Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Gutten min har nektet brystet den siste uka så nå er puppene så godt som tomme.. har prøvd de flaskene jeg har kommet over uten resultat. Har til og med prøvd de tutkoppene jeg har kommet over uten å få han til å drikke. Har også prøvd de merkene mme jeg har i nærheten uten at det hjelper. Brystmelk på flaske vil han heller ikke ha! Hva i alle dager skal jeg gjøre?? Vil helst amme, men det går jo ikke når melka er veldig minket og han nekter brystet.. hjelp!!! Anonymous poster hash: 08a6d...5e6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Opp Anonymous poster hash: 08a6d...5e6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Kan han ha vondt noen plass? I halsen, munnen, magen, nakken eller et eller annet som da blir verre i en spisesituasjon? Ungen må jo ha mat, selv om han ikke vil. Mitt råd er å ta han med til legen for å prøve å finne årsaker. inntil videre må du bare prøve å få i han mat på en eller annen måte.
min<3 Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Da min lille hadde melkenekt var det fordi han var forstoppet. I samarbeid med helsesøster fikk han lactulose (?) Tror han var litt eldre enn din.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Du må dra til legen, det er ikke normalt at de ikke vil spise noe! Hadde blitt veldig bekymret. Anonymous poster hash: 96e4b...df6
Sint naken biltyv Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Du må dra til legen, det er ikke normalt at de ikke vil spise noe! Hadde blitt veldig bekymret. Anonymous poster hash: 96e4b...df6 Enig! Ville ringt legevakten. Han kan bli dehydrert på ganske kort tid.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Han spiser grøt to ganger om dagen, så han spiser jo litt.. problemet er jo at jeg ikke får i han annen væske. Han har i tillegg vært mye urolig på natta de siste 3 nettene og i dag hadde han klassisk tannbæsj. Kan det være at han sliter soppas med tennene at han ikke vil drikke?(fått kuler der hjørnetennene oppe er!) Hi Anonymous poster hash: 08a6d...5e6
Marriet Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Han spiser grøt to ganger om dagen, så han spiser jo litt.. problemet er jo at jeg ikke får i han annen væske. Han har i tillegg vært mye urolig på natta de siste 3 nettene og i dag hadde han klassisk tannbæsj. Kan det være at han sliter soppas med tennene at han ikke vil drikke?(fått kuler der hjørnetennene oppe er!) HiAnonymous poster hash: 08a6d...5e6 Uansett er væske veldig viktig. Bra han spiser grøt hvert fall. Min hadde en sånn periode i fem mnd alder han og, drakk fryktelig lite melk og det ble færre og færre tissebleier og tisset var veldig konsentrert. Ringte legen og spurte hva jeg skal gjøre. Legen sa at jeg skal tilby drikke hele tiden, ha en flaske med vann klart. Min var ikke så gira på vann heller så det ble tynn tynn saft. Videre sa legen at om problemet vedvarer er det viktig at helsesøster foretar ekstra vektkontroller så det gjør vi nå. Han er syv mnd. Drikker mer nå da. Ca 2*180ml mme i døgnet pluss 200ml vann. To grøtmåltider, og frukt. Som sagt er væske viktig, de blir fort dehydrert, verst er det om de blir syke i tillegg. Jeg trur min fikk denna perioden pga tenner, er kommet en hel haug inni der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå