Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Og har derfor kuttet henne ut. Hun ser ikke ut til å forstå hvorfor. Jeg har flere ganger vært tydelig om hva jeg syns om hennes valg og oppførsel, men hun er i total fornektelse. Vi har flere felles venninner som klager til meg angående hennes oppførsel og jeg har sagt de får ta det med henne. De vet jeg har kuttet kontakten med henne. Skal jeg gi min venninne beskjed om hvordan hun oppfattes eller bare la det ligge? Anonymous poster hash: d6d4f...69a
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Selvsagt skal du det! Hun må jo få muligheten til å endre seg, eller i det minste få en forklaring på hvorfor du kutter henne ut. Hva er det hun har gjort da? Anonymous poster hash: eeb5c...b2f
Gjest Antarctica Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Hvis du flere ganger har vært tydelig på hva du mener, hva skal nok en gang føre til?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Selvsagt skal du det! Hun må jo få muligheten til å endre seg, eller i det minste få en forklaring på hvorfor du kutter henne ut. Hva er det hun har gjort da? Anonymous poster hash: eeb5c...b2f Jeg har gitt beskjed en gang, men hun mente det ikke var sant. Hun utnytter alle i vennegjengen til egen nytte, enten det er snakk om penger, besøk, samtaler og jobb. Hun baksnakker oss og beskylder oss for å gjøre det. Det er ingen som har baksnakket henne før jeg kuttet henne ut og selv nå sier jeg at de får ta det opp med henne. I tillegg har hun mange uvaner som høylytt raping, promping, slafsing, smatting, snus som legges overalt osv som jeg har valgt å leve med fordi vi var en gjeng, men som jeg er sjeleglad for å slippe. Hun kan plutselig kutte oss ut en måned for så å mase om at vi må snakke sammen fordi hun har noe på hjertet selv om vi har prøvd å få tak i henne i lenger tid. Hun blir supersur hvis vi gir henne råd som hun ikke liker når hun selv spør og kan være skikkelig frekk hvis ting ikke blir som det passer henne. Anonymous poster hash: d6d4f...69a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Hvis du har sagt ditt, så er det ikke ditt ansvar. Du får be dem som har noe å si, om å si det til henne selv. Da går det kanskje inn også. Anonymous poster hash: 07760...e7b
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Takk for innspill! Jeg føler meg ansvarlig når de andre maser om henne, men det er jeg jo ikke. Anonymous poster hash: d6d4f...69a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 La det ligge til hun spør deg hva som har skjedd. Den dagen hun spør, fortjener hun et svar, gjerne skriftlig. Forhold deg saklig og snakk skikkelig. Jeg skrev en gang mail til mannen om hva jeg var misfornøyd med. Endelig forstod han hva jeg mente. Jeg hadde gitt beskjed mange ganger, men det sank lettere inn når han kunne lese det. Anonymous poster hash: 924c9...0f6
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 .. Og årets venninnepris går til...... Nå vet vi jo at det som oftest finnes to sider av samme sak, og at der hvor virkelighetsoppfatningen er totalt ulik hos den enkelte, kan det kanskje være greit å bare være tydelig og klar på hvilke forventninger som foreligger i forhold til den gjeldende vennerelasjon? Det er jo faktisk ikke slik at venner holder sammen "for alltid", og for hver en pris, da både tid og livssituasjon endrer seg hos de fleste. Noen vokser rett og slett i fra hverandre. - Og opplever man at vennen i vennskapet bidrar til mye drenering av energi, og samtidig ikke ser seg villig til å forstå det budskapet man kommer mer, kan det kanskje være et hint om at det er på tide og " takke for laget " , og ønske hverandre lykke til videre? Enkelte mennesker, er ikke bestandig like bevisste på hvordan deres adferd påvirker omgivelsene, og er man kanskje allerede litt " irritert " og negativt innstilt til denne personen, vil man lett kunne kjenne på de "andre" tingene man opplever at dette mennesket " gjør feil " Dagens tips: Legg dette bak deg, og dropp meklingsrollen mellom de andre berørte - Dette er vil ikke bare ditt ansvar Anonymous poster hash: 8e746...d0c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 .. Og årets venninnepris går til...... Nå vet vi jo at det som oftest finnes to sider av samme sak, og at der hvor virkelighetsoppfatningen er totalt ulik hos den enkelte, kan det kanskje være greit å bare være tydelig og klar på hvilke forventninger som foreligger i forhold til den gjeldende vennerelasjon? Det er jo