Gå til innhold

Hvordan feirer dere julaften med storfamilien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år skal vi for første gang feire med storfamilien.

Svigers, mannens søsken, deres ektefeller og barn.

Vi møtes til middag og etterpå er det tid for gaveåpning.

Nå har de kommet med en ide om at hver person får åpne 4 gaver hver, for at vi ikke skal bruke for lang tid. Resten får hver familie åpne hjemme.

Tidligere når jeg har feiret jul med mannens familie, har gavene blitt delt ut på rekordtid. Her er det om å gjøre å bli ferdig.

Jeg synes det er så trist. Min familie kan sitte hele kvelden å pakke opp gaver, innimellom kaffe og noen småkaker. Alle får se hva alle har fått, det er en kosekveld.

Jeg gleder meg ikke til julaften i år, men jeg må jo respektere tradisjonene til mannens familie.

Anonymous poster hash: b7bb0...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

middag, uten desserten for den er alle for mette til. Rydde av bordet, finne seg hver sin krok/stol/bit av sofaen. Så åpnes alle pakkene, en sitter ved treet og leser lappene høyt (ofte morsomme lapper) og ungene leverer til rett person og alle venter til det er pakket ut så alle ser hva vedkommende fikk, før neste pakke. Det tar timevis å gjøre hele pakkeberget på den måten, men er superkoselig. Så dessert og kaffe og kaker og kos og glede. Alle over to år er oppe så lenge de vil, før vi stabler oss på sofaer, madrasser, gjesterom og liggeunderlag rundt i huset (de som er mest natteravner får sove i stua - dvs jeg, ene ungen, noen fettere og bruttern).

Skrevet

Sånn liker jeg også å gjøre det.

Mannens familie er helt motsatt, men vi får vel ha en liten minifeiring hjemme, før middag.

Hi

Anonymous poster hash: b7bb0...34d

Skrevet

Feirer med mormor, morfar, pappa, søsken, tanter, onkler, foreldrene til den ene onkelen min, søskenbarn og alle småbarna. Vi er alltid ganske mange til jul :)

Sitter til bords i ca.2 timer. Dessert, kaffe og kaker spiser vi på stua og så kommer nissen med pakker til ungene. Ungene får åpne først og så tar vi voksne det etterhvert. Ender stort sett alltid med glade og trøtte barn som sovner i gavepapir;)

Tar kveld i 1-2 tiden.

Anonymous poster hash: db98b...cfa

Skrevet

Ellers hadde det bare blitt meg og sønnen min på tre år alene å det syns jeg hadde blitt stusselig.

Anonymous poster hash: 9b2de...485
Skrevet

middag, uten desserten for den er alle for mette til. Rydde av bordet, finne seg hver sin krok/stol/bit av sofaen. Så åpnes alle pakkene, en sitter ved treet og leser lappene høyt (ofte morsomme lapper) og ungene leverer til rett person og alle venter til det er pakket ut så alle ser hva vedkommende fikk, før neste pakke. Det tar timevis å gjøre hele pakkeberget på den måten, men er superkoselig. Så dessert og kaffe og kaker og kos og glede. Alle over to år er oppe så lenge de vil, før vi stabler oss på sofaer, madrasser, gjesterom og liggeunderlag rundt i huset (de som er mest natteravner får sove i stua - dvs jeg, ene ungen, noen fettere og bruttern).

Sånn er det her også :)

Skrevet

Jeg er også vant til at etter middag setter vi frem kaker og kaffe og godt. En øeser og gir ut pakkene. Når det er tomt under treet, åpner vi gavene en og en. Tar tid, men vi koser oss. Setter frem desserten etterhvert når vi orker etter middag. Er ferdig mellom 24-1.

Er spent på feiringen i år. Skal feire for første gang med familien til samboeren:-)

Anonymous poster hash: a4ffb...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...