Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #26 Skrevet 8. desember 2014 Bare lurer, men når ble egg usunt? Trodde det var noe av det beste man kunne få i seg av proteiner...? (Får vel legge til at jeg kjøper kun egg fra økologiske produsenter, evt Holte, aldri prior.) Anonymous poster hash: a50f7...d1c Det er vel ingen som har sagt at egg er usunt? Det var meg som spurte ang linfrø i stedet for egg. Jeg spurte ikke fordi jeg mener egg er så usunt for de fleste. Men for meg er det ikke så bra å spise så mye egg, siden jeg har et skyhøyt kolestrol Anonymous poster hash: 6f5b2...6bb
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #27 Skrevet 8. desember 2014 Ser i "jeg føler meg fattig"-tråden at det kommer frem tips som at det er billigere å handle vaskemidler på felleskjøpet og løk i løsvekt og jeg vil gjerne ha flere tips!! Kattemat er billigere og bra på felleskjøpet er mitt bidrag. Anonymous poster hash: ff6fc...440 Jeg er oppdretter av katt/hund, og jeg synes ikke kattematen på felleskjøpet har så veldig høy kvalitet... I det lange løp er det mer lønnsomt å kjøpe kvalitetsfôr til katt enn å kjøpe et billig alternativ. Mange dyrebutikker har hver 5. sekk gratis osv. Lønner seg å kjøpe de største sekkene med fôr. Småsekker blir dyrt. Plantasjen har ofte tilbud på dyrefôr. Vi kjøper opp når det er 2 for 1. Det er oftest over 1 års holdbarhet på fôret. Ellers har jeg oppdretterkort, så jeg får rabatter på fôr, men hender likevel det blir billigere på Plantasjen! Ellers vil jeg tipse om å bake brød selv. Kjøpebrød er dyrt! Oftest mellom 20 og 40 kr for et brød. Hvis du baker selv, koster det mellom 3 og 10 kr for et brød. (Kommer an på hva du putter i deigen, da). Når det gjelder mat er det mye å spare på å ikke kaste maten! Ikke kjøp mer enn du trenger. Bruk det du har i kjøleskapet osv. Jeg slår et slag for å kjøpe kortreist og økologisk. Ikke alltid det billigste, men er mye annet her i livet en kan spare inn på. Dropp litt godteri og chips i helgene, så kan man kjøpe litt dyrere "ordentlig" mat. Veldig mye av de billigste produktene kommer fra dyr som ikke bor så bra, høner som bor tett, kalver som blir tatt vekk fra mammaene sine tidlig osv. osv. Anonymous poster hash: fc4b7...d06 Kan du anbefale noe OK våtfôr til katt? Anonymous poster hash: 88aae...c9b Alt fôr uten korn og salt er stort sett bra. Gode våtfôr er Bozita, Mjau(superbillig i Sverige!), Porta 21, Nature's Peak.. Mye bra hvis en vet hva en skal lete etter. Se www.animail.no f.eks for bestilling. Anonymous poster hash: 7c869...7f4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #28 Skrevet 8. desember 2014 Last ned mobilappen Mattilbud, det er en app med tilbuder i div butikker der du bor. Og du kan velge kategori, eks kjøttdeig eller ost. Om du har Coop-medlemsskap så bruk de rabattlappene du får i posten, iallefall de som gir deg en vare gratis. Spar har i blant 10-kronersmarked. Har funnet utgåtte varer på Kiwi flere ganger, da trekker de fra kjøpesummen på de utgåtte varene på det du kjøper. En gang trakk de fra nesten 300kr, det var stas Ellers har Firstprice og andre billigmerker mye bra. F.eks Rema har en billig Cola (husker selvfølgelig ikke navnet) som er god, koster 9,90+ pant for 1,5 liter. Anonymous poster hash: c3af0...2c7 Finnes den appen!!? Jøss ! Skal jeg søren meg ha En annen ting -first price ostepopen er bare SYKT god smaker mye mer salt! Sikkert mye mer usunn og men Anonymous poster hash: 99330...c09 Liker ikke ostepopp men kjekk app ja Et annet tips er å ta storhandling en gang i uken og planlegge middagene. Og ta storhandlingen når man har god tid. Vi har nesten sluttet å handle rett etter jobb, da er man som regel stresset pga mye folk og sulten. Har man god tid så ser man mer på priser (iallefall jeg) og kan finne det billigste alternativet, eks Rema sine tacolefser er billigere enn de andre merkene. Alltid se på kilo- og literpris og velg det billigste. Jeg fant ut at å kjøpe single poser med tacokrydder er billigere enn å kjøpe en trepack (El Paso hos Rema), og på et tv-propgram avslørte de at det er mye lureri med store pakker for er ofte billigere å kjøpe to små enn en stor, med tanke på innholdsmengden. Om du har fryser så kjøp mye av det du bruker mye av, f.eks kjøttdeig, når det er på salg og putt i frysern. Er mye som kan fryses, eks fløte kan fryses. Ikke kjøp mye av noe du neppe vil bruke kun fordi det er på salg. Vi skriver hver søndag middagsliste for neste uke, har en magnettavle på kjøleskapet som man kan skrive på med tusj og viske bort. Da slipper vi å kjøpe spontane dyrere middager. Fint ut hvilken matbutikk som er nær deg som er billigst, vi er heldige som har Rema som nærmeste matbutikk. Ta storhandel på den billigste. Anonymous poster hash: c3af0...2c7
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #29 Skrevet 8. desember 2014 http://www.ukaskupp.no/#action=get_products&page=1&num=12Denne siden oppdateres med alle tilbudene fra alle butikkene hver uke. Den er tom akkurat nå siden det er mandag. Veldig kjekk Anonymous poster hash: 36c20...54c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå