Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Hvorfor blir alltid Aloveraene mine sånn som dette? At de visner i bånn og vokser seg lange og tynne. Har trodd at det var fordi de fikk for mye vann og næring. Men fungerer ikke å "sulte" de heller. Min mor har fått avlegger av mine planter, og de vokser seg brede og fine uten å visne i bunn. Har spurt henne hva hun gjør, men det er ikke noe spesielt. Har tilogmed brukt samme jord som henne. Eneste store forskjellen er at de røyker innendørs. Sikkert ikke en sammenheng altså. Så kjære dere som har litt peiling! Hva er det jeg kan gjøre galt? Anonymous poster hash: d9979...96d
Følelsesvims Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Eneste jeg kan komme på er andre lysforhold, at de strekker seg etter/snur seg etter lyset.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Sånn så alltid mine ut og, har gitt opp. Følger med litt her i håp om tips Anonymous poster hash: 89e97...47b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Jeg ville potta den om slik at den kom lenger ned i jorden. Byttet sted den står på, kan virke som den får litt for lite direkte lys. Min plante glemte jeg i kjelleren engang. Måtte rydde den vekk for å få plass til litt julepynt, og glemte den helt når julen var forbi. Den hadde klart seg utrolig bra i kjelleren som det var kaldere og mørkere. Så når den kom tilbake i stua skøyt den skikkelig fart og ble stor og fin. Men tilfeldig kan det hende at det var. Anonymous poster hash: c68c0...a28
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Har potta om og om igjen får å få de lengre ned i jorda. Men de ender alltid opp visne i bunn. Skal sies at jeg har holdt på i snart 7 år. Ikke bare med samme plante, men med mange avleggere også. Har flyttet til ett nyere hus i mellomtiden. Og lysforholdene har vært endret. Temperatur og trekk. Da jeg bodde i ett hus fra 1900 tallet før. De har også vekslet på hvor de har stått i huset. Men det virker ikke som om det har gjort noe for de. Kanskje jeg bare skal kaste inn håndkleet. Hi Anonymous poster hash: d9979...96d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 En annen ting, alle andre planter vokser seg kraftige og sunne her. Og jeg har også tenkt på om det er noen av plantene Aloveraene ikke liker å stå ved siden av også. Men kan ikke klart se hvilke det skulle være da de også har stått for seg selv. Plantet tomater inne engang, de tok nesten knekken på paraplyplanta mi før jeg flyttet tomatene ut. Hi Anonymous poster hash: d9979...96d
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Dytt! Anonymous poster hash: d9979...96d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå