Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Den er så siiiiiiinnsykt treg!!!!!! Hvilket antivirus har dere? Compaq data. Jeg klikker!!! Anonymous poster hash: ae651...e0f
Marend Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Er nok det som skjer med de fleste PC´er etterhvert, de blir "fulle" av "skjulte nedlastninger" fra nettet o.l., og antivirusprogrammet jobber hele tiden så den blir treg. Mitt tips er å passe på så du opdaterer alle programmer så fort det kommer varsling. Husk også at det er viktig at du slår datamaskinen helt av (i alle fall innimellom) før du lukker den, så oppdateringer o.l. blir ordenlig innstallert. Ta også en diskoppryddning/ diskfragmentering. Eventuelt endre innstillingene så den gjør dette automatisk med gjevne mellomrom. (Beste rådet på trege PC´er er egentlig å kjøpe seg en Mac. Ja de er dyrere. Men i lengden er det billigere å kjøpe en Mac i stedet for 2-3 PC´er. Snakker av erfaring! Har hittill ikke hatt noe tull med Mac´en, og den har nå levd lenger enn mine siste to PC´er tilsammen.)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Har vært flink å oppdatere slik som java og mcafee når det dukker opp. Siden den forrige ble ødelagt slik! Nå har vi en egen som kun brukes til bank! Og denne er ikke i bruk. Ska vurdere en mac, har iphone. Hvordan er det me java på de? Anonymous poster hash: ae651...e0f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Har du noen gang tatt diskfragmentering? Dette er noe ALLE må gjøre innimellom. Også ha CCleaner eller annet ryddeprogram. Hvis du kasta den andre pcen pga samme "feil", begynn å sett deg inn i hvordan å vedlikeholde en pc... Anonymous poster hash: 058b9...c8b
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Ikke noe diskfragman???:/ Er sikkelig dårlig med inviklet datavedlikehold! Trodde ikke det var så mye Anonymous poster hash: ae651...e0f
Marend Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Har vært flink å oppdatere slik som java og mcafee når det dukker opp. Siden den forrige ble ødelagt slik! Nå har vi en egen som kun brukes til bank! Og denne er ikke i bruk. Ska vurdere en mac, har iphone. Hvordan er det me java på de? Anonymous poster hash: ae651...e0f Java funker fint på Mac. Nå har jo heldigvis nettbankene sluttet å bruke Java, så nå er ikke det noe problem lenger. (Hender jeg må bruke Firefox (nettleser) i stedet for Safari, hvis det dukker opp en side som fortsatt benytter seg av Java. Men samoer sier at nå er alt oppdatert, så jeg slipper å bruke annen nettleser. Har ikke dukket opp noe ennå, så har ikke prøvd )
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Min nettbank bruker java, senest i går. Anonymous poster hash: 81e05...92b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Du må slå av caps lock, så fikser du det problemet. Anonymous poster hash: 83440...d42
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Er nok det som skjer med de fleste PC´er etterhvert, de blir "fulle" av "skjulte nedlastninger" fra nettet o.l., og antivirusprogrammet jobber hele tiden så den blir treg. Mitt tips er å passe på så du opdaterer alle programmer så fort det kommer varsling. Husk også at det er viktig at du slår datamaskinen helt av (i alle fall innimellom) før du lukker den, så oppdateringer o.l. blir ordenlig innstallert. Ta også en diskoppryddning/ diskfragmentering. Eventuelt endre innstillingene så den gjør dette automatisk med gjevne mellomrom. (Beste rådet på trege PC´er er egentlig å kjøpe seg en Mac. Ja de er dyrere. Men i lengden er det billigere å kjøpe en Mac i stedet for 2-3 PC´er. Snakker av erfaring! Har hittill ikke hatt noe tull med Mac´en, og den har nå levd lenger enn mine siste to PC´er tilsammen.) Jobber innen data og Mac er ikke noe vi anbefaler, for å si det slik... Moderne datamaskiner trenger ikke diskfragmentering, med mindre dataen din er over 10 år gammel. Det er noe vi gjør bare i ytterst spesielle situasjoner. HI: Last ned HijackThis og kjør en scan av maskinen din. Du vil få en logg hvor du kan se alle aktive prosesser på maskinen din, og hva som stjeler ressursene. Ellers er det de vanlige rådene: Sørg for at alt av programvare er fullt oppdatert og kjør en scan av maskinen hver dag/noen dager i uken. Vi bruker AVG. Windows er ofte tregere, så om du har mulighet så bytt gjerne til Linux. Anonymous poster hash: 885c9...947
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Er nok det som skjer med de fleste PC´er etterhvert, de blir "fulle" av "skjulte nedlastninger" fra nettet o.l., og antivirusprogrammet jobber hele tiden så den blir treg. Mitt tips er å passe på så du opdaterer alle programmer så fort det kommer varsling. Husk også at det er viktig at du slår datamaskinen helt av (i alle fall innimellom) før du lukker den, så oppdateringer o.l. blir ordenlig innstallert. Ta også en diskoppryddning/ diskfragmentering. Eventuelt endre innstillingene så den gjør dette automatisk med gjevne mellomrom. (Beste rådet på trege PC´er er egentlig å kjøpe seg en Mac. Ja de er dyrere. Men i lengden er det billigere å kjøpe en Mac i stedet for 2-3 PC´er. Snakker av erfaring! Har hittill ikke hatt noe tull med Mac´en, og den har nå levd lenger enn mine siste to PC´er tilsammen.) Jobber innen data og Mac er ikke noe vi anbefaler, for å si det slik... Moderne datamaskiner trenger ikke diskfragmentering, med mindre dataen din er over 10 år gammel. Det er noe vi gjør bare i ytterst spesielle situasjoner. HI: Last ned HijackThis og kjør en scan av maskinen din. Du vil få en logg hvor du kan se alle aktive prosesser på maskinen din, og hva som stjeler ressursene. Ellers er det de vanlige rådene: Sørg for at alt av programvare er fullt oppdatert og kjør en scan av maskinen hver dag/noen dager i uken. Vi bruker AVG. Windows er ofte tregere, så om du har mulighet så bytt gjerne til Linux. Anonymous poster hash: 885c9...947 Jobber innen data?? Det var ikke et særlig troverdig uttrykk isåfall!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 Er nok det som skjer med de fleste PC´er etterhvert, de blir "fulle" av "skjulte nedlastninger" fra nettet o.l., og antivirusprogrammet jobber hele tiden så den blir treg. Mitt tips er å passe på så du opdaterer alle programmer så fort det kommer varsling. Husk også at det er viktig at du slår datamaskinen helt av (i alle fall innimellom) før du lukker den, så oppdateringer o.l. blir ordenlig innstallert. Ta også en diskoppryddning/ diskfragmentering. Eventuelt endre innstillingene så den gjør dette automatisk med gjevne mellomrom. (Beste rådet på trege PC´er er egentlig å kjøpe seg en Mac. Ja de er dyrere. Men i lengden er det billigere å kjøpe en Mac i stedet for 2-3 PC´er. Snakker av erfaring! Har hittill ikke hatt noe tull med Mac´en, og den har nå levd lenger enn mine siste to PC´er tilsammen.) Jobber innen data og Mac er ikke noe vi anbefaler, for å si det slik... Moderne datamaskiner trenger ikke diskfragmentering, med mindre dataen din er over 10 år gammel. Det er noe vi gjør bare i ytterst spesielle situasjoner. HI: Last ned HijackThis og kjør en scan av maskinen din. Du vil få en logg hvor du kan se alle aktive prosesser på maskinen din, og hva som stjeler ressursene. Ellers er det de vanlige rådene: Sørg for at alt av programvare er fullt oppdatert og kjør en scan av maskinen hver dag/noen dager i uken. Vi bruker AVG. Windows er ofte tregere, så om du har mulighet så bytt gjerne til Linux. Anonymous poster hash: 885c9...947 Jobber innen data?? Det var ikke et særlig troverdig uttrykk isåfall! Neivel...? De fleste jeg jobber med bruker det uttrykket iallefall, så da er vi vel alle sammen lite troverdige Mitt yrke er ikke relevant for tråden, så ville ikke bruke tid på å beskrive hva mine arbeidsoppgaver er. De 7 linjene under som er av relevans for tråden, så om jeg i dine øyne beskriver jobben min feil så er ikke det egentlig så viktig for tråden i det store og hele Anonymous poster hash: 885c9...947
