Gå til innhold

Går du i kirken på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør, syns stemningen er så vakker. Går ikke ellers utenom konfirmasjon osv.

Kommer i veldig julestemning.

Anonymous poster hash: d97eb...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Har ikke vært i kirken siden jeg gikk i 4.klassen

Anonymous poster hash: 6d000...8b0

Skrevet

Ja etter at vi fikk barn ville vi starte egne tradisjoner og da er familie gudstjenesten blitt endel av den. Er veldig koselig, ganske uformelt og vi får alltid julestemning (+litt frisk luft før vi setter oss ned med middagen).

Skrevet

Barnekoret jeg driver synger i kirken på julaften, så jeg er alltid med :)

Synger i kor selv og vi synger i kirken hver 1.juledag :)

Anonymous poster hash: 5c0d6...d82

Skrevet (endret)

Datteren min har sunget i kor noen julaftener så da har vi gjort det. I år er jeg veldig usikker.

Jeg husker derimot at jeg selv alltid ville at min familie skulle ta meg med i kirken da jeg var liten, så jeg heller mest mot å gå i kirken.

Endret av Mandala
Skrevet

Nei, men et besøk på kirkegården for å tenne lys på gravene hører med. 

Anonymous poster hash: 8ab0c...72a
Skrevet

Jeg syntes det er så vakkert og rørende når det synges deilig er jorden

Anonymous poster hash: d97eb...25a

Skrevet

Kirka er obligatorisk for at jeg skal komme i julestemning. Går der ellers bare når jeg må.

Skrevet

Ja. Og jeg er ikke kristen en gang...

Anonymous poster hash: 63c93...1b9

Skrevet

Nei.

Sitter heller klistret til tv å ser reisen til julestjernen og askepott.

Da kommer JEG i julsteming

Anonymous poster hash: 0d498...92d
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 5e027...893

Skrevet

Nei.

Det kræsjer med askepott og alle de koselige tegnefilmene.

Dette er superviktig for julestemningen og en maks koselig dag

Skrevet

Ja. Kl 12 hver julaften.

Familiegudstjeneste med masse unger og tilpasset barn. Veldig koselig!

Skrevet

Nei, har mere enn nok å holde på i heimen og ikke minst se Kalle Anka m/ venner :)

Skrevet

Jeg gjorde det alltid før, men de siste årene har jeg vært på jobb på julaften. Men der er gudstjeneste på jobb og det liker jeg å være med på.

Skrevet

Nei, her går vi på kirkegården og tenner lys isteden. Etterpå er vi hjemme å koser oss. Orker ikke tanken på å dra med meg 5 unger engang ;) 

Skrevet

Nei, ikke ellers i året heller.

Skrevet

Ja det gjør vi :)

Og ellers andre ganger i adventstiden på familiegudstjenester. Det er koselig og et godt samhold der. Masse barn!

Men vi er ikke spesielt religiøse. Men likevel er vi innom søndagsskolen og en del ganger is løpet av året":)

Skrevet

Ja alltid😄 Det har jeg gjort så lenge jeg kan huske, både uten og med barn. Blir ikke skikkelig jul uten. Vi går i kirken endel ellers også.

Skrevet

Ja, da begynner virkelig julekvelden og roen og freden senker seg!

Skrevet

Er ikke vokst opp med det, men hatt lyst i mange år nå som voksen, og i fjor dro vi. Satte meg fornøyd ned og gledet meg veldig til å synge julesanger.

Men.......

Herregud for en stressende time!!! Det var visst om å få til mest mulig på denne timen, slik at alt ble utført så innmari raskt. Måtte nesten hive etter pusten under sangene. Så gleden uteble faktisk :-(

Pga denne opplevelsen er det ikke verdt det, så satser på å lage stemning i stua istedet :-)

Skrevet

Nei, jeg er ikke kristen. Før var det  helt uaktuelt å gå, men i år skal jeg.

Skal ta med 4åringen, vi skal gå sammen med oldefaren hans. Oldefaren er kristen, går alltid i kirken på julaften og det betyr faktisk masse for han at 4åringen vil bli med. Og siden oldefaren er en gammel mann (90årene, men veldig oppegående) så blir jeg og med. Jeg får sette til side gammelt ungdomsopprør og delta. :) Blir nok ganske koselig.

Anonymous poster hash: 8bf5a...0e3
Skrevet

Nei det har jeg aldri gjort.

Vi har egentlig travelt nok på julaften utenom også.

Skrevet

Etter at vi flyttet tilbake til Bergen, her hvor all familie bor, så går jeg i kirken. bestefaren min (mammas side) er 92 og har alltid gått. Så jeg ser på det som en tradisjon jeg har med ham, mamma og litt mer familie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...