Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Jeg skal vitne i retten om kort tid. Gruer meg ekstremt mye, og jeg får ikke sove pga dette. Det er en fæl sak. Jeg trenger noen å prate med om dette, men hvem? Fastlegen min er syk, og vikaren suger. Rekker vel ingen psykolog time på de korte dagene. Hvem prater man med da? Jeg har ingen venninner jeg kan snakke med dette om. Anonymous poster hash: 6bc24...3c5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Skriv dagbok. Sørg for å være avslappet og opplagt når du skal i retten. Lykke til. Anonymous poster hash: b41ee...e7a
Kliko Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Har du fått noe skriv om at røde kors kan hjelpe det? Jeg skal også vitne i retten om en stund og har fått snakke med vitnestøtten (tror det het det) fra røde kors. Har stilt masse spørsmål og skal se rettsalen noen dager før jeg skal vitne. Ellers så går det jo ann å ringe flere hjelpetlf kanskje? Er det noen andre på legesenteret du kan snakke med da? For vikaren ikke går, må det jo gå ann å be om en annen?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Har du fått noe skriv om at røde kors kan hjelpe det? Jeg skal også vitne i retten om en stund og har fått snakke med vitnestøtten (tror det het det) fra røde kors. Har stilt masse spørsmål og skal se rettsalen noen dager før jeg skal vitne. Ellers så går det jo ann å ringe flere hjelpetlf kanskje? Er det noen andre på legesenteret du kan snakke med da? For vikaren ikke går, må det jo gå ann å be om en annen? Ja, ring vitnestøtten fra røde kort. Hvis du ringer direkte til tingretten, kan nok de sette deg i kontakt med dem. Anonymous poster hash: d7986...c15
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Det kommer også litt an på hvilken sak og hvilket vitne du skal være. Er du sentral som vitne, burde advokaten ha forberedt deg litt. Anonymous poster hash: d0387...5f0
guggu Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Ikke noe konkret svar på spørsmålet ditt men jeg har vært meddommer i tingretten i ca 8 år så det har blitt noen rettsaker. Ta det med ro- ingen er ute etter å "ta" deg om du forstår. Vi vil høre sannheten og er det ting du ikke husker eller er usikker på sier du bare det. Det som er vanskelig er om det er voldssaker der den du vitner mot sitter i rettsalen. Husk at de aller færreste som vitner har gjort det før og med skjønner de som skal dømme i saken. Som oftest blir du bedt om å fortelle med egne ord hva som har skjedd så det kan du bare forberede deg på. Går det helt i stå vi du bli stilt konkrete spørsmål. Samme spørsmål kqn gjerne komme flere ganger med ulik vinkling slik at vi som skal avgøre saken er helt sikker på at vi har oppfattet rett. Håper du finner noen å prate med og lykke til. Mange klemmer til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå