Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Jeg sliter sån med barseltårer denne gangen og det er helt forferdelig:( . Er mitt 3 barn å har ikke hadd det sån med de to første, kroppen er i høgspenning hele tia. Føler meg nervøs å redd og forferdelig overveldet av situasjonen, er det noen om har hadd det lignende? Når gikk det over ? Babyen er 4 dager gamle. Fødselen ble veldig traumatisk og jeg var sikker på at jeg kom til å dø . Når de ga meg narkose så trodde jeg at jeg aldri kom til å få se barna mine igjen, var helt forferdelig, gleder meg sån til mandag når helsestasjonen åpner sån at jeg kan få hjelp. Jeg angrer sån på at jeg dro fra føden:(. Tusen takk for at du gadd å lese. Anonymous poster hash: fbfe5...3df
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Det er masse hormoner som herjer i deg nå, og du har nettopp vært gjennom en tøff opplevelse. Dette er ikke unormalt og forståelig nok sårt. Vær åpen om dette på helsestasjonen, kanskje har du behov for å bearbeide fødselen med noen på sykehuset og? Lykke til, klem til deg. Anonymous poster hash: 4e9e4...c6d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Det er masse hormoner som herjer i deg nå, og du har nettopp vært gjennom en tøff opplevelse. Dette er ikke unormalt og forståelig nok sårt. Vær åpen om dette på helsestasjonen, kanskje har du behov for å bearbeide fødselen med noen på sykehuset og? Lykke til, klem til deg. Anonymous poster hash: 4e9e4...c6d Har fått time til etter samtale hos gyn men det er om 6 uker, har og pratet om det på føden, men reaksjonene kom først nå når jeg kom hjem:(. Anonymous poster hash: fbfe5...3df
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Ussj, ikkenoe kjekt å ha det sånn! Hadde selv en ganske tøff barselperiode med nr 2 tidligere i år. Får du støtte og forståelse fra mannen? Andre du kan be om hjelp? Moren din? Har ikke så mange råd å komme med annet enn at for meg hjalp det veldig å få litt ordentelig søvn. Og husk at det blir bedre da! Klem til deg 😊 Anonymous poster hash: dd07c...108
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Ussj, ikkenoe kjekt å ha det sånn! Hadde selv en ganske tøff barselperiode med nr 2 tidligere i år. Får du støtte og forståelse fra mannen? Andre du kan be om hjelp? Moren din? Har ikke så mange råd å komme med annet enn at for meg hjalp det veldig å få litt ordentelig søvn. Og husk at det blir bedre da! Klem til deg Anonymous poster hash: dd07c...108 Takk takk, ja mannen er kjempe flink å prøver så godt han kan. Moren min kommer over helgen for å hjelpe til så det gleder jeg meg til, håper det går over fort. Leste ett sted at det var værst de dagene melken kom så håper på det. Anonymous poster hash: fbfe5...3df
Ladybird2014 Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Barseltårene kjem ofte dag tre etter fødsel, sa mi jordmor. Dette stemte på meg. Eg kjende meg overvelda og redd, gret mine modige tårer mang ein gang. Veldig bra at mor di kjem, og luft for all del dette på helsestasjonen. Det hjalp meg å setje ord på det, og få forståelse frå helsesøster. Etter nokre dagar gjekk det over. Gratulerer, og masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 For det første, gratulerer med baby! Med nummer en slet jeg med amming, jeg var overveldet av alt det nye og barseltårene strømmet i strie strømmer. Varte i ca to uker. Nummer to, ingen barseltårer. Nummer tre kom på dramatisk vis. Jeg trodde ikke jeg skulle dø, men jeg trodde barnet kom til å dø (og det var ikke langt i fra at akkurat det skjedde). Heldigvis gikk alt bra, men det var likevel myyyyye snørr og tårer i etterkant. Det ble gradvis bedre, men grinig var det ihvertfall i én måned. Har verdens beste mann som tok det hele med stor ro og som støttet, trøstet og tok skikkelig tak her hjemme. Vær så snill og ikke vær så streng med deg selv. Du har hart en tøff fødsel, hormonene raser og hodet svømmer litt alene pga redusert søvn. Barseltårer er vanlig! Dette er helt normalt, du er helt normal! Er babyen bare 4 dager gammel, kan du vel strengt tatt ringe føden også. Jeg ville uansett tatt kontakt med helsestasjonen på mandag og snakket med helsesøster, det hjelper å prate om det (ihvertfall hjalp det meg). Til slutt en klem til deg. Dette får du til! Jeg har troen på deg Anonymous poster hash: c8bf4...e51
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Jeg hadde ikke hørt om barseltårer engang 3. Dagen på føden, begynte bare å gråte og jordmor visste med en gang hva dette var og det var godt for jeg visste jo ikke hvorfor jeg gråt. Ble liksom litt overveldet bare. Det går heldigvis over og det er supert at du vil prate med helsesøster på mandag, de er der for å hjelpe. klem til deg Anonymous poster hash: 0c69c...3b5
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Uff! Vet hvordan du har det, jeg gråt utrolig mye.. Måtte stoppe filmene vi så osv fordi jeg måtte gråte. Føltes som om jeg hadde drept noen/ødelagt alt/at var ekstremt overveldende. Man føler at livet er slutt. Men trøst deg med at det blir bedre! Fint at du kan få noen å prate med. Anonymous poster hash: db695...aa5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 Tusen takk for oppmuntrende ord alle sammen:) godt å høre at det er normalt. Anonymous poster hash: fbfe5...3df
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Vil bare si at jeg også plutselig fikk barseltårer med nummer tre. Hadde ingenting med de to første og ble helt overveldet. Det varer forhåpentligvis ikke så lenge, det gikk over for meg etter noen uker. God klem! Anonymous poster hash: 792f6...fd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå