Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Ble litt inspirert av en tråd her om dagen hvor ei mente hun ikke ryddet border etter de spiste, for de valgte heller å prioriere barna. Hva med dette da. I dag er jeg alene med ei på 4 og baby på 9 mnd. Lekte med barna hele morgenen og så på julefilm og drakk kakao med storeaøster da babyen sov. Nå krabber babyen rundt for seg selv og koser seg, storesøster leker på rommet sitt og jeg vasker hus. Det kan vel ikke være feil det? De kan vel ikke aktiviseres hele tiden? Anonymous poster hash: 8942f...4a7
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Det er ikke så svart/hvitt. Anonymous poster hash: c16b8...b54
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Nei. Hadde jeg vært med barna 24/7 (altså gitt dem oppmerksomhet), ville jeg gått på veggen. Jeg ville rett og slett blitt gal. Jeg ville blitt ulevelig. Hissig, aggressiv, og rett og slett konstant sint og utålmodig. Ungene driver meg til vanvidd til tider, jeg trenger avbrekk. Jeg trenger ikke være borte fra dem, men å holde litt på med mitt eget, og å kunne høre meg selv tenke. Jeg ville vært en så dårlig mor om jeg var konstant på tå hev for ungene, at jeg rett og slett ikke hadde dugd i det hele tatt. Med avbrekk vil jeg si jeg er en veldig god mor, med mye tålmodighet, konsekvent, og kjærlighet. Jeg er ikke kjeftende om jeg har fått litt ro på meg, men jeg blir helt forferdelig smellebøtte om jeg må aktivisere barna hele tiden (sykdom er grusomt... for alle. Mine barn blir ikke slått ut av sykdom, de må bare aktiviseres hele tiden, men sutrer også hele dagen. Det er som et levende mareritt...). Anonymous poster hash: 9a429...bbd
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Jeg hadde blitt gal om jeg skulle vært sammen med barna 24/7 365 dager i året! Jeg er så glad for at vi kan sende de til tanter/Onkler, dette, besteforeldre innimellom. Er også glad for at barna har et større nettverk rundt seg og syns det er gøy å dra bort til storfamilien. Jeg syns det er viktig å prioritere ekteskapet innimellom med turer ol. Jeg mener det ikke er bra for barna å være totalt avhengig av foreldrene sine til en hver tid.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Foreldre nå til dags er redd for at barna skal kjede seg, og ikke bli gitt nok oppmerksomhet, har jeg inntrykk av. Jeg leker med barna av og til, og noen ganger må de leke alene. Og har jeg ting å gjøre i huset, så ber jeg dem pent vente til jeg er ferdig hvis de vil leke med meg. Barna har godt av å aktivisere seg selv. En gylden middelvei tror jeg er fint. Anonymous poster hash: a4847...f37
Superdolly Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Jeg tenker at man prioriterer feil hvis man er sammen med barna på deres premisser 24/7. Barna må lære at ikke hele verden dreier seg rundt dem og at de ikke kan forvente å være i sentrum for all oppmerksomhet alltid. Det vente på tur og innse at andre mennesker også har sine behov er viktig. Det er også viktig at barna får se og kanskje være med på husarbeid og matlaging. Ting som må gjøres og som tar tid. I tilegg til at de fleste mennesker faktisk må jobbe for å kunne gi barna mat i magen og klær på kroppen, så de fleste barn må gå i barnehagen, og etterhvert på skole og SFO.
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Neida Barn har ikke godt av å få oppmerksomhet konstant, de skal jo utvikle seg til voksne som må tåle at verden ikke sirkulerer rundt dem Og når skal man liksom få noe som helst egentid (kveld) om man ikke kan gjøre litt husarbeid når barna er våkne. For man trenger egentid for å være en god forelder, det er jeg overbevist om. Jeg synes det er slik en herlig ro og harmoni i heimen de gangene sønnen min leker fint på gulvet mens jeg feks leser en bok
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Har tre barn på 1 1/2 år, 9 år og 13 år, og er gravid med nr 4. Samboeren jobber på sjøen og er borte annenhver mnd, så å ikke gjøre husarbeid eller noe når barna er oppe går ikke. Barna trenger å se og bidra i husarbeid, de trenger å se at det ikke bare forsvinner over natta. Barna har også godt av å leke for seg selv og ikke bli underholdt hele tiden. Dette er min mening, og ungene klager ikke. Anonymous poster hash: 16c7e...645
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Er med barna mine så mye jeg kan . Anonymous poster hash: f6e40...cb3
Gjest Antarctica Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 (endret) Ikke rydde av bordet fordi det er å forsømme barna...? Wow. Når man tror man har lest toppen av "morsrollen som religion" så kommer det et enda verre innlegg. Hva var det i fjor, la meg se: "Ser dere på tv mens babyen er våken?" "Hvordan sikrer man barna i togsetet?" "Får besteforeldre lov å drikke alkohol hvis barnebarna overnatter der?" "Hvor gamle må barna være for å få sitte alene i en parkert bil?" Og nå altså, kan man gjøre husarbeid mens barna er våkne. Nei, man må sitte hele dagen og glo dem dypt inn i øynene. Gjerne mens man synger og leser høyt. Endret 6. desember 2014 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 her blir barna stadig vekk bedt om å finne på noe selv.. For meg dreier ikke dette seg om hvorvidt jeg orker å være sammen med dem 24/7 eller ikke, men at det er viktig at de lærer seg å være selvstendige, kreative, bruke fantasien, underholde seg selv, leke alene (eller med hverandre..) osv.. og barna sendes stadig til tanter, onkler og besteforeldre.. 4-åringen ber stadig om å få være hos mormor, og hun presiserer da at hun vil være der uten mamma og pappa (vi bor et lite stykke unna, så ofte er vi der på overnattingsbesøk alle sammen.. men hun vil helst altså dra alene..) Dette ser jeg som et tegn på god tilknytning, og at barna våre er så trygge på oss som foreldre at de gjerne kan dra bort en helg uten å bekymre seg for noe jeg rydder bevisst opp etter middag osv, fordi at barna mine på ingen måte skal vokse opp og tro at alle sånne ting bare ordner seg av seg selv.. noen må gjøre det!! og de blir stadig vekk bedt om å hjelpe til.. Anonymous poster hash: 073dc...a42
Elskerhøsten2014 Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 nei, jobben min er viktig det også, og for han er det viktig og være i barnehagen,da får begge den sosiale tiden vi trenger,men er sammen fra kl 1515 tiden til han legger seg kl 20 og masse sammen i helga, så har ikke dårlig sammvittighet og sender han gjerne på overnatting innimellom i helgene også,man trenger tid for seg selv,både jeg og han, da blir forholdet vår mye sterkere også
Chl85 Skrevet 7. desember 2014 #13 Skrevet 7. desember 2014 Du bør ikke bruke dib/bim som en mal på barneoppdragelse eller ta alt som "god fisk" Selvfølgelig må husstanden holdes i orden og unga trenger å holde på litt for seg selv. Ikke noe som helst galt i det! Det hender at hvis vi har litt sen middag i ukedagene at jeg ventet til etter at unga er lagt seg med å rydde opp, slik at jeg kan se på barnetv og ha dem litt på fanget Ungene tar INGEN skade av å leke for seg selv, eller å måtte kjede seg litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå