonymous poster hash: 2dca2...b9c
Skrevet

MinSky, og ellers ekstremt høyt forbruk av trådløst nett...

har ikke lest avisen, men det er min teori...

Skrevet

Å spise mye kjøtt kan gi tarmkreft iallefall...

Anonymous poster hash: 26d37...44c
Skrevet

Har ikke lest avisen, men livsstil, livsstil og livsstil er de viktigste årsakene.

Først og fremst kosthold og bevegelse, så kommer selvfølgelig ting som røyking, alkohol, tilføring av kunstige hormoner (p-piller), miljøpåvirkninger osv.

Det aller viktigste er å ta ansvar for egen helse og livsstil, da reduseres risikoen for å få kreft enormt!

Anonymous poster hash: 38057...dc2
Skrevet

Økt mengde av typiske kondisjonstreningsformer som løping og sykling fører til frie radikaler på lik linje med soling og røyking.

Pøs på med c- og e- vitaminer for å forhindre oksidering!

Anonymous poster hash: 4d5d2...5ee

Skrevet

Økt mengde av typiske kondisjonstreningsformer som løping og sykling fører til frie radikaler på lik linje med soling og røyking.

Pøs på med c- og e- vitaminer for å forhindre oksidering!

Anonymous poster hash: 4d5d2...5ee

Hæ? Er det kreftfremkallende å drive kondisjonstrening ? :-O

Skrevet

Alder. Det er lite kreft i afrikanske land der forventet levealder er lav pga AIDS, mens 100% av obduserte 80-åringer har kreft eller forstadie til en eller flere kreftformer.

Deretter kommer forurensning i luft, vann, kjemikaljer i mat og hudprodukter og all annen dritt vi får i oss.

Deretter kommer genene våres og generell flaks.

Og til slutt livsstil. Men livsstil kan bare forsterke tendenser altså, med unntak av kreftformene der det er en direkt kobling mellom atferd og kreften (hudkreft og soling). Min tynn tante som ikke drakk, som ammet og som levde sunt dødde fremdeles av brystkreft før hun ble 50 år (hun hadde ikke genet for kreft), mens min farfar som røykte 25 sigaretter eller mer per dag fra han var 14 år dødde 85 år gammel med Alzheimers.

Min mening.

Hva jeg gjør for å unngå kreft eller i det minste oppdage det i tide? Jeg sjekker huden en gang i året hos hudlegen fordi jeg er kys k huden og ble mye solbrent som barn (vokste opp på 80-tallet, man hadde andre vaner da). Spiser så naturlig som mulig, unngår kjemikaljer mot huden og i luften jeg puster. Holder meg aktiv i herdagen (men trener ikke), drikker med måte og er ellers nøye med å nyte livet, for man vet aldri når det vil ta slutt. Det har jeg lært av de jeg kjenner som har fått kreft, at man ikke skal vente med å leve, for man vet ikke hvor mye tid man har før den tiden er over.

Anonymous poster hash: e7d6f...585

Skrevet

Har ikke lest avisen, men livsstil, livsstil og livsstil er de viktigste årsakene.

Først og fremst kosthold og bevegelse, så kommer selvfølgelig ting som røyking, alkohol, tilføring av kunstige hormoner (p-piller), miljøpåvirkninger osv.

Det aller viktigste er å ta ansvar for egen helse og livsstil, da reduseres risikoen for å få kreft enormt!

Er du så kynisk? Mener du virkelig at kreft er selvforskyldt? Klart livsstil øker faren for visse typer kreft, men du har fått med deg at kreftfisposisjon også er arvelig? Jeg kjente en dame som døde av lungekreft uten noen sinne å ha tatt i en sigarett, og en liten gutt som er født med kreft og som nå er døende. Min helsefreak av en mor har hatt brystkreft to ganger, og en venninne døde nylig av kreft i tykktarmen, ung og i utgangspunktet sprek.

Selvfølgelig bør man leve sunt for å forebygge kreft, hjerte- og karsykdommer, lungesykdommer osv, men vi har ingen garantier i livet.

Enig med dem som nevner alder. I følge min kreftforskersøster er dette den viktigste faktoren.

Anonymous poster hash: 4c75d...a8c

Skrevet

Det er dessuten påvist kreftfremkallende å la seg stresse av sensasjonelle utsagn i krigstyper. Mener jeg å huske.

Skrevet

Stråling fra mobiltelefoner, vaksiner, genmanipulert mat, medisiner og det at vi alle er menneskelige forsøkskaniner. Bare å lese om Illuminati. Skremmende!

Anonymous poster hash: cde62...5ce

Skrevet

Stråling fra mobiltelefoner, vaksiner, genmanipulert mat, medisiner og det at vi alle er menneskelige forsøkskaniner. Bare å lese om Illuminati. Skremmende!

Anonymous poster hash: cde62...5ce

f57.jpg

Skrevet

Stråling fra mobiltelefoner, vaksiner, genmanipulert mat, medisiner og det at vi alle er menneskelige forsøkskaniner. Bare å lese om Illuminati. Skremmende! Anonymous poster hash: cde62...5ce

Sitter her og humrer for meg selv. Dib er iallfall underholdende!

Anonymous poster hash: b8355...f83

Skrevet

Er du så kynisk? Mener du virkelig at kreft er selvforskyldt? Klart livsstil øker faren for visse typer kreft, men du har fått med deg at kreftfisposisjon også er arvelig? Jeg kjente en dame som døde av lungekreft uten noen sinne å ha tatt i en sigarett, og en liten gutt som er født med kreft og som nå er døende. Min helsefreak av en mor har hatt brystkreft to ganger, og en venninne døde nylig av kreft i tykktarmen, ung og i utgangspunktet sprek.

Selvfølgelig bør man leve sunt for å forebygge kreft, hjerte- og karsykdommer, lungesykdommer osv, men vi har ingen garantier i livet.

Enig med dem som nevner alder. I følge min kreftforskersøster er dette den viktigste faktoren.

Anonymous poster hash: 4c75d...a8c

Og hva hadde kynisme med dette å gjøre? Les det jeg skriver, men ikke tillegg meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for!

Det er et faktum at risikoen for å utvikle de viktigste livsstilssykdommene - inklusiv kreft - øker ved et dårlig kosthold, ingen trening, røyking, overdreven alkoholforbruk, store miljøpåvirkninger, stress m.m.

Risikoen øker, og mange kan også pådra seg kreft pga. dette. Merk: noen, ikke alle - men svært mange.

Det finnes mye forskning på dette.

Nyere forskning viser at betennelsestilstander i kroppen er med på at man utvikler slike livsstilssykdommer, men også kreft. Med riktig kosthold og aktivitet, redusere stress der det er mulig m.m. vil senke betennelsesfaktorer i kroppen drastisk.

Junkfood og høykarbokosthold vil for de aller fleste føre til et ustabilt blodsukker og dermed også langt større tilbøyelighet til å trigge betennelse i kroppen. Leser du om blodsukker, insulin og betennelse så ser du mye om dette.

Det at man har en arvelig risiko for kreft bekrefter nærmest det jeg sier om livsstil. Ja, med en slik arvelig faktor så har man økt risiko for å få kreft. Selv har jeg 80-90 % risiko for å utvikle kreft pga. en slik genfeil - så jeg vet hva jeg snakker om.

MEN, her kommer også epigenetikk inn. Svært enkelt fortalt så kan man ha en økt risiko, men "på-knappen" er ikke slått på så lenge man holder seg frisk. Noe må dermed slå på det genet som gjør at man utvikler kreft, og livsstil er en av hovedtingene vi kan påvirke for å prøve å hindre at denne knappen slår seg på. Ofte er det slik at en kropp som belastes minst mulig fordi man fører et best mulig kosthold til egen kropp, er så aktiv som man kan, prøver å sove nok, stresse minst mulig og unngå for mange andre negative påvirkninger som unødvendige kjemikalier og miljøpåvirkninger, røyk og alkohol... en kropp som tilbys det beste for den kroppen vil ofte greie å la være å "slå på knappen" i genene som trigger utvikling av kreftceller. Riktig livsstil og kosthold vil også holde hormonene i kroppen mer i balanse, noe som også er viktig i denne sammenhengen.

Det er ikke kynisme å si at man kan redusere kreftrisikoen med å føre en best mulig livsstil! Det er et faktum.

At noen føler seg truffet fordi de ikke orker å gjøre det som er best for kroppen sin, det er en annen sak. Men det betyr ikke at jeg er kynisk. Det betyr at man prioriterer forskjellig. Vi velger alle hvordan vi vil prioritere, og da får vi også ta med følgene av prioriteringene.

Nå var det dine ord, ikke mine - men det å si at at kreft hos mange kan være delvis selvforskyldt (noe den delvis kan, men ikke trenger å være) er ikke noe negativt. Tvert imot er det positivt om man er villig til å se positivt på det! Det betyr nemlig at vi alle sammen kan redusere risikoen for å få kreft! :)

Det at man "gjør alt riktig" betyr ikke at man har noen garanti for ikke å utvikle kreft likevel. Men vi VET at det å gjøre så mye man kan for å leve mest mulig i harmoni med egen kropps behov reduserer risiko for å utvikle kreft.

For meg er dette et valg og jeg prioriterer det så godt mulig innenfor de rammene livet gir meg til enhver tid. Man kan aldri garantere seg mot noenting, men det er i hvert fall fornuftig å minimere de risikofaktorene man faktisk kan påvirke selv.

Gjest Antarctica
Skrevet

Og herpesutbrudd gir Alzheimer. Håper kreften tar meg først...

Skrevet

Samme her. Er anlegg for Alzheimers i familien min (oldermor, farfar og trolig pappa etterhvert), jeg vil helst dø av hva som helst før jeg får det. Og livet skal nytes for fullt mens jeg husker at jeg er i livet.

Anonymous poster hash: e7d6f...585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...