faktisk ikke slik at venner holder sammen "for alltid", og for hver en pris, da både tid og livssituasjon endrer seg hos de fleste. Noen vokser rett og slett i fra hverandre. - Og opplever man at vennen i vennskapet bidrar til mye drenering av energi, og samtidig ikke ser seg villig til å forstå det budskapet man kommer mer, kan det kanskje være et hint om at det er på tide og " takke for laget " , og ønske hverandre lykke til videre? Enkelte mennesker, er ikke bestandig like bevisste på hvordan deres adferd påvirker omgivelsene, og er man kanskje allerede litt " irritert " og negativt innstilt til denne personen, vil man lett kunne kjenne på de "andre" tingene man opplever at dette mennesket " gjør feil " Dagens tips: Legg dette bak deg, og dropp meklingsrollen mellom de andre berørte - Dette er vil ikke bare ditt ansvar Anonymous poster hash: 8e746...d0c Bra innspill. Anonymous poster hash: 68f43...d00
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 .. Og årets venninnepris går til...... Nå vet vi jo at det som oftest finnes to sider av samme sak, og at der hvor virkelighetsoppfatningen er totalt ulik hos den enkelte, kan det kanskje være greit å bare være tydelig og klar på hvilke forventninger som foreligger i forhold til den gjeldende vennerelasjon? Det er jo faktisk ikke slik at venner holder sammen "for alltid", og for hver en pris, da både tid og livssituasjon endrer seg hos de fleste. Noen vokser rett og slett i fra hverandre. - Og opplever man at vennen i vennskapet bidrar til mye drenering av energi, og samtidig ikke ser seg villig til å forstå det budskapet man kommer mer, kan det kanskje være et hint om at det er på tide og " takke for laget " , og ønske hverandre lykke til videre? Enkelte mennesker, er ikke bestandig like bevisste på hvordan deres adferd påvirker omgivelsene, og er man kanskje allerede litt " irritert " og negativt innstilt til denne personen, vil man lett kunne kjenne på de "andre" tingene man opplever at dette mennesket " gjør feil " Dagens tips: Legg dette bak deg, og dropp meklingsrollen mellom de andre berørte - Dette er vil ikke bare ditt ansvar Anonymous poster hash: 8e746...d0c Ja, jeg har så vidt det er prøvd dette. Har brutt kontakten og fortalt hvorfor, men hun vil ikke "godta" grunnen. Hun tar fortsatt kontakt, men jeg svarer ikke. De andre ønsker at jeg skal være med å ta opp oppførselen med henne, men det har jeg allerede gjort uten å lykkes så derfor ga jeg dem beskjed om å ta det med henne. Hun tar fortsatt kontakt daglig og ser ikke ut til å forstå at jeg mente det alvorlig, men det får så være. Jeg er fullt klar over at det er to eller flere sider ved en sak, men dette er snakk om en som skylder samtlige tusen kroner og som aldri bidrar eller deltar på noe med mindre noen henter/betaler osv for henne. Vi er stilt likt økonomisk så det er ingen åpenbar grunn til dette og hun sier aldri takk eller gjør det samme tilbake. Hvis vi ikke inkluderer henne fordi ingen har råd til å betale for henne så sutrer hun åpenlyst på facebook når hun finner ut av det. Hun har mast om at vi må finne ekstra jobb til henne og har hjulpet henne med dette, men hun slutter like fort og skulker jobb etc så vi kan ikke lenger gjøre det da anbefalingen går utover oss. Hun forventer å få eller å få låne dyre ting som vi selv bruker eller trenger fordi hun ikke gidder å kjøpe det selv osv. Har kjent henne i mange år (7 år) og det er først det siste året det har blitt slik. Jeg har prøvd å snakke med henne, men hun vil ikke fortelle noe og fortsetter i dette dårlige sporet tross flere konfrontasjoner. Anonymous poster hash: d6d4f...69a
Todii Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Fortsett som du gjør. Jeg syns samtidig du skal si til dine andre venninner at du ikke gidder å høre på klagingen deres. De gjør ikke noe med situasjonen - neivel, så får de ha det kjipt med den kjipe venninna. Syns du er tøff som faktisk er ærlig med henne (selv om det ikke synker inn), det er så altfor mange som bare går og prater dritt uten å ta det opp med den det gjelder. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 Det der er ingen venninne. Det er en blodsuger, og ikke noe man har bruk for i livet sitt. Vær glad du er ferdig med henne Anonymous poster hash: 05ff8...0f3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #13 Skrevet 7. desember 2014 Høylytt promping? WTF sier bare jeg... Anonymous poster hash: b4437...5e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå