beachgirl Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Har et barn på 6 uker og fått time for å ta vaksinen, men kjenner at jeg er skeptisk til denne pga det er så nytt(har ikke googlet vaksinen enda så vet ikke mye om den), alle babyer på 6 uker som er født fra september 2014 får tilbud om å ta denne vaksinen. Vi tok alle de_vanlige_vaksinene på vårt første barn og skal gjøre det nå også, men jeg føler jeg er mere imot enn FOR denne vaksinen, føler nesten det er en unødvendig vaksine..... Hva ville dere gjort?Noen som har tatt denne?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Har et barn på 6 uker og fått time for å ta vaksinen, men kjenner at jeg er skeptisk til denne pga det er så nytt(har ikke googlet vaksinen enda så vet ikke mye om den), alle babyer på 6 uker som er født fra september 2014 får tilbud om å ta denne vaksinen. Vi tok alle de_vanlige_vaksinene på vårt første barn og skal gjøre det nå også, men jeg føler jeg er mere imot enn FOR denne vaksinen, føler nesten det er en unødvendig vaksine..... Hva ville dere gjort?Noen som har tatt denne Vet ikke så mye om vaksinen, skal jeg være helt ærlig men den er en del av standard vaksineprogrammet i USA. Mine barn har fått den begge to og har ikke ˙hørt om at den har skapt problemer for noen i min bekjentskapskrets her heller. Antar at de mener vaksinen er viktig for de aller minste siden den beskytter mot uttørring i forbindelse med Rotavirus. Anonymous poster hash: 47bd4...8ef
beachgirl Skrevet 6. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2014 okei, godt å høre:-) Leste nettopp på dagens medisin at den ikke var anbefalt da det ikke er en alvorlig sykdom den beskytter mot og mulighet for å få noe tarmproblemer:-S Jeg tror vi dropper den....
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Jeg leste masse om den forrige uke. Dette er en vaksine som er godt brukt. Det er ikke en vaksine som er under testing. Den anses for å være helt trygg. Min tok denne forrige uke. Merket ikke noe annet enn litt løsere mage på kvelden. Det var ikke luftsmerter. Anonymous poster hash: cc325...e73
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 ta den, kan være farligere og ikke ta den Anonymous poster hash: 09949...211
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Denne vaksinen har eksistert i maaaange år. Er bare først nå den er kommet med i vaksinasjonsprogrammet. Min gutt på 9 mnd har fått den( vi betalte den selv) Var på et barseltreff for noen uker siden. De som hadde det hadde nettopp hatt omgangssyken i hus, men hadde vasket godt og trodde det var trygt. Samtlige som var der ble syke, utenom min sønn. 3 av babyene mått inn på sykehuset, og det var kritisk for den ene. Ikke gøy når all næring som gikk inn tøyt rett ut igjen både oppe og nede. Rotaviruset er faktisk ganske farlig for de under to år, og det er en grunn for st det er med i programmet... Anonymous poster hash: 81699...f8c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Begge mine barn har fått den, på vårt intiativ (de er født før den ble del av vaksineprogrammet). Grunnen til det er både at vi ønsker å unngå rotavirusinfeksjon, som kan være alvorlig for de minste, og at det er en viss assosiasjon mellom rotavirusinfeksjon og utvikling av barnediabetes. Vaksinen virker dermed forebyggende også i forhold til dette, som jo er en alvorlig sykdom. Jeg har satt meg grundig inn i forskningen rundt vaksinen. Den er velutprøvd og særdeles lite risikabel å ta. Anonymous poster hash: 315f9...037
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 De fleste land i Europa gir denne vaksinen, min fikk i forrige uke og jeg merket ingenting etterpå. Bedre føre var! Anonymous poster hash: 5ad9a...287
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå