Gå til innhold

Noen med gla'historier om anbulansen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsenorge får mye negativ omtale, det er som regel når noe går galt eller ikke stiller til forventningene at man vil dele sin historie. Er det noen med positive opplevelser her som vil dele?

Anonymous poster hash: a502a...ec7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke si så mye. Men luftambulansen gjenopplivde broren min<3

Anonymous poster hash: 02b6b...b20

Skrevet

Jeg har blitt kjørt i ambulanse, vært akuttoperert, vært planlagt operert og besøkt legevakt flere ganger de siste årene. Jeg har vært hos fastlegen sikkert tredve ganger i året. Jeg har tatt bentetthetsmåling, MR, CT, røntgen og ultralyd. Jeg har vært oppfulgt ved flere ulike sykehus og avdelinger.

Jeg er storfornøyd med alt sammen og har helt minimale ting å utsette på noen av delene.

Anonymous poster hash: 7369f...bdd
Skrevet

Først kom jeg på 3 negative historier, men så kom jeg på dem som hentet min stakkars bestemor på 90 år som hadde falt å brekt lårhalsen, lårbein, ribbein mm.

Før hun falt hadde hun fått beskjed av legen at smertene var muskulære. Hun er typisk gamle som ikke skal være til bry, så med masse smerter over tid ble hun litt rørete og utrygg på nye mennesker.

Da ambulansemedarbeidene kom frem var de så snille og rolige med henne, de tok seg god tid, ventet til smertestillende virket, hjalp til å pakke sakene hennes og var gode medmennesker ovenfor henne og meg.

Her vi bor så måtte hun først innom et sykehus 30min unna før hun måtte bli transportert til bruddavdelingen nye 45min unna.

Da ambulansen ankom det første sykehuset var skiftet dems over, men de tok en avgjørelse på å vente sammen med bestemor på legen i 30min. Så avbestilte de den andre ambulansen og kjørte henne til det andre sykehuset hvor de også ventet i en time slik at de visste at hun var godt tatt i mot.

De var å besøkte henne neste gang de var på vakt og var innom det sykehuset. Senere har jeg fått vite at de ikke fikk betalt for de 3,5t de to tok vare på min bestemor den natten, de kjente heller ikke til vår familie og jeg har ikke fått takket dem for den ekstra innsatsen.

Anonymous poster hash: fd0ea...e7d

Skrevet

Jeg har mange positive opplevelser med lege, sykehus og ambulanse. Spesielt her oppe i nord Norge sammenlignet med Oslo.

Anonymous poster hash: 140a2...639

Skrevet

Så bra :) (såg at eg skrev anbulansen og ikke aMBulansen i overskrifta).

Bra å få høre positive historier !

Hi

Anonymous poster hash: 269ee...ef8

Skrevet

Har kjørt ambulanse 2 ganger i mitt liv, en veldig negativ opplevelse. Og en positiv opplevelse.

Skrevet

Jeg er nå født der, så det er vel en gla historie........forhåpentligvis :)

Anonymous poster hash: f937e...c7b
Skrevet

Har kjørt ambulanse et par ganger, bare positivt å si.

Skrevet

Ikke kjørt ambulanse, men helter av noen gynekologer og barneleger reddet babyen min da han ble syk i magen og måtte ut i all hast. I tillegg skjønne pleiere som passet godt på oss. Evig takknemlig for hjelpen han fikk og for måten vi foreldre ble behandlet på.

Anonymous poster hash: ac006...611

Skrevet

Da min mann måtte hentes av ambulanse kom de 10 minutter etter jeg ringte alarmsentralen. De tok ingen sjanser og kjørte i full utrykning med blålys (sirenene var ikke på siden det var. 04.30 om morgenen). De fikk hjulpet han i ambulansen så godt de kunne og fikk han raskt på sykehuset. Synes det var veldig positivt.

Anonymous poster hash: b3fbe...1d5
Skrevet

De var veldig snille og rolige de gangene de hentet min bestemor. Har også bare positivt å si om helse vest som jeg har erfaring med. :)

Anonymous poster hash: 0722a...dd5

Skrevet

Har bare positive opplevelser 😊😊

Anonymous poster hash: 397ac...1ca

Skrevet

Fire av mine nærmeste har blitt hentet av ambulanse i løpet av de siste fem årene. Alle gangene har det vært positive møter med flinke folk!

Skrevet

Det er bare dritten som kommer opp og frem i alle slags bransjer! 1000 likes og 2500 kommentarer så tror de saken er biff!

Flere skulle skrevet skikt som dette, dog det skal jo ikke være nødvendig! Ingen skriver laaange innlegg på fb om tomme melkehyller på butikken!

Alle kan gjøre feil :)

Amen til Helse Norge! De redder nok flere liv enn de "tar"!

Anonymous poster hash: 83ac4...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...