Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 http://www.klikk.no/foreldre/skolebarn/article1488985.ece Nå nærmer jeg meg 40år. Var det mindre "stress" før? karakterskalaen vår annerledes det var Sg, Mg og G, Ng og Lg. Det funket det også. Hvor ambisiøs man ville være var jo opp til ønsket innsats og medføtte evner. Er det annerledes i dag? Det får jo være opp til ungdommen selv og foreldre hor lyt skolen skal prioriteres. Det er foreldres jobb til å ikke definere hvem barna er ut frabskole prestasjoner. Vi hadde mye prøver, diktater, gloseprøver, ukes prøver, vi skrev stiler og vi skrev oppgaver. Noe må jo lærerene ha som utgngspunkt for karakter fastsettingen. Om en ungdom lar seg stresse av en gloseprøve, kpittelprøve etc er det jo ungdommen som ikke har fått en oppdragelse god nok om egenverdi og prioriteinger. Det er jo ikke skolen det e noe feil med? Anonymous poster hash: ffa54...2f7
sug lut Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Altså, den artikkelen er bare piss. Men det er jo klikk-journalistikk på sitt beste.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Jeg er også 40 år, og har barn på ungdomsskolen. Jeg føler ikke de har det noe verre enn vi hadde på samme alder nei. Klart deres verden er mer teknologisk enn vår var, et gruppearbeid løses på pc og fremvises med poverpoint, men det er da bare en fremgang fra våres handskrevne papirarbeider. Tentamen i dag har en dag med forberedelser først, så heldagsprøven. Prøven gjøres på pc før den printes ut og leveres, alle hjelpemidler tillatt. De er ikke mer krevende enn våre var. Lekser og fritidsaktiviteter er ikke verre nå enn før. Den største forskjellen på å være ungdom nå og før er at dagens må være på hele tiden. De kan ikke sku av verden og slappe av et par timer, de føler de må være online og tilgjengelig hele tiden. De er livredd for å gå glipp av noe og er alltid "på". Det er der vi har jobbet med våre gutter, forlangt og lært de at det er greit å la telefonen ligge på rommet mens vi ser en film i stua, skru av nettet en halvtime før vi skal sove, det er ikke greit å sjekke sosiale medier mens vi spiser middag osv. Anonymous poster hash: fd2fd...85d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå