Gå til innhold

Når sier dere at dere er prøvere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier dere at dere er prøvere fra dere slutter med prevensjon eller fra mensen har blitt regelmessig igjen, f.eks etter p piller?  

Vi har nå "prøvd" i 2 år, men det er fra jeg sluttet med p pillene. Jeg ble først regelmessig 1,5 år fra jeg sluttet på de. Kan vi har problemer med å få barn, eller bør jeg vente lenger selv om det har gått 2 år?

Anonymous poster hash: ad681...0c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier dere at dere er prøvere fra dere slutter med prevensjon eller fra mensen har blitt regelmessig igjen, f.eks etter p piller?

Vi har nå "prøvd" i 2 år, men det er fra jeg sluttet med p pillene. Jeg ble først regelmessig 1,5 år fra jeg sluttet på de. Kan vi har problemer med å få barn, eller bør jeg vente lenger selv om det har gått 2 år?

Jeg har aldri fått regelmessig mensen før jeg har blitt gravid. Jeg ville tatt kontakt med lege hvis jeg var deg. 2 år er lenge, det er også 1,5 år.

Anonymous poster hash: 91277...a0d

Skrevet

Er det ikke ett år som er "grensen"? Jeg ble henvist for utredning hos gynekolog etter ett år fra jeg sluttet på pillen. Var da definert som ufrivillig barnløs.

Skrevet

Hvorfor skal du fortelle det til noen at dere er såkalte prøvere? Det er da i høyeste grad en privatsak.

Når/hvis det skulle vise seg å bli et problem er det naturlig å si det til de nærmeste, men ikke flere.

Anonymous poster hash: 5d589...8e9

Skrevet

Jeg vil si at dere har vært prøvere i ca 2 år nå, og hadde absolutt tatt en tur til legen for å sjekke om alt er som det skal. Min lege ville ikke sjekke meg før mannen hadde tatt en sperm-prøve (og det ga oss svar), så kanskje du burde få sendt mannen til legen...? Hilsen ei med ICSI-barn...

Anonymous poster hash: 77393...737

Skrevet

Hvorfor skal du fortelle det til noen at dere er såkalte prøvere? Det er da i høyeste grad en privatsak.

Når/hvis det skulle vise seg å bli et problem er det naturlig å si det til de nærmeste, men ikke flere.

Anonymous poster hash: 5d589...8e9

Hva har dette med saken å gjøre? Jeg mener når man sier ifra til evt. lege. For noen er man prøver fra de slutter på p piller mens for andre er det fra de har fått regelmessig mens. Så hvis jeg sier jeg er prøver fra pilleslutt har vi holdt på i 2 år, men hvis vi er prøvere fra jeg fikk regelmessig mens er det bare 6 måneder. Er bare usikker på hvordan legen ser det. Ingen andre har noe med om vi prøver. Det er noe vi holder for oss selv eller noen helt få. ts

Skrevet

Jeg vil si at dere har vært prøvere i ca 2 år nå, og hadde absolutt tatt en tur til legen for å sjekke om alt er som det skal. Min lege ville ikke sjekke meg før mannen hadde tatt en sperm-prøve (og det ga oss svar), så kanskje du burde få sendt mannen til legen...? Hilsen ei med ICSI-barn...

Anonymous poster hash: 77393...737

Okai, jeg har sjekket meg hos gyn og det så normalt ut, men det er nå 1 år siden. Neste steg er vel kanskje at han drar til lege og får sjekket seg. Takk for tips :) ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...