weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Hva MÅ være på ditt bord? Her er det valnøttrunstykker, sild og sylte
amandine Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Å du... Den må inneholde mangt og meget. Vanlig brød, rundstykker og mørkt rugbrød/pumpernikel. Den må ha div sild/cabaret/røkt og gravet laks, det må finnes juleskinke(svensk og marinert med skorpe), røkt lammelår, pateer, forskjellige oster, syltetøy og marmelader, remulade og sennepssaus, og herre min hatt jeg gleder meg til jul!!
ms.Pond Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Oioi... Roastbeef, røkelaks, gravlaks, rakfisk, lefser, sennepssaus, majones, remulade, juleskinke, tomatsild, lyst brød, mørkt brød, fårelår (pappas spesialitet som jeg MÅ lære meg...), brie, ridderost, port salut, druer, agurk, stekt løk, rå løk, tomat, bacon, leverpostei, varm ribbe, varmt pinnekjøtt (rester fra julaften), eggerøre og eggesalat. Og salt og pepper. Åh, mens jeg skriver går det opp for meg at jeg ikke kan spise halvparten av det jeg ønsker til jul i år..!
weihnachtmarkblomstre Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2014 Herlig! Nå ser det ut til at mine julegjester blir til 3 frokoster før jul og 3 etter... Det bør skilles på førjulsfrokost og romjulsfrokost, sant? Foreløpig plan: Vanlig kokt skinke vs juleskinke, vanlig leverpostei vs julepostei, Norwegians vs edammer, sursild vs kryddersild, kokt egg vs eggesalat, kneip vs hjemmebakst, lite tilbehør vs overflod... Sylte, roastbiff og laks i tilleg. Eller blir jeg bare sittende igjen med en hel masse på den måten? 10 stk frokostgjester (og sikkert noen lunsjen og kveldser) greier vel å ta unna en del?!
amandine Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Det blir så bra så! Skal du ha så mange så lenge? Imponert!
weihnachtmarkblomstre Skrevet 8. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2014 Det blir så bra så! Skal du ha så mange så lenge? Imponert! Skal ha gjester så lenge, men det er litt skjevfordeling på ankomst og avreise. Men flest dager med 10 til frokostbords! Undres på om det blir deilig eller stusselig når vi blir bare 3 tilbake...
amandine Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 Det blir så bra så! Skal du ha så mange så lenge? Imponert! Skal ha gjester så lenge, men det er litt skjevfordeling på ankomst og avreise. Men flest dager med 10 til frokostbords! Undres på om det blir deilig eller stusselig når vi blir bare 3 tilbake... Det blir sikkert deilig! Eller som svigermor sier, litt som når man trekker proppen ut av badekaret, og den siste snurren forsvinner i sluket. Det blir stille. Det er deilig med med gjester, og i år er det jo julen litt praktisk plassert ift helgene, så det blir en god ferie:-)
☆☆☆ Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Mtp at 1.juledag er arbeidsdag for meg blir det nok rugsprø med smøreost i år. Godt det, altså
amandine Skrevet 9. desember 2014 #9 Skrevet 9. desember 2014 I min familie har alltid førstedagsfrokosten stått som julens høydepunkt. Det var før jeg giftet meg med nordvestlandet og må innfinne meg med lutefisk første dag... Derfor har jeg innført miniførstedagsfrokost og stooooor andredagsfrokost!
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. desember 2014 #10 Skrevet 9. desember 2014 Julefrokost på julaften pleier å være crusli solfrokost på meg. Barna spiser enten skiver, frokostblanding eller bare julestrømpe. Vi spiser grøt hos svigers i 12.30 - 13.00 tiden. 1. og 2. juledag (og egentlig de fleste dagene i romjula og nyttår) har vi frokost med egg, crabsticks, majones, sild, eggerøre, laks, oster, leverpostei, syltetøy, gjerne reker, roastbiff, sylte og godt brød. Jeg klarer meg med egg, reker eller crabstick og majones
Musemorbr / Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 Julaften pirker vi i maten. Alt for opptatt med tv, morgenpakke og julestrømpe. Første juledag har vi alt som er godt og litt til på bordet. Det er liksom årets største frokost det, og med danske i hus er det varm leverpostei med champignon der også.
Iiiiik Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Første juledag er det speket laks og eggerøre, reker, juleskinke, hjemmelaget leverpostei, roastbiff, diverse oster, et par majonesbaserte salater, spekeskinke og salami, ribberester og sennep, rundstykker, lefser og annet godt hjertet måtte begjære.
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Åååå som jeg gleder meg til julefrokoster, og julekveldser når jeg leser her
junimamma81 Skrevet 14. desember 2014 #14 Skrevet 14. desember 2014 Denne tråden er nyttig for meg:-) Jeg skal ha min første julefrokost med min side av slekta. Er redd for å hs høye forventninger og at den ikke blir så bra.... men fikk mange gode tips nå:-)
ms.Pond Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Julaften pirker vi i maten. Alt for opptatt med tv, morgenpakke og julestrømpe. Første juledag har vi alt som er godt og litt til på bordet. Det er liksom årets største frokost det, og med danske i hus er det varm leverpostei med champignon der også. Mmmm, det husker jeg jeg fikk servert, det er knallgodt! Åh, nå ble jeg sulten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå