Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Er det greit å kalle noen mamma, uten samtykke fra den du kaller mamma? Ei venninne av lillesøstra mi omtaler moren vår for mamma, uten at mamma er komfortabel med det. Jeg har så lyst til å si noe, men har foreløpig ikke gjort det.. Anonymous poster hash: 49498...fb5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Det er vel mer viktig for barnet enn den voksne? Voksne klarer vel å se forbi det med titler? Så jeg synes jenta skal få lov å gjøre det. Min søster blir også kalt mamma av en gutt som bor i institusjon og er mye sammen med sønnen hennes. Ingen som bryr seg om det. Fint at gutten har gode og trygge voksne å forholde seg til. Det går vel an å være litt rund i kantene? Anonymous poster hash: 2143e...ff4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Hvor konfliktsky er egentlig mammaen din da, som ikke klarer si fra til et barn? Hadde noen av vennene til barna mine kalte meg mamma ville jeg smilt til dem, rusket dem i i håret og sagt; Men jeg er jo ikke mammaen din, du kan kalle meg Bente for det er det jeg heter. Anonymous poster hash: d0bdf...107
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Jenta det gjelder er voksen.. Anonymous poster hash: 49498...fb5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Da må nesten moren din kvinne seg opp og ta en samtale med jenta. Moren din er voksen og kan ordne i dette selv. Hvi du er ukomfortabel med det for din egen del kan du jo si noe om det til jenta, men ikke løp ærend for moren din. Kanskje dere burde snakke med henne om hvordan hun har det hjemme..? Kan jo være et signal på at hun finner noe i moren deres som hun savner i sin egen? Anonymous poster hash: aab49...792
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Da må nesten moren din kvinne seg opp og ta en samtale med jenta. Moren din er voksen og kan ordne i dette selv. Hvi du er ukomfortabel med det for din egen del kan du jo si noe om det til jenta, men ikke løp ærend for moren din. Kanskje dere burde snakke med henne om hvordan hun har det hjemme..? Kan jo være et signal på at hun finner noe i moren deres som hun savner i sin egen?Anonymous poster hash: aab49...792 Så nå at du skriver hun er voksen. KOMMUNIKASJON, er vel det jeg sitter igjen med.. Hva med å prøve å snakke sammen...? Anonymous poster hash: aab49...792
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Hvorfor er hun ikke komfortabel med det? Jeg har kalt mammaen og pappaen til min beste venninne MammaHansen og PappaHansen (Hansen bare som eksempel) de har fungert som reserveforelder for meg i alle år. De har sagt det er så hyggelig at jeg har "adoptert de som foreldre" Anonymous poster hash: 54a78...56a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå