Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Jeg bare lurer, er det snart ikke noen igjen som kan å skrive normalt norsk språk? Det florerer med og/å-feil, da/når ser det ikke ut til at nesten noen kan, hun/henne... Listen er milelang! Og særskriving; mener dere virkelig at ananasringer og ananas ringer er det samme? Kom ikke med dysleksi-kortet, dette er ikke dysleksi-feil, det er heller ikke typisk slurv, det er rett og slett manglende kunnskap. Skjerp dere, folkens! Anonymous poster hash: 1a594...bc3
Gjest Antarctica Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 (endret) Kan å skrive? Etter modale hjelpeverb skal det ikke være infinitivsmerke. Endret 6. desember 2014 av Pashla&pashlingene
Gjest Antarctica Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 (Men du har rett - grammatikk er i ferd med å bli helt avleggs.)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Gjesp.... Er vi der igjen? God jul og pust med magen. Anonymous poster hash: 1633c...137
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Kan å skrive? Etter modale hjelpeverb skal det ikke være infinitivsmerke. Ok, jeg blir litt aggressiv, ser du, og skriver for fort. Omskriving: Er det snart ikke et menneske her til lands som behersker normal norsk rettskriving? Anonymous poster hash: 1a594...bc3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Kan å skrive? Etter modale hjelpeverb skal det ikke være infinitivsmerke. Ok, jeg blir litt aggressiv, ser du, og skriver for fort. Omskriving: Er det snart ikke et menneske her til lands som behersker normal norsk rettskriving?Anonymous poster hash: 1a594...bc3 Hvorfor klager du på andre som har problemer med feks å/og når du selv sliter med å plassere komma rett. Dette blir bare å kaste stein i glasshus. Jeg er forøvrig enig i at alle skrivefeilene er en skam, men det kan være greit å fokusere på seg selv fremfor alle andre. Anonymous poster hash: 71c95...2b3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Jeg er så enig. Trist! Lærer man ikke dette i grunnskolen lenger? Anonymous poster hash: eba6b...f5b
Jezebel Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 (endret) Kan å skrive? Etter modale hjelpeverb skal det ikke være infinitivsmerke. Ok, jeg blir litt aggressiv, ser du, og skriver for fort. Omskriving: Er det snart ikke et menneske her til lands som behersker normal norsk rettskriving? Anonymous poster hash: 1a594...bc3 Så at du skriver fort og ikke gidder å lese korrektur er greit, mens andre som tillater seg det samme må skjerpe seg? Videre er din bruk av komma, i beste fall, snodig. Her kaster du stein i glasshus. Endret 6. desember 2014 av Jezebel
valnøtta Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Synes du skal feie for egen dør først hi
Novemberdama Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 (endret) Jeg sitter og lurer på akkurat det samme. Jeg kan ha en skriveleif her og der, som oftest fordi det går litt for fort, men blir sjokkert når voksne mennesker ikke vet når man skal bruke og/å. Dette er snakk om grunnleggende kunnskap. Blir også ganske oppgitt når folk spør om hvem bil man har. Noe av det verste er vel når voksne mennesker presterer å skrive "........ for det om". Endret 6. desember 2014 av Novemberdama
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #11 Skrevet 6. desember 2014 Jeg er litt enig med deg, men jeg skriver heller ikke perfekt. Jeg reagerer veldig på slike feil som dette: aldrig, nokk, hvem farge er finest, menn å kvinner. Slike basale ord og setninger som vi lærte i barneskolen. Noen ordelingsfeil utpeker seg, men det er ikke de feilene jeg blir mest frusterert over. Jeg ser bare feilene, jeg bruker ikke å kommentere dem siden jeg selv ikke skriver helt perfekt til enhver tid. Anonymous poster hash: 5b793...f41
Gjest Antarctica Skrevet 6. desember 2014 #12 Skrevet 6. desember 2014 Når man leser personlige ting, som f eks innleggene her, statuser på Facebook, postkort eller tekstmeldinger, da tenker jeg ikke så mye på ortografien. Men når jeg får en avis eller en trykksak som er skrevet av "profesjonelle" (som journalister) - da trekker det meg grenseløst opp at de skriver "jule marked", "gikk å danset" eller "pavliong". Mangel på respekt for leserne, mener jeg det er. Man er betalt for å skrive, da får man gjøre det rett.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #13 Skrevet 6. desember 2014 Jeg bare lurer, er det snart ikke noen igjen som kan å skrive normalt norsk språk? Det florerer med og/å-feil, da/når ser det ikke ut til at nesten noen kan, hun/henne... Listen er milelang! Og særskriving; mener dere virkelig at ananasringer og ananas ringer er det samme? Kom ikke med dysleksi-kortet, dette er ikke dysleksi-feil, det er heller ikke typisk slurv, det er rett og slett manglende kunnskap. Skjerp dere, folkens!Anonymous poster hash: 1a594...bc3 Skal vi se: Det heter "kan skrive", ikke "kan å skrive" Ikke "det florerer med og/å-feil", men "og/å-feil florerer" Syntaksen din henger ikke på greip: "da/når ser det ikke ut til at nesten noen kan" - her må "nesten" flyttes fram til foran "ikke" for at setningen skal være grammatisk korrekt. Tegnsettingen din er heller ikke god, semikolon har ikke noe å gjøre i din setning nummer to, og det skal være mellomrom både før og etter ... i samme setning. Hilsen en som aldri retter skrivefeil her inne, men når du stiller deg så lagelig til for hogg, ble det bare for fristende. Hører du det single i glasshuset? Anonymous poster hash: 498c9...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå