Gjest gry1986 Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Sko ikkje ha pakkekalender i fjor, då va mini 2 år..æ men då kom plutselig min mor med masse kalendergaver. D va intresangt de 3 fyste dagene. Sko ikkje ha i år heller, snakte med mini på forhånd om at d blei sjokoladekalender å hu va fornøyd med d... men då hadde svigermor kjøpt kalendergavene.... hm. Ungen e ikkje intresert....d e me så huske på å åpna gavene. Og gavene e intresange i 5 min... neste år blir d opplevelses/aktivitetskalender! Har spurt mini om d å d hadde hu kjempe lyst d..... någen så har d?? Ka aktiviteter har dåkkervibkalenderen??
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 For det første er det faktisk ikke lov å skrive innlegg på dialekt her - og godt er det! For det andre er ungen din for liten til å ha full glede av en kalender. Vent noen år. Anonymous poster hash: 7f696...0f0
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Sko ikkje ha pakkekalender i fjor, då va mini 2 år..æ men då kom plutselig min mor med masse kalendergaver. D va intresangt de 3 fyste dagene. Sko ikkje ha i år heller, snakte med mini på forhånd om at d blei sjokoladekalender å hu va fornøyd med d... men då hadde svigermor kjøpt kalendergavene.... hm. Ungen e ikkje intresert....d e me så huske på å åpna gavene. Og gavene e intresange i 5 min... neste år blir d opplevelses/aktivitetskalender! Har spurt mini om d å d hadde hu kjempe lyst d..... någen så har d?? Ka aktiviteter har dåkkervibkalenderen?? Bake pepperkaker, lese julehistorie med levende lys til frokosten, ake, hente juletre, tur på hytta (ligger rett oppi skauen her) velge middag, bake scones, dra på overraskelsesbesøk til bestemor og bestefar, lage hytte i stuen,sangstund, pakke inn julegaver, høre på julemusikk til frokosten, dryppe lys, kino, traktortur, lage julepynt, spise frokost i stuen, gå tur med hodelykter... Det er de jeg kommer på i øyeblikket... Anonymous poster hash: 205f5...f4c
Gjest gry1986 Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 For det første er det faktisk ikke lov å skrive innlegg på dialekt her - og godt er det! For det andre er ungen din for liten til å ha full glede av en kalender. Vent noen år.Anonymous poster hash: 7f696...0f0 Unskyld... viste ikke det! Er derfor jeg ikke ville ha kalender, men er ganske sikker på at jenta mi hadde likt bedre en aktivitetskalender.....
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Spar kalendergavene når hun mister interessen for de, og pakk de inn igjen til neste år
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 ok Anonymous poster hash: 8a6ff...1a2
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Herregud for et luksusproblem. Skjerp deg. Anonymous poster hash: 213fc...ddd
Gjest Antarctica Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 Hahaha! Jo, du kan skrive på dialekt alt du vil! Men det vil komme surpomper som påpeker det...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 Hahaha! Jo, du kan skrive på dialekt alt du vil! Men det vil komme surpomper som påpeker det... Det står faktisk i reglementet at det ikke er lov.. Anonymous poster hash: f7951...0a6
Sint naken biltyv Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Hahaha! Jo, du kan skrive på dialekt alt du vil! Men det vil komme surpomper som påpeker det...Det står faktisk i reglementet at det ikke er lov.. Anonymous poster hash: f7951...0a6 Ja det gjør det og det er helt sinnsykt! På dib skal man ikke kunne skrive på sin dialekt, her skal alle være like og bla bla bla... Diktatordib😱 *FLAU* Ang pakkekalenderen, så flaut og slitsomt det må være å være så utakknemlig!!
Line-mamma til to herlige Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Dævver.... ikke lov å skrive på dialekt?!
PRobert Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Like greit at det ikke er lov, jeg elsker landet mitt og synes dialekter er flott, men ikke skriftlig;) Det er såpass håpløst å forstå f.eks dialekt fra innlandet(f.eks Lom og omegn) at jeg orker ikke lese det. Vanskelig nok å forstå vanlig prat når man er der:p
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 Ang. det å skrive dialekt, jeg synes dialektene er en stor berikelse for det norske språket MEN de to eneste offisielle skriftspråkene er bokmål og nynorsk. Jeg kommer fra et land der morsmålet mitt er under konstant press fra flertallets og nabolandets språk, og jeg synes det er respektløst overfor sitt eget språk å ikke ta seg tid til å skrive det korrekt. Eller i det minste gjør et ærlig forsøk på det. For meg er det å skrive (tilnærmet) riktig en måte å vise at man er stolt av landet og språket sitt. Ang. pakkekalender, støtter jeg den som sier at du burde heller beholde gavene til neste år. Om svigermor spør, takk pent og si at barnet var for lite, men at neste år vil det sikkert gå bedre. Forøvrig er jeg litt usikker på om en 3-åring ville klart å henge med på en aktivitetskalender. Min 5-åring ville i hvert fall datt av etter en stund, og i fjor ga han seg etter 1 brett med pepperkaker... Anonymous poster hash: e3aad...af1
Gjest Antarctica Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Dævver.... ikke lov å skrive på dialekt?! Oj, der skrev du på dialekt - det heter "dør"!
Gjest gry1986 Skrevet 8. desember 2014 #15 Skrevet 8. desember 2014 Ang. det å skrive dialekt, jeg synes dialektene er en stor berikelse for det norske språket MEN de to eneste offisielle skriftspråkene er bokmål og nynorsk. Jeg kommer fra et land der morsmålet mitt er under konstant press fra flertallets og nabolandets språk, og jeg synes det er respektløst overfor sitt eget språk å ikke ta seg tid til å skrive det korrekt. Eller i det minste gjør et ærlig forsøk på det. For meg er det å skrive (tilnærmet) riktig en måte å vise at man er stolt av landet og språket sitt. Ang. pakkekalender, støtter jeg den som sier at du burde heller beholde gavene til neste år. Om svigermor spør, takk pent og si at barnet var for lite, men at neste år vil det sikkert gå bedre. Forøvrig er jeg litt usikker på om en 3-åring ville klart å henge med på en aktivitetskalender. Min 5-åring ville i hvert fall datt av etter en stund, og i fjor ga han seg etter 1 brett med pepperkaker...Anonymous poster hash: e3aad...af1 Ja kan kansje bli litt mye ja.....kan ha noen aktiviteter spredt. takte fint og forklarte at vi syns hun var for liten men vi skulle prøve. Og hvis d ikke gikk skulle vi samle gavene til en litt større eller 2 gaver til jul...
Hjertefru Skrevet 8. desember 2014 #16 Skrevet 8. desember 2014 Er det virkelig ikke lov å skrive på dialekt her?! Dagens! Er det lov å snike med et eller to dialektord eller er det ugreit også. Værste æ har hørrt. #rampete #denfølelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå