Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Det er jeg som vanligvis står opp med barnet, gjør klar til barnehage, henter, lager mat, legger, leker med osv. Jeg sa til samboer at jeg trengte avlastning, at det hadde vært fint om vi kunne fordele arbeidsoppgaver, for jeg trenger avlastning! Jeg er så sliten! Han ble veldig rar, nesten sur, og sa at man trenger da virkelig ikke avlastning fra sitt eget barn!... kjente jeg ble så lei meg, nesten som han påsto at jeg var en dårlig mor som trenger å slappe av litt for å ikke gå på veggen... Barnet er 1,5 år, veldig rolig egentlig, men det krever jo sitt å være en mor. Er det virkelig så feil av meg å føle at jeg trenger litt avlastning? Anonymous poster hash: 08b4c...056
klishe89 Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Men han har avlastning hele tiden fra barnet fordi du gjør alt?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Men han har avlastning hele tiden fra barnet fordi du gjør alt? Han mente visst jeg brukte feil ord... Man skal visst ikke mene at man TRENGER avlastning... Hi Anonymous poster hash: 08b4c...056
klishe89 Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Men han har avlastning hele tiden fra barnet fordi du gjør alt? Han mente visst jeg brukte feil ord... Man skal visst ikke mene at man TRENGER avlastning... Hi Anonymous poster hash: 08b4c...056 Det er likegyldig hva slags ord du bruker. Han får se å bidra litt mer.
Snuppa09 Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Da kan jo han ta alle oppgavene med barnet en periode å se om han er en tålmodig, pliktoppfyllende og opplagt pappa etter en periode. Selvfølgelig må dere dele likt på ansvaret for deres felles barn. Du skal ikke føle at det er deg det er noe galt med som er sliten, det er jo han som ikke tar ansvar. Etter at han har prøvd seg med alle oppgavene med barnet en månedstid ( han må selvfølgelig gjøre det på en god måte for barnet, ikke være sur og uinteressert ) kan dere sette dere ned og prate om fordeling av oppgavene når han har fått innblikk i hva som kreves.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Jeg synes det blir feil å kalle det avlastning, han som far skal jo ta sin del av arbeidet han også! Forstår ikke hvorfor han skal bli sur for det... Akkurat som jeg ikke forstår hvorfor min samboer og far til mine barn blir kalt barnevakt hvis jeg er ute alene et par timer. Nei han er ikke barnevakt, han er FAR. Anonymous poster hash: 2566a...671
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Enig med dere! Vil veldig gjerne at han skal kjenne det på kroppen, hva det vil si å være "aleneforsørger" for et barn i 1,5 år.... Vi har heller ingen familie i nærheten, så det er først nå med barnehagestart at jeg har begynt å få litt fritid i hverdagen! Hi Anonymous poster hash: 08b4c...056
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Ta deg en helg med venninner på tur. Da får han kjenne litt på det. Gjerne fra torsdag til søndag, med tomt kjøleskap, full skittentøyskurv og mange hybelkaniner... Anonymous poster hash: 252f4...8d4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Ta deg en helg med venninner på tur. Da får han kjenne litt på det. Gjerne fra torsdag til søndag, med tomt kjøleskap, full skittentøyskurv og mange hybelkaniner... Anonymous poster hash: 252f4...8d4 bra forslag! Det er mye han tror blir gjort helt av seg selv på magisk vis.... Hi Anonymous poster hash: 08b4c...056
Singelmamma <3 <3 Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 Ah, kjenner jeg blir irritert på dine vegne. Jeg er singel, men far kommer innom og hjelper til så jeg får slappe av litt. Og så får far og barn kvalitetstid
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Men han har avlastning hele tiden fra barnet fordi du gjør alt? Han mente visst jeg brukte feil ord... Man skal visst ikke mene at man TRENGER avlastning... Hi Anonymous poster hash: 08b4c...056 Men da kan du si at han må begynne å BIDRA! Det er tross alt hans barn også!
Elskerhøsten2014 Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 de fleste menn er dessverre slik
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #13 Skrevet 7. desember 2014 Enig med dere! Vil veldig gjerne at han skal kjenne det på kroppen, hva det vil si å være "aleneforsørger" for et barn i 1,5 år.... Vi har heller ingen familie i nærheten, så det er først nå med barnehagestart at jeg har begynt å få litt fritid i hverdagen! Hi Anonymous poster hash: 08b4c...056 Fritid i hverdagen.. Vil det si at du ikke jobber? Anonymous poster hash: 3ff53...216
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #14 Skrevet 7. desember 2014 Enig med dere! Vil veldig gjerne at han skal kjenne det på kroppen, hva det vil si å være "aleneforsørger" for et barn i 1,5 år.... Vi har heller ingen familie i nærheten, så det er først nå med barnehagestart at jeg har begynt å få litt fritid i hverdagen! Hi Anonymous poster hash: 08b4c...056 Fritid i hverdagen.. Vil det si at du ikke jobber? Anonymous poster hash: 3ff53...216 Joda, jeg jobber, med meg selv. Hverdagen min består i å bearbeide mine problemer (angst, depresjon, selvbebreidelse, søvnproblemer osv.) Er sykemeldt for tiden, mest på grunn av psykiske problemer, men også på grunn av lungebetennelse som har holdt i seg over en mnd. Har en lege som ikke har tatt meg på alvor, (så det drøyde før jeg fikk behandling), og en samboer som ikke har hjulpet meg så mye som jeg vil. Har som sagt ikke familie i nærheten som kan hjelpe, og har heller ikke fått meg noen nære venner her vi bor enda. Har endelig fått medisiner for lungebetennelsen, oppfølging av psykolog, og barnet har endelig begynt å sove greit om natten, så det er på riktig vei til å komme tilbake i jobb, men foreløpig er jeg ikke i jobb, nei. Hi Anonymous poster hash: 08b4c...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå