Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Jeg er godt voksen, men vil skifte beite. Barnevernspedagog er det jeg har landet på. Må gå i Oslo, og skal ta det på deltid. Tar veldig gjerne imot gode råd og erfaringer med denne utdanningen og yrket. Vet at det er mange muligheter for jobb. Men regner med at det kan være litt tøft å jobbe med... Anonymous poster hash: 13f6f...f7a
tidsklemma Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Dytter litt for deg, for dette lurer jeg også på. Bare at jeg må ta det på fulltid...☺
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Dette ønsker jeg også svar på. :-) Anonymous poster hash: 6c673...586
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Begynn med å studere den norske lov og menneskerettigheter, så psykolog med kun fokus på barns adferd og så kan du tenke på å studere til barnevernspedagog. Det finnes for få som har den riktige erfaringen og kunnskapen som trengs! Anonymous poster hash: 56779...fc1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Jeg tok det på deltid i Oslo for noen år siden. Var helt greit. Ikke et spesielt tungt studium sammenlignet med andre jeg har tatt på universitetsnivå. Praksisperiodene var i grunn det absolutt mest lærerike, vær nøye på hvor du har praksis om du får mulighet til å påvirke det. Anonymous poster hash: 6cbe7...c1b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Tok det på fulltid. En grei utdannelse som ikke krever all verdens for å komme seg igjennom og få gode karakterer. Fikk meg jobb i barneverntjenesten 6 uker etter jeg var ferdig utdannet. Anonymous poster hash: 25878...f6b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Hvilken sole tilbyr dette deltid? Googlet høyskolen i oslo og der fant jeg det ikke. Fant sosialt arbeid, som heltid, men det er ikke like intressant for meg. Anonymous poster hash: 22fad...3a8
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 Begynn med å studere den norske lov og menneskerettigheter, så psykolog med kun fokus på barns adferd og så kan du tenke på å studere til barnevernspedagog. Det finnes for få som har den riktige erfaringen og kunnskapen som trengs! Anonymous poster hash: 56779...fc1 Alt det du nevner er ibakt studieløpet - både lovverk, psykologi (utviklings- og barnepsykologi) mm. Anonymous poster hash: 25878...f6b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Hvilken sole tilbyr dette deltid? Googlet høyskolen i oslo og der fant jeg det ikke. Fant sosialt arbeid, som heltid, men det er ikke like intressant for meg. Anonymous poster hash: 22fad...3a8 UIT tror jeg har det på deltid Anonymous poster hash: 25878...f6b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Hvilken sole tilbyr dette deltid? Googlet høyskolen i oslo og der fant jeg det ikke. Fant sosialt arbeid, som heltid, men det er ikke like intressant for meg. Anonymous poster hash: 22fad...3a8 HiOA har det ( http://www.hioa.no/Studier-og-kurs/SAM/Bachelor/Barnevern ). Anonymous poster hash: 6cbe7...c1b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Begynn med å studere den norske lov og menneskerettigheter, så psykolog med kun fokus på barns adferd og så kan du tenke på å studere til barnevernspedagog. Det finnes for få som har den riktige erfaringen og kunnskapen som trengs! Anonymous poster hash: 56779...fc1 Alt det du nevner er ibakt studieløpet - både lovverk, psykologi (utviklings- og barnepsykologi) mm. Anonymous poster hash: 25878...f6b Det er riktig, men det er ikke nok til å kunne gjøre en forsvarlig jobb. En sånn jobb burde inneholdt flere år med utdanning! Jeg er utdannet som barnevernspedagog og jeg sluttet. Jeg lærte ikke nok, men det er det mange som innbiller seg. Når min tidligere arbeidsplass trur de er advokater, psykologer og eksperter på å behandle mennesker så ble jeg uvel. Min tidligere arbeidsplass setter diagnoser på voksne og barn uten å ha utdanning til dette. De bruker beviser politiet ikke en gang har lov til å bruke. Så velkommen til Norsk barnevern som er hevet over norsk lov og politiet. Anonymous poster hash: 56779...fc1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Begynn med å studere den norske lov og menneskerettigheter, så psykolog med kun fokus på barns adferd og så kan du tenke på å studere til barnevernspedagog. Det finnes for få som har den riktige erfaringen og kunnskapen som trengs! Anonymous poster hash: 56779...fc1 Alt det du nevner er ibakt studieløpet - både lovverk, psykologi (utviklings- og barnepsykologi) mm. Anonymous poster hash: 25878...f6b Det er riktig, men det er ikke nok til å kunne gjøre en forsvarlig jobb. En sånn jobb burde inneholdt flere år med utdanning! Jeg er utdannet som barnevernspedagog og jeg sluttet. Jeg lærte ikke nok, men det er det mange som innbiller seg. Når min tidligere arbeidsplass trur de er advokater, psykologer og eksperter på å behandle mennesker så ble jeg uvel. Min tidligere arbeidsplass setter diagnoser på voksne og barn uten å ha utdanning til dette. De bruker beviser politiet ikke en gang har lov til å bruke. Så velkommen til Norsk barnevern som er hevet over norsk lov og politiet. Anonymous poster hash: 56779...fc1 Slik er det ikke på min jobb. Vi er voksne mennesker med både etisk retningssans og en smak for forsvarlighet. Anonymous poster hash: 25878...f6b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 takker Anonymous poster hash: 22fad...3a8
TrueColours Skrevet 9. desember 2014 #14 Skrevet 9. desember 2014 Jeg vil tro at som nyutdannet barnevernspedagog er det viktig å ikke gå i fella og gå i samme spor som de som har jobbet i barnevernet en god stund. Barnevernet er stadig i endring, det tilkommer nye teorier å jobbe etter, nye lover noen ganger og endret praksis så jeg vil tro at du som barnevernspedagog har et ansvar å utføre og videreføre det du er utdannet til. Det er din plikt som barnevernspedagog å varsle om lovbrudd ved din arbeidsplass, selv om det er aldri så vanskelig og kjipt. Hvis alle bare skal være slik som barnevernspedagogene som ble utdannet på åtti-tallet, så blir ting gjort galt. Vær ydmyk, og gjør det du føler er det beste for deg og bruker e, med de ressursene du har og innenfor de lovrammene som eksisterer. Ikke påta seg oppgaven med å redde verden, da tror jeg du er utbrent etter noen år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå