Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Hvilke kveldsrutiner har dere og hvor fort går det? Jeg ammer min i søvn, og derfor er det kun jeg som kan legge han. Når far skal ha perm nå vil vi slite med legging siden jeg jobber turnus. Ønsker derfor å ha det i boks med legging.. Min tar ikke smokk, og vi vet ikke hvordan vi skal roe han for natten uten pupp... Anonymous poster hash: 91793...972
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Vår på 14 måneder har alltid sovet godt, og sovner selv. Hun har vært flaskebarn, men nå vil hun nesten aldri ha flaske lenger. Vi er IKKE veldig firkantede på rutinene, men ser det litt an. Prøver å legge henne 19.30-20, men om vi ser at hun ikke er trøtt, kan vi godt la henne være oppe til 21 eller lengre. Når vi først ser at hun begynner å bli trøtt, tar det ikke lang tid. Gir henne eventuelt litt mat hvis det er en stund siden kveldsmat, skifter, pusser tenner, tar tran. Legger i senga, gir smokk og teppe, sier natta og lukker døra, og så sover hun. Smokk har vært alfa og omega her i gården, både for bilkjøring og for soving. Våkner hun om natta, sovner hun som regel igjen med en gang når hun får smokken. Anonymous poster hash: 6935d...88b
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Vår på 14 måneder har alltid sovet godt, og sovner selv. Hun har vært flaskebarn, men nå vil hun nesten aldri ha flaske lenger. Vi er IKKE veldig firkantede på rutinene, men ser det litt an. Prøver å legge henne 19.30-20, men om vi ser at hun ikke er trøtt, kan vi godt la henne være oppe til 21 eller lengre. Når vi først ser at hun begynner å bli trøtt, tar det ikke lang tid. Gir henne eventuelt litt mat hvis det er en stund siden kveldsmat, skifter, pusser tenner, tar tran. Legger i senga, gir smokk og teppe, sier natta og lukker døra, og så sover hun. Smokk har vært alfa og omega her i gården, både for bilkjøring og for soving. Våkner hun om natta, sovner hun som regel igjen med en gang når hun får smokken. Anonymous poster hash: 6935d...88b min nekter smokk nemlig, hadde vært gull om det funket. Jeg vil gjerne at han sovner til ca samme tid hver dag jeg da, men jeg er ikke helt nazi... Anonymous poster hash: 91793...972
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Mulig det er for sent nå, men måten vi fikk vår til å ta smokk, var å dyppe den i litt maltekstrakt. Før vi gjorde det, brakk hun seg bare, men med malt tok det bare to-tre forsøk før smokken var venn for livet Jeg tenker sånn at det er litt tidlig for strikse rutiner. Jeg vil heller ha henne litt lenger oppe, og deretter at hun sover godt og stabilt hele natta gjennom, enn at hun sovner og våkner igjen fordi hun ikke var trøtt nok. Så lenge hun er blid og uthvilt i barnehagen om morgenen, er alt fint Anonymous poster hash: 6935d...88b
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Min første ammet jeg i søvn til hun sluttet med puppen av seg selv ca 14 mnd. På ettårsdagen måtte jeg reise hjem fra 50 års lag for å amme i søvn etter mye hyling.... Nr 2 ammer jeg ikke lenger. Hun spiser grøt, stelles og får på seg pysjen og nattposen. Går på soverommet og trekker for gardinene. Holder henne i armene og synger en sang eller to, legger henne i sengen og går ut. Hun sovner selv. Veldig skjelden jeg må inn igjen. Kanskje du må slutte å amme?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Min første ammet jeg i søvn til hun sluttet med puppen av seg selv ca 14 mnd. På ettårsdagen måtte jeg reise hjem fra 50 års lag for å amme i søvn etter mye hyling.... Nr 2 ammer jeg ikke lenger. Hun spiser grøt, stelles og får på seg pysjen og nattposen. Går på soverommet og trekker for gardinene. Holder henne i armene og synger en sang eller to, legger henne i sengen og går ut. Hun sovner selv. Veldig skjelden jeg må inn igjen. Kanskje du må slutte å amme? ja tenker det. Han vil kun ha pupp på natta uansett nå, så da er det vel på tide. Har så lyst å få til greie leggerutiner... Anonymous poster hash: 91793...972
Hjertefru Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 (endret) Jeg har en på snart 1 1/2. Da han var ca 10 mnd. sluttet jeg å amme i søvn. Ammet og la ham våken i senga. Det gikk forbausende bra. Han skriker litt innimellom(bare et par minutter), men like ofte legger han seg bare ned uten protester. Tar ikke smokk. Jeg gjør som #2, og leser signalene; legger ham ikke før han er trøtt. Jobber også i turnus, og faren er ikke noe flink til å legge ham. Kan gjerne være oppe når jeg kommer fra seinvakt, og jeg må ta legging. Bare fordi far har dårlig tru på seg selv. Prøver å si at han kan gi en flaske melk og legge ham, men han gir bare flaska uten å legge. Men i og med at han ikke går i barnehage orker jeg ikke å begynne noe styr for å få pappaen til å legge ham. Han sover gjerne til 9-10 om morgenen, og er oppe i senga mi et par ganger i løpet av natta. Jeg sover bra allikevel Men glad jeg ikke jobber fullt... Sånn har vi det. Vet ikke om det var så nyttig, men det å legge barn når de er trøtte(ikke overtrøtte) er mitt beste tips. Samt å tåle at de protesterer litt. Det er forskjell på engstelig gråt som man må respondere på og en ettåring som trasser litt. Vil poengtere at et spebarn som gråter alltid må trøstes. Endret 7. desember 2014 av Hjertefru
FirstAidKit Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 Vår begynner å hyle på vei ned mot madrassen. Fatter ikke hvordan vi skal slutte å amme/bære han i søvn, for han hyler som sagt med en gang. Det er liksom ikke sånn at han kan ligge stille i sengen sin og finne roen og søvnen selv. Lar vi han ligge så eskalerer det og på toppen av det hele vekker han storesøster. Vår tar forøvrig heller ikke smokk. Håpløst. Trenger tips og råd jeg og
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 Vår begynner å hyle på vei ned mot madrassen. Fatter ikke hvordan vi skal slutte å amme/bære han i søvn, for han hyler som sagt med en gang. Det er liksom ikke sånn at han kan ligge stille i sengen sin og finne roen og søvnen selv. Lar vi han ligge så eskalerer det og på toppen av det hele vekker han storesøster. Vår tar forøvrig heller ikke smokk. Håpløst. Trenger tips og råd jeg og Er slikt her og nemlig. Brukte tre timer på legging i dag, så sov han en time før han våknet, da ga jeg opp og tok han i senga mi som vanlig. Og så ligger han og sutter på puppen hele natta... Anonymous poster hash: 91793...972
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 Vi gir grøt 18.30, tar på pysj, pusser tenner, drikker litt vann å går på rommet. Da synger jeg en sang mens jeg holder henne i armene, legger ho i sengen, gir bamsen, sier god natt og går ut av rommet. Da sover hun til kl 7 dagen etter. Er 13 mnd. Anonymous poster hash: bc31a...732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå