Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Guttungen feiret før helgen bursdag. Han har begynt på ungdomskolen og vi inviterte alle guttene da han ikke hadde lyst å velge vekk noen. Vi hadde det er sted som kostet 250,- pr unge og vi måtte betale for antall påmeldte. Derfor skrev jeg i invitasjonen at de måtte gi beskjed innen sånn og sånn om de ikke kom. 4 stykker dukket ikke opp og gadd heller ikke gi beskjed. Via de andre i bursdagen fikk vi vite at 3 av den var å hang på senteret istede. Er det ikke normalt å gi beskjed om de ikke kommer når det er ungdomskole barn og? Det var tusen kroner vi ikke hadde trengt betale om de hadde gitt beskjed. Anonymous poster hash: 69e66...3ca
Gjest Antarctica Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Slutter aldri å forbløffes over at folk ikke melder avbud. Men jeg ser jo at det er "vanlig". Syns det der var skikkelig dust av dem.
Gjest Minnieropptatt Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Jeg ville kontaktet foreldrene på forhånd og spurt jeg. Ikke sikkert at de visste om invitasjonen. Selv om det er å forvente at ungdom selv gir beskjed altså.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Personlig synes jeg at å "gi beskjed må du Ikke kommer" er en smule kipt uansett hva slags selskapeligheter det gjelder. Er man invitert bør man gi tilbakemelding på invitasjonen uansett. Og som vert bør man sette en svarfrist hvor man forventer beskjed uansett om gjesten har tenkt å komme eller ikke. Her er der slett ikke sikkert at foreldrene engang vet at det er kommet en invitasjon. Haddet du gitt en svarfristdato hvor du ville ha svar uansett, kunne du ha purret på svar som uteble! Anonymous poster hash: ecb24...e85
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Jo, det er vanlig å gi beskjed. Men det er alltid noen som blåser en lang masj i hva som blir ansett som normal folkeskikk, er 4 av dem i klassen til sønnen din da... Anonymous poster hash: e725c...76c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Men på ungdomsskolen, er det jo stor sannsynlighet for at barna ikke har levert innbydelsen til foreldrene sine. Så foreldrene er ikke klar over det. Og min 13 åring, er ekstremt sosete. Noe sånt kunne hun lett ha glemt, overhodet ikke for å være slem. Det bare er 1000 tanker i hodet, og mye glemmes. Anonymous poster hash: adddd...1d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå