Gå til innhold

Er sønnen min virkelig så treg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er straks 10 mnd. Han kan krype, thats it. Sitter ikke, krabber ikke, reiser seg ikke. Alle skal hele tiden komme med bemerkninger om hvor treg han er. Hs har aldri sagt noe på det, er han så treg? Ser jo at de i barselgruppa er lengre fremme men han er vel fortsatt innenfor normalen?

Anonymous poster hash: 23ed6...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Sønnen min gikk ikke før han var over 16 mnd. Søsteren raste rundt bordet når hun var 7 mnd. Alt er normalt.

Anonymous poster hash: fb74f...ba5
Skrevet

Jeg syneshan virker treg, men det trenger ikke å bety noe.

Min yngste var sistemann som begynte å gå i barnehagen, hun har ingen andre problemer.

Jeg ville spurt på helsestasjonen.

Anonymous poster hash: 6fb3a...10f

Skrevet

Når sønnen min var ett så kunne fortsatt ikke sitte alene,da ramlet han bakover.

Anonymous poster hash: e0aa3...03e
Skrevet

Litt seinere enn gjennomsittet kanskje? Har selv hatt tre som gikk da de var 10 mndr, mens den siste ikke gikk før han var 17mnd. Er treg på det meste, men ikke bekymringsfullt vistnok i følge HS og barnehagen.

Skrevet

Ikke treg!!! Alle er forskjellige. Mine gikk ikke før de var 16 og 17 mnd. Pappaen var også slik. Gutten min pratet ikke før han var nesten to år, da løsnet det, jeg var også slik. Jenta mi pratet omtrent i det hun kom ut av magen og bruker setninger nå i en alder av 19 mnd. Ikke stress med dette :) det ordner seg :)

Anonymous poster hash: 308a0...36d

Skrevet

Når var du hos helsesøster sist da?

At han ikke går ennå er jo ikke noe snodig. De færreste går når de er 10 måneder.

At han kryper er jo flott - det viser at han er i "driv". Helsesøster ville nok heller vært bekymret hvis han bare var slapp og ikke ikke viste noe tegn til å ville være i bevegelse overhode. At han ikke sitter ennå tyder på at han ikke er sterk nok i ryggen. Barn skal jo ikke sitte før de selv er sterke nok til å sette seg opp selv. Derfor er det viktig at han får liv til p tilbringe mye tid på gulvet og lege. La han få lov til å bevege seg, gi kan rom og plass, lek med han osv så kommer når de andre tingene av deg selv etter hvert :)

Anonymous poster hash: 5aba6...6e8

Skrevet

Ikke treg. Normalspennet i denne alderen er utrulig stor. La han få utvikle seg på gulvet, legg han evt over leggen/låret ditt for å stimulere krabbestilling. Kommer helt sikkert til å gå seg til :-) Skjer masse notorisk utvikling i mnd som kommer. Og ikke fall for fristelsen til å sette han opp med puter eller i gåstoler o.l!

Hilsen barnefysio

Anonymous poster hash: 53fd0...efe

Skrevet

Husker fysio sa til barselsgruppa at det ikke var noe unormalt om et barn ikke satt før 9 mnd. Stort sprik i vår gruppe. Min satt før 6 mnd, krabbet fra 7 mnd og gikk før 9 mnd. En annen satt ikke før 10 mnd, krabbet etter året og gikk ikke før 18 mnd. Husker de andre mødrene stresset litt over utviklingen til mitt barn.

Min sa derimot lite før langt over to år, da løsnet det. Den "trege" pratet lenge før min. Så barna velger sikkert hva de vil prioritere. Min er veldig fysisk den dag i dag, turbo - ikke såå gøy :P

Så se heller positivt på det, du får muligens et roligere barn resten av barndommen. Dvs mindre skader pga villhet. (Erfaringen min fra større barn, rolig som baby - rolig som større.)

Anonymous poster hash: 09251...35d

Skrevet

Sønnen min krabbet når han var 13 mnd og gikk når han var 16/17 mnd.

Ålet vel rundt 8-10 mnd.

Han var jo ikke av de raskeste, men er i dag 8 år etter et talent i idrett og koordinasjon og motorikk svært få på hans alder har.

Sååå ikke vær så bekymret, det behøver ikke å ha noe å si:)

Skrevet

barn er forskjellige. Ålet seg fra 5 mnd, satt selv når han var 6mnd,Krabbet 7mnd, gikk rundt bordet 8mnd,og gikk for fullt på 1årsdagen sin :) og løp 2 uker senere :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Han er straks 10 mnd. Han kan krype, thats it. Sitter ikke, krabber ikke, reiser seg ikke. Alle skal hele tiden komme med bemerkninger om hvor treg han er. Hs har aldri sagt noe på det, er han så treg? Ser jo at de i barselgruppa er lengre fremme men han er vel fortsatt innenfor normalen?Anonymous poster hash: 23ed6...a7c

De fleste går når de er 15 mnd. Det er en myte at unger "skal" gå på ettårsdagen. Men man kan være litt på vakt hvis de blir over 18 mnd. Gutten din er helt i rute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...