Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Går til fysioterapeut. Nettopp begynt. Var den eneste som hadde mulighet før påske.. Litt lang ventetid hos de andre med driftstilskudd. Jeg må jo kle av meg på overkroppen, har bare bh på. Men det som er så ekkelt er at når jeg skal kle meg etterpå så er fysioterapeuten på rommet, for vi snakker jo litt om videre behandling. Men det som er er at han ser meg ikke inn i øynene akkurat........ Han kikker meg midt på brystet mens jeg kler på meg singleten. Jeg SER jo at han ser.... Det er så ekkelt..... Mann i tidlig 60 årene vil jeg tippe. Jeg syns det er skikkelig ubehagelig. Bare vært der noen ganger, men tror faktisk ikke jeg vil tilbake. Hva kan man si? Er det liksom greit?? Anonymous poster hash: f5ad2...6e1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Ikke akkurat normal oppførsel vil jeg si. Men kan du ikke bare snu deg? Det gir jo et signal om at du ikke vil bli sett på i det du kler på deg! Dere kan jo prate fordet. Eller bytte fysio. Ditt valg Anonymous poster hash: 265a5...8d5
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Det er faktisk ikke sikkert at han ser på puppene dine, selv om du tror det. Under utdannelsen læres man opp til å studere pasienten fra øyeblikket hun kommer inn døra: hvordan hun går, setter seg/reiser seg, kler av og på seg. Dette fordi mamge endrer bevegelsesmønster når de vet at de blir observert, hvis man sier "vis meg hvordan du...". Dersom pasienten ikke er klar over at hva hun gjør blir vurdert, er det lettere å se det naturlige bevegelsesmønsteret. Anonymous poster hash: ccb47...84e
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Jeg snur meg jo litt vekk. Men føler øya hans... Nå har det skjedd alle 3 gangene, den første gangen ble jeg mer paff. Ja vet.. Bare at de andre har så lang ventetid. Jeg ble bare så irritert av at det går an.. Lite proft. Veldig frekt! Takk for svar Anonymous poster hash: f5ad2...6e1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Ja kanskje det kan være det. Men jeg har aldri vært borti en som så tydelig ser akkurat bare der. Men tvilen kan jo komme han tilgode. Jeg kommer jo ikke til å spør. Syns bare det var ubehagelig. For han sier ikke noe om bevegelse, sier stort sett ingenting. Takk for svar! Anonymous poster hash: f5ad2...6e1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Det er vel en grunn til at han var ledig før andre........-Ville ha bytta om han ikke fikk meg til å føle meg vel. Anonymous poster hash: ad00b...6af
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Hvis du føler ubehag, så følg magefølelsen din. Men jeg er også enig i det en over her sier, fysioterapeuter observerer ofte "hele tiden". Siden du får behandling på overkroppen (skuldre, nakke, rygg?) så er det naturlig å observere ev. endringer i hvordan du beveget deg da du kledde av deg i forhold til hvordan du bruker deg når du kler på deg. Ofte så sier det fysioterapeuten en del om behandlingen, og i tillegg så kan det være at han ser ting som han tar med seg til neste behandling, at han f.eks. ser at en bestemt muskel virker å henge litt igjen og hemme bevegelse. Når jeg jobber så observerer jeg stadig. Ofte så gjør jeg det uten å tenke over det også, likevel så er det nyttig, for plutselig kan jeg se noe som jeg noterer meg å sjekke neste gang igjen. Når jeg merker at jeg virkelig "kikker" så er det som regel fordi jeg ser noe som er faglig interessant og viktig i den fortsatte behandlingen. Men forskjellen fra meg og han du går hos er kanskje at jeg ofte er ganske tydelig i kommunikasjonen med pasienten i de situasjonene, spør hvordan det kjennes nå sammenlignet med før behandling, om de føler det er noe som henger igjen osv. Da blir "kikkingen" min forklart i hvert fall. Jeg vil tro at en mann i den alderen trolig er av den "eldre garde" fysioterapeuter, og det er ikke alle av dem som er like gode på å få pasienten med i forståelsen for hva som skjer under behandling og hvordan de tenker. De gjør bare jobben sin uten å gjøre pasienten delaktig - og det er veldig synd. Det var den faglige forsvaringen av hva fysioterapeuten ev. gjør... Men likevel så synes jeg som terapeut selv at det er viktig at pasientene er komfortable og føler seg trygge på det jeg gjør. Derfor bruker jeg også å si til mine pasienter at hvis de ikke er fornøyd med meg eller annet helsepersonell, så bytt! Det finnes dessverre også terapeuter som ikke oppfører seg etisk riktig overfor pasienter. Slik skal det ikke være! Det er viktig at slike blir avslørt, men det er forståelig at mange pasienter ikke vil ta den belastningen. I ditt tilfelle er det vanskelig å vite om fysioterapeuten observerer deg med tanke på det du er behandlet for, eller om han faktisk kikker på brystene dine. Jeg har imidlertid stor respekt for de følelsene og intuisjonen kvinner har når det kommer til uønsket oppmerksomhet fra menn, og føler du at blikket hans kun går direkte på brystene dine, så er det godt mulig du har rett i det. Og slik skal en terapeut ikke være! Det er jo trasig at det ikke er andre i området som har ledig kapasitet, så der må du rett og slett gjøre en vurdering. Ev. kan du jo sette deg på venteliste hos en av de andre, og gå til han du går til nå inntil du får time hos en annen. Og om du går tilbake til ham så kan du fint snu rygggen helt til ham når du kler på deg igjen, selv om dere snakker sammen. Det er ikke uhøflig, det er bare du som da setter grenser for deg selv. Ring uansett og snakk med en av de andre fysioterapeutene der du bor, be om å bli satt på venteliste. Du kan også si at du har gått noen ganger hos x.x., men at du ikke blir komfortabel med å gå der til ham, og ønsker sterkt å bytte. Neste gang du er til legen din så kan du godt nevne det du har opplevd til legen også, det er viktig å vite om de som ev. ikke kjører etter riktige regler. Mellom terapeut og pasient skal det ikke være noe seksuelt, hverken i snakk, blikk eller berøring - det er rett og slett ulovlig! Anonymous poster hash: ec61f...33c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Jeg har gått til flere behandlere da jeg har flyttet en del rundt. Både til muskelterapauter, fysio og kiro. Hos alle har de gått ut når jeg har tatt av meg og når jeg har kledd på meg. Snakke etterpå gjør vi når jeg er ferdig m å kle på meg. Om d føles ubehagelig synes jeg d er en god pekepinn, ikke gå ditt igjen. Anonymous poster hash: 15d55...86d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Er dette i sarpsborg ? Anonymous poster hash: d2330...47f
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 Jeg har gått til flere behandlere da jeg har flyttet en del rundt. Både til muskelterapauter, fysio og kiro. Hos alle har de gått ut når jeg har tatt av meg og når jeg har kledd på meg. Snakke etterpå gjør vi når jeg er ferdig m å kle på meg. Om d føles ubehagelig synes jeg d er en god pekepinn, ikke gå ditt igjen. Anonymous poster hash: 15d55...86d Når noen kommer til meg med problemer i skulder, så er faktisk observasjon av avkledning og påkledning en viktig observasjon. Jeg har aldri forlatt rommet, men jeg observerer selvfølgelig reaksjonen til pasienten, og dersom jeg registrerer ubehag, så snakker vi om det.. Anonymous poster hash: 565bb...6dc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #11 Skrevet 6. desember 2014 Guriland, så pripne dere er! En eldre fysioterapeut ser, trolig ubevisst, på brystpartiet ditt når du står der i BH. Big deal! Anonymous poster hash: 69460...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå