Gå til innhold

Hvordan er formen alle sammen?:)


Prøverpåentil

Anbefalte innlegg

Føler meg tråkka på og oppvridd😝 Føler meg så kvikk og klar om morran, ikke kvalm eller noe og tenker yes, denne dagen blir bra, men ettersom timene går blir det bare værre og værre og på kveldene er jeg kvalm og helt utkjørt og det har tydeligvis blitt et mønster nå😏 Er forøvrig også ganske sur, føler meg ikke glad liksom, vil veldig gjerne glede meg til jul, men har bare et helt flatt humør, ganske så kjedelig i grunn, håper det går over altså👍

Endret av LykkeLi1978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ssjuni15

7+3 i dag, og kunne sovnet stående! Det eneste jeg vil er å ligge i senga😜 har heldigvis en god juleferie!!:) Litt dårlig matlyst, og er innimellom kvalm, men ikke mer enn at jeg lever greit med det:)

 

Hjelper vel ikke på trettheten at jeg må stå opp før seks hver dag, og har juleselskaper i fleng hjemme...

 

Likevel, sjeleglad for den lille som vokser, så alle symptomer tas imot med takk😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruuuusomt kvalm her og spyr litt innimellom. 6+6 idag. Vil bare ligge i sengen og det eneste som hjelper er å drikke små slurker med iskaldt vann og å ta ting veeeldig med ro. Jeg gråt igår og ville ikke feire jul, men heldigvis har jeg verdens beste og snilleste mann som trøster Dragen og hjelper til med alt av juleforberedelser. Man skal visst ikke ha noe særlig koffein under graviditeten har jeg lest.. Men hva med cola? Det inneholder jo koffein også? Er det innafor å drikke det? Hvor mye? Det pleier å funke på kvalme her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruuuusomt kvalm her og spyr litt innimellom. 6+6 idag. Vil bare ligge i sengen og det eneste som hjelper er å drikke små slurker med iskaldt vann og å ta ting veeeldig med ro. Jeg gråt igår og ville ikke feire jul, men heldigvis har jeg verdens beste og snilleste mann som trøster Dragen og hjelper til med alt av juleforberedelser. Man skal visst ikke ha noe særlig koffein under graviditeten har jeg lest.. Men hva med cola? Det inneholder jo koffein også? Er det innafor å drikke det? Hvor mye? Det pleier å funke på kvalme her i gården.

Du kan drikke cola ja, men det beste er jo om du finner noe annet å drikke.

Men så lenge du ikke drikker flere liter til dagen så skal det ikke være skadelig.

Såvidt jeg har fått med meg så øker faren for spontanabort  ved større inntak av koffein, og fostervekten kan reduseres.

 

 

For meg så hjelper ikke cola på kvalme, pepsi max hjalp en liten stund, men nå er det iskald eplejuice fra hardangerepler den veldig sure.

Og saftis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin i formen, men er vel bare 3 uker på vei da..( regner termin fra EL og ikke mens) så er veeeeldig tidlig. Ømme bryster, og veldig frysen, og litt trøtt, men trøtt har jeg vært de siste mnd, så det er nok ikke pga graviditeten.

Var en del kvalm, og litt vondter forrige svangerskap, håper formen er bedre denne ganga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tidlig symptomer i form av kvalme, overfølsom luktesans og ekstrem trøtthet, så tidlig som i uke 4. Dro imidlertid til legen da jeg var rett før 5 uker på vei siden jeg hadde tilfeller av sterke, stikkende smerter på ett bestemt sted i magen. Legen palperte, og mente det kunne være snakk om svangerskap utenfor livmor, og da var veien kort til UL hos gynekolog. Der så vi at jeg var gravid, men at det var så kort at det ikke var mulig å se noe mer. Ble satt opp til ny kontroll uken etter. I mellomtiden fikk jeg brun utflod og kvalmen forsvant brått. På UL så gynekologen fostersekken, men kun litt "tåke" som hun sa der fosteret skulle vært. Fikk beskjed om at dette sannsynligvis ikke gikk veien siden symptomene hadde forsvunnet og det ikke var noe å se, og ny kontroll igjen om en uke (lille julaften).

 

Lille julaften var jeg helt innstilt på at det hele var mislykket, men da så vi sannelig en 4 mm liten tass og et hjerte som slo :D Riktignok alt for liten i forhold til at jeg skulle vært 6+6 denne dagen, men nå krysser vi fingre og tær for at det ikke har noe å si, og at neste kontroll 6. januar ser fin ut.

 

Så så langt har det vært litt over gjennomsnittet med symptomer, usikkerhet og stress her i gården, satser på at resten av svangerskapet skal foregå uten mer dramatikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tidlig symptomer i form av kvalme, overfølsom luktesans og ekstrem trøtthet, så tidlig som i uke 4. Dro imidlertid til legen da jeg var rett før 5 uker på vei siden jeg hadde tilfeller av sterke, stikkende smerter på ett bestemt sted i magen. Legen palperte, og mente det kunne være snakk om svangerskap utenfor livmor, og da var veien kort til UL hos gynekolog. Der så vi at jeg var gravid, men at det var så kort at det ikke var mulig å se noe mer. Ble satt opp til ny kontroll uken etter. I mellomtiden fikk jeg brun utflod og kvalmen forsvant brått. På UL så gynekologen fostersekken, men kun litt "tåke" som hun sa der fosteret skulle vært. Fikk beskjed om at dette sannsynligvis ikke gikk veien siden symptomene hadde forsvunnet og det ikke var noe å se, og ny kontroll igjen om en uke (lille julaften).

 

Lille julaften var jeg helt innstilt på at det hele var mislykket, men da så vi sannelig en 4 mm liten tass og et hjerte som slo :D Riktignok alt for liten i forhold til at jeg skulle vært 6+6 denne dagen, men nå krysser vi fingre og tær for at det ikke har noe å si, og at neste kontroll 6. januar ser fin ut.

 

Så så langt har det vært litt over gjennomsnittet med symptomer, usikkerhet og stress her i gården, satser på at resten av svangerskapet skal foregå uten mer dramatikk :D

Så bra, og gratulerer :)

Jeg var til ultralyd da jeg var 6+2, da var "prikken" 3mm, og det sa gynekoligen var innfor normalen, ikke noe å tenke på.

SÅ tenker jo 4mm  6+6 mæ då være normalt det da.

 

Gynekologen min sa at man skulle ikke være så opphengt i størrelsen i seg selv så tidlig, da den kunne varierer voldsomt, og det var derfor, dreven som han er, aldri korigerte noen termin før ordinr UL.

Han mente da ikke hvis det var så tydelig at det var 6 uker og ikke 9 uker, da ble det korrigert, men han endrer ikke på dagene fra eks 6+2 til 6+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen kommet, spesielt på kvelden eller når jeg er sulten. Og trøttheten er nok det værste. Flere som gruer seg til å holde seg våken til midnatt på nyttårsaften? 😛 Men her smiler vi for alle symptomer som kommer i god tro om at den lille har det bra og vokser som normalt 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen kommet, spesielt på kvelden eller når jeg er sulten. Og trøttheten er nok det værste. Flere som gruer seg til å holde seg våken til midnatt på nyttårsaften? 😛 Men her smiler vi for alle symptomer som kommer i god tro om at den lille har det bra og vokser som normalt 💜

Jepp, blir tungt å holde seg våken. Heldigvis har vi snudd døgnet her, ellers hadde det vært håpløst :P

 

Er også litt kvalm på kvelden i tillegg til morgenen. I tillegg er jeg veeeldig tungpustet - skikkelig irriterende. Må komme i gang med trening igjen etter nyttår, men vet ikke om jeg orker tempoet på sats :o Vurderer sterkt å kjøpe meg en ergometersykkel og sykle en halvtime hver dag, veldig praktisk når man har unger fra før også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barre lyst å komme meg ut av min egen kropp, syns ikke det er det spor gøy å være i kroppen min om dagen.
 

Har sagt dette før, og sier det igjen: Det er fantastisk å ha blitt gravid, og gleder meg stort! Er glad for det, og vil ikke det skal misforstås når jeg sier jeg misliker å være gravid.
 

Jeg er blitt en sånnen som alle "vil-bli-gravid" ikke liker, for en ska være takknemlig for at en er blirr gravid.
Det er jeg, absolutt, men jeg trenger ikke like å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kvalm. Det kommer når jeg er sulten og trett, uavhengig av døgnets tider. Det er så slitsomt!!

 

Jeg er ganske enig med deg. Det er fantastisk å ha blitt gravid, men absolutt ikke alltid like gøy og behagelig å være det. Gleder meg uansett til kvalmen er over. Håper graviditeten kan nytes da!👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen har noen gode råd til hvordan jeg kan overleve denne intense kvalmen jeg har så tar jeg det imot med veldig åpne armer.

Føler jeg har prøvd veldig, veldig mye her nå og er så oppgitt og lei meg. Jeg er grusomt kvalm nesten konstant, men får i meg rikelig med vann og mat - spyr sjelden.

Har prøvd å spise smått og ofte, drikke ingefærøl, ingefærte, iskaldt vann, spise alt mulig (tørre kjeks ved siden av sengen etc) rart jeg har kommet over av tips & triks fra nett og venninner. Huff, 8+1 her idag og krysser alt jeg har for at det skal gi seg snart.. 3 uker har det vart til nå. ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har noen gode råd til hvordan jeg kan overleve denne intense kvalmen jeg har så tar jeg det imot med veldig åpne armer.

Føler jeg har prøvd veldig, veldig mye her nå og er så oppgitt og lei meg. Jeg er grusomt kvalm nesten konstant, men får i meg rikelig med vann og mat - spyr sjelden.

Har prøvd å spise smått og ofte, drikke ingefærøl, ingefærte, iskaldt vann, spise alt mulig (tørre kjeks ved siden av sengen etc) rart jeg har kommet over av tips & triks fra nett og venninner. Huff, 8+1 her idag og krysser alt jeg har for at det skal gi seg snart.. 3 uker har det vart til nå. ;(

Det som reddet meg gjennom mitt forrige svangerskap med hyperemesis, hvor jeg var kvalm konstant og kastet opp, var saftis.

Så det gikk flere pakker i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Om noen har noen gode råd til hvordan jeg kan overleve denne intense kvalmen jeg har så tar jeg det imot med veldig åpne armer.

Føler jeg har prøvd veldig, veldig mye her nå og er så oppgitt og lei meg. Jeg er grusomt kvalm nesten konstant, men får i meg rikelig med vann og mat - spyr sjelden.

Har prøvd å spise smått og ofte, drikke ingefærøl, ingefærte, iskaldt vann, spise alt mulig (tørre kjeks ved siden av sengen etc) rart jeg har kommet over av tips & triks fra nett og venninner. Huff, 8+1 her idag og krysser alt jeg har for at det skal gi seg snart.. 3 uker har det vart til nå. ;(

Det som reddet meg gjennom mitt forrige svangerskap med hyperemesis, hvor jeg var kvalm konstant og kastet opp, var saftis.

Så det gikk flere pakker i uken.

Tusen takk! Alt er verdt et forsøk føler jeg. Hyperemesis høres helt forferdelig ut, tror nok ikke det er dét jeg har. Jeg får iallefall i meg næring selv og kaster sjelden opp. Er ikke det noe de gjerne sliter med blant annet? Gruer meg så fælt til å begynne på jobb igjen til uken. Skjønner ikke hvordan det skal gå og stå opp tidlig for å pendle til jobb i Oslo etc (bor i Østfold). :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...