Gå til innhold

!!! jobbsøking (alle kan svare) :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen jobber her jeg bor. 2 stillinger som ingeniør,hurra!

Har dere tips til hvor man finner stillinger? Er det frekt å sende mail rundt?

Anonymous poster hash: aa978...c55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå gjennom alle firmaer i tettstedet. Sjekk ledige stillinger. Større firmaer har en lik på nettsiden. Ikke alle disse blir utlyst ;)

Ellers, ja du kan sende en åpen søknad pr mail :)

Anonymous poster hash: 33fef...dde

Skrevet

Gå gjennom alle firmaer i tettstedet. Sjekk ledige stillinger. Større firmaer har en lik på nettsiden. Ikke alle disse blir utlyst ;)

Takk :) så det er ikke rart om jeg sender ut mail?

Skrevet

Takk :) så det er ikke rart om jeg sender ut mail?

Det er ikke rart om du sender ut mail, men jeg tror ikke det er lurt å sende ut en fellesmail. Bli heller ikke sur om du ikke får svar.

Anonymous poster hash: be4f0...b99

Skrevet

Sender en mail til hver enkelt, det blir ikke masseutsendelse av samme mail :) nei kan nok ikke forvente svar fra alle.

Skrevet

Skriv åpen søknad og møt personlig opp på arbeidsplassen med dem :) Dette avhenger selvfølgelig litt av hvilken type yrke, men søker man jobb f.eks i butikk, barnehage og andre omsorgsyrker kan det lønne seg å møte opp personlig. 

Sjansen er større at du får en evt jobb/vikariat fremfor alle de som har levert åpen søknad pr mail.

Visste du at veldig mange blir ansatt gjennom åpen søknad? Oddsene er på din side ;)

Anonymous poster hash: 092e7...43d
Skrevet

Ikke send en åpen mail.  Men send gjerne mail f.eks. til et sykehjem der du skriver at du jobbet som pleieassistent i skoletiden, var flink og entusiastisk og ønsker lignende arbeid igjen.  Og til klesbutikk om at du er opptatt av salg og mote.  Osv.  

Kanskje det er enda mer effektivt å gå innom, se velstelt og ordentlig ut, ta med CV, hils pent, vær gjerne åpen om at du vil ha hvilken som helst jobb, men vis interesse for den arbeidsplassen du besøker.  

Anonymous poster hash: d50d6...d6e
Skrevet

Du kan sende ut åpen søknad til firmaer som ikke søker nye ansatte. Kanskje vil da cv`en din ligge øverst i bunken når behovet for en ny medarbeider oppstår.

husk at du da må skreddersy hver søknad for hver bedrift, og gjerne gi en bra beskrivelse på hva du kan gjøre for bedriften.

Skrevet

Sier bare en ting; personlig oppmøte med cv'en i hånda! Hadde samme problemet som deg, og dette ble redninga. Nå hadde jeg kanskje utrolig flaks da, men fikk napp på første forsøk!!

Anonymous poster hash: 513e6...d0f

Skrevet

Har hatt tre jobber etter jeg var ferdig med utdanning. Skiftet jobb pga flytting. Kun en av disse jobbene har vært utlyst. Jobben jeg har nå fikk jeg ved at jeg ringte til de og spurte. De skulle egentlig ikke ansette folk, men jeg fikk jobb jeg! Tror nok initiativet var en viktig faktor til at de ville ha meg.

Anonymous poster hash: 68f68...6ec

Skrevet

Reklame er fjernet fra tråden.

Kira

Brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...