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Hi her! Den har fått oppdatere seg helt nå, og den har fått noe lavere turtall Skal ha en ny runde til helgen. Er diskfragma og diskopprydding det samme? Anonymous poster hash: ae651...e0f
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Du kan rydde i en del midlertidige filer ved å skrive %temp% i kjør. Der hvor du kan søke i alle filer og programmer. Alle de filene kan du slette og om du aldri har gjort det tar det også opp litt plass på dataen. Husk å slette dem fra papirkurven etterpå.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Er nok det som skjer med de fleste PC´er etterhvert, de blir "fulle" av "skjulte nedlastninger" fra nettet o.l., og antivirusprogrammet jobber hele tiden så den blir treg. Mitt tips er å passe på så du opdaterer alle programmer så fort det kommer varsling. Husk også at det er viktig at du slår datamaskinen helt av (i alle fall innimellom) før du lukker den, så oppdateringer o.l. blir ordenlig innstallert. Ta også en diskoppryddning/ diskfragmentering. Eventuelt endre innstillingene så den gjør dette automatisk med gjevne mellomrom. (Beste rådet på trege PC´er er egentlig å kjøpe seg en Mac. Ja de er dyrere. Men i lengden er det billigere å kjøpe en Mac i stedet for 2-3 PC´er. Snakker av erfaring! Har hittill ikke hatt noe tull med Mac´en, og den har nå levd lenger enn mine siste to PC´er tilsammen.) Jobber innen data og Mac er ikke noe vi anbefaler, for å si det slik... Moderne datamaskiner trenger ikke diskfragmentering, med mindre dataen din er over 10 år gammel. Det er noe vi gjør bare i ytterst spesielle situasjoner. HI: Last ned HijackThis og kjør en scan av maskinen din. Du vil få en logg hvor du kan se alle aktive prosesser på maskinen din, og hva som stjeler ressursene. Ellers er det de vanlige rådene: Sørg for at alt av programvare er fullt oppdatert og kjør en scan av maskinen hver dag/noen dager i uken. Vi bruker AVG. Windows er ofte tregere, så om du har mulighet så bytt gjerne til Linux. Anonymous poster hash: 885c9...947 Bare lurer på en ting jeg.. Hvorfor er ikke Mac noe dere anbefaler? Kan ikke se en eneste grunn til å ikke anbefale det... Anonymous poster hash: e37c5...761
Frk Pripp & røverne Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 Hi her! Den har fått oppdatere seg helt nå, og den har fått noe lavere turtall Skal ha en ny runde til helgen. Er diskfragma og diskopprydding det samme? Anonymous poster hash: ae651...e0f Disse gratisprogrammene mener jeg er essensielle som pc-eier, jeg fikk aha-opplevelse iallefall http://download.cnet.com/Advanced-SystemCare-Free/3000-2086_4-10407614.html Dette er det beste renseprogrammet jeg har funnet. Huk av det du ønsker skal bli gjort, helst alt. http://download.cnet.com/Driver-Booster-2/3000-18513_4-75992725.html Dette programmet oppdaterte 17-20 drivere på mi 2 år gamle maskin, har aldri fått beskjed om å oppdatere disse før. Bruker du Advanced SystemCare jevnlig, typ 2 ganger i mnd eller så, så holder du maskina i ok stand hele tiden. Den tar også diskopprydding/defragmentering(som er det samme mener jeg). Mi maskin har vært supertreg iblant og det er alltid når jeg ikke har renset jevnlig(måneder siden sist.) Jeg har brukt 800 GB av 1,4 TB på maskina, og den er som ny enda
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Aaa, så deilig å ha mac, tenker aldri på slike ting lenger Jeg har en "billig" macbook air og den er det aldri noe tull med. Den bare virker. Når jeg slår opp lokket på den så er den klar til å surfe med på 2 sekunder. Batteriet varer i flere dager. fortsatt like rask etter 2,5 år. Så kan ikke forstå at hun data-damen ikke vil anbefale mac, kanskje hun ikke har jobb om alle velger mac? Anonymous poster hash: 0b297...00d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Aaa, så deilig å ha mac, tenker aldri på slike ting lenger Jeg har en "billig" macbook air og den er det aldri noe tull med. Den bare virker. Når jeg slår opp lokket på den så er den klar til å surfe med på 2 sekunder. Batteriet varer i flere dager. fortsatt like rask etter 2,5 år. Så kan ikke forstå at hun data-damen ikke vil anbefale mac, kanskje hun ikke har jobb om alle velger mac? Anonymous poster hash: 0b297...00d Er det så stor forskjell på Mac og Iphone? Siden min Iphone er kjempetreeeeg... Ingen forskjell på den og androidtelefonene jeg har hatt før. Alle er flotte når de er ny, og så blir de trege, Iphone intet unntak altså Anonymous poster hash: 83528...3ae
