Gå til innhold

Sinna hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble regelrett angrepet av en kjempesint schæferhund i går. Heldigvis skadet den meg ikke, jeg fikk ett blåmerke og en sundrevet jakke.

Jeg skulle hente noe hos eierne. Vanligvis er jeg ikke redd hunder. Jeg hørte den bjeffet når jeg kom, den varslet eierne som hunder ofte gjør. Tenkte den ville roe seg når den fikk hilset på meg, har møtt han før. Eier sto mellom meg og hunden, og eiers sønn sto bak. Plutselig føk hunden på meg, beit seg fast i jakka mi og dro og slet. Jeg fikk revet meg løs og kom meg ut ytterdøra.

Eieren kom ut etterpå, nokså alvorlig og spurte om det gikk bra med meg. Var nokså forfjamsa og redd, men tross alt OK. Så fikk jeg vite at hunden har bitt noen tidligere også. En forelder av eierne.

Mulig jeg gjorde noe feil. Jeg er ikke vant med hunder, men jeg var rolig, tenkte hunden skulle få hilse på meg. Rakk muligens frem hånden, og ser hunden hiver seg over meg. Hopper høyt og biter seg fast i jakka ved skulderen, heldigvis.

Mulig jeg burde skjønt at hunden var sint, men var dette min feil? Hva kan jeg ha gjort feil, som trigget hunden? Alle var rolige, det var ikke noe som skulle tilsi at hunden følte seg eller sin familie truet av meg.

Anonymous poster hash: af3a0...5ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må melde fra til politiet, en slik hund kan ikke få leve. Den høres helt syk ut.

Anonymous poster hash: baed8...0e2
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med eier igjen.

Om de er seriøse folk så vurderer de nok avlivning allerede. Stakkars deg og stakkars de, det er vondt for alle når hunder blir så utrygge, men når det først er gått så langt er det vanskelig å gjøre noe annet enn avlivning..

Anonymous poster hash: bdb4d...597

Skrevet

Denne hunden bør ikke bor sammen med barn. Å angripe uprovosert kvalifiserer til avlivning. Jeg har avlivet en hund selv pga dette.

Anonymous poster hash: 80c92...a0c
Skrevet

Legger til at du selvsagt ikke gjorde noe feil, og OM du hadde gjort noe feil skulle ikke hunden reagert slik uansett.

Anonymous poster hash: bdb4d...597

Skrevet

Nei, må si det var skummelt! Hvis jeg setter på at hunden bør avlives, kommer de til å gjøre det. Har ikke snakket med dem, synes det er veldig trist uansett, og litt spent på hvordan dette kommer til å påvirke meg:-( jeg har to jeg omgås jevnlig med og som har store hunder...

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis den har bitt før, og nå biter deg - nei, dette er alvorlig. OK, så gikk det "bra" fordi du hadde på deg en vinterjakke, men hva om det neste gang er en 7-åring som ringer på og får den rett i ansiktet?

Skrevet

Jeg skal prate med dem, heldigvis har de ikke små barn lengre, men jeg synes ikke hunden bør få leve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...