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Aaa, så deilig å ha mac, tenker aldri på slike ting lenger Jeg har en "billig" macbook air og den er det aldri noe tull med. Den bare virker. Når jeg slår opp lokket på den så er den klar til å surfe med på 2 sekunder. Batteriet varer i flere dager. fortsatt like rask etter 2,5 år. Så kan ikke forstå at hun data-damen ikke vil anbefale mac, kanskje hun ikke har jobb om alle velger mac? Anonymous poster hash: 0b297...00d Er det så stor forskjell på Mac og Iphone? Siden min Iphone er kjempetreeeeg... Ingen forskjell på den og androidtelefonene jeg har hatt før. Alle er flotte når de er ny, og så blir de trege, Iphone intet unntak altså Anonymous poster hash: 83528...3ae Iphonen min ble også treg, men ikke macen. Kan vel være så enkel forklaring at teknologifremskrittene går fortere på smarttelefonene. Android kan heller ikke sammenlignes med windows. android er basert på linux. Så tror ikke en vil finne den forskjellen på smarttelefoner som mellom pc og mac. Anonymous poster hash: 0b297...00d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. desember 2014 #19 Skrevet 11. desember 2014 Aaa, så deilig å ha mac, tenker aldri på slike ting lenger Jeg har en "billig" macbook air og den er det aldri noe tull med. Den bare virker. Når jeg slår opp lokket på den så er den klar til å surfe med på 2 sekunder. Batteriet varer i flere dager. fortsatt like rask etter 2,5 år. Så kan ikke forstå at hun data-damen ikke vil anbefale mac, kanskje hun ikke har jobb om alle velger mac? Anonymous poster hash: 0b297...00d Er det så stor forskjell på Mac og Iphone? Siden min Iphone er kjempetreeeeg... Ingen forskjell på den og androidtelefonene jeg har hatt før. Alle er flotte når de er ny, og så blir de trege, Iphone intet unntak altså Anonymous poster hash: 83528...3ae Iphonen min ble også treg, men ikke macen. Kan vel være så enkel forklaring at teknologifremskrittene går fortere på smarttelefonene. Android kan heller ikke sammenlignes med windows. android er basert på linux. Så tror ikke en vil finne den forskjellen på smarttelefoner som mellom pc og mac. Anonymous poster hash: 0b297...00d Og at du sannsynligvis har SSD på macen, og sammenligner med windowsmaskin med vanlig snurredisk Jeg har forøvrig også mac, og har aldri noengang hatt noe tull med den. Og til annie #...947, det var du som brukte utdannelsen din Men hvorfor brukes ikke diskfragmentering lenger? Rydder maskinen opp selv?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2014 #20 Skrevet 11. desember 2014 Og til annie #...947, det var du som brukte utdannelsen din Men hvorfor brukes ikke diskfragmentering lenger? Rydder maskinen opp selv? Hehe, touché Nyere maskiner vil rydde opp selv ja, men selv om de ikke gjør det så er det generelt ikke anbefalt. Det er ingenting som tilsier at tredjeparts defragmenteringsprogrammer fungerer bedre enn maskinen selv, og i tilfeller hvor man har en SSD så er det frarådet, rett og slett fordi resultatene ikke er bra nok til å forsvare "slitasjen" defragmenteringen forårsaker. Dessverre er defragmentering ofte det første "amatører" vil foreslå, og i beste fall er det bortkastet tid, i verste fall dårlig for maskinen. Nå sier ikke HI noe om HVA problemet er, i hvilke sammenhenger den er treg. Kan være alt fra virus, tregt operativsystem eller rett og slett noe så trivielt som en dårlig nettleser. Anonymous poster hash: 885c9